www.fordonshandel.se

Majorass

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Suzuki B-king-09
Har kollat in en fabriksny årsmodell 12 av Aprilia Tuono på blocket hos www.fordonshandel.se
Priset hos dom ligger på under 100 000:-
Jag undrar om ngn har erfarenhet av dessa?
Finns en del trådar runt i kring men jag har svårt att hitta ngt konkret negativt om dom.
Mestadels positivt.

Vad är haken med dessa låga priser?
Sämre garantier har jag själv förstått, men i övrigt?
En tuono hos övriga leverantörer ligger på ca 150 000:-

Det verkar ju vara en och annan som handlat och är nöjd. Jag blev då förvånad när en kompis la ut en varning om detta företag på facebook. I varningen stod det bl a att de lurar åt sig handpenning men inte levererar några hojar. Det var tydligen någon på Victorylubben som skickat ut detta.
Känns som att det kan vara någon på generalagenten som är rädd att tappa försäljning och kör med smutskastningsmetoden.

Frågan är då om någon här haft en dålig erfarenhet. Det låter ju mest som att de som handlat där varit nöjda.

Så här löd mailet:
Citat:
"Hallå alla ni ute i vårvärmen.
Skulle bara informera er som inte vet att det finns en sida som heter fordonshandel.se.
Detta företag erbjuder er att handla mc till mycket förmånliga priser.
Detta är bara bluff ,hela sidan är kopierad från olika företag.
Det finns inga mc till salu, men det går bra att betala en handpenning.
Har pratat med vår general agent om detta och dom kan bara bekräfta.
Honda med flera märken håller på med rättsliga åtgärder mot detta företag.
Hoppas att ingen av er har gjort någon beställning av detta företag.
Mvh Glasis"

Slut citat.

Hm! var det ingen här inne som faktiskt hade handlat av dom?
Har skummat igenom hemsidan nu och ser inga tecken på att det skulle vara en bluff.
Testade att lägga en hoj i varukorgen och fick då upp dom olika betalningssätten och leverenssätten. Ingenting om någon handpenning, vill man ha hemleverans kostar det 1200:- så det är väl det man skulle kunna bli blåst på då.

Å andra sidan kanske det framkommer mer om man går vidare med köpet.... och det tänkte jag inte testa :hihi

Åkte förbi deras lokaler senast idag. Var inne o snackade lite i höstas på plats, det är klassisk parallellimport det handlar om. Ingen ordinarie garanti eller upplysningar o ev kampanjer.

Tror absolut inte att han är oseriös. Fordonshandel ställer till det rätt rejält för övriga handlare i Borås verkar det som när man pratar med dem..

Inget annat än smutskastning med andra ord, för att det är så j*vla billigt. Hade utan tvekan köpt hos dem, speciellt om man servar själv!

Det verkar ju vara en och annan som handlat och är nöjd. Jag blev då förvånad när en kompis la ut en varning om detta företag på facebook. I varningen stod det bl a att de lurar åt sig handpenning men inte levererar några hojar. Det var tydligen någon på Victorylubben som skickat ut detta.
Känns som att det kan vara någon på generalagenten som är rädd att tappa försäljning och kör med smutskastningsmetoden.

Frågan är då om någon här haft en dålig erfarenhet. Det låter ju mest som att de som handlat där varit nöjda.

Så här löd mailet:
Citat:
"Hallå alla ni ute i vårvärmen.
Skulle bara informera er som inte vet att det finns en sida som heter fordonshandel.se.
Detta företag erbjuder er att handla mc till mycket förmånliga priser.
Detta är bara bluff ,hela sidan är kopierad från olika företag.
Det finns inga mc till salu, men det går bra att betala en handpenning.
Har pratat med vår general agent om detta och dom kan bara bekräfta.
Honda med flera märken håller på med rättsliga åtgärder mot detta företag.
Hoppas att ingen av er har gjort någon beställning av detta företag.
Mvh Glasis"

Slut citat.

Det där är faktiskt brottsligt, det där mailet. Klockrent textboksexempel på förtal, som ju alltså finns i brottsbalken i svensk lagstiftning.

Det låter ju onekligen som jag befarat att det bara är ren smutskastning.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park