www.bikeshop.se

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Vad är det för fel på www.bikeshop.se
för att se priser och annan info
så måste man installera en Active-X kontroll :huvet
Vem vid sina sinnes fulla bruk tar emot det från en butik på nätet
och sen att dom vägrar att svara på varför :confused:
är det ingen som känner dom där ????
och kan förklara

Jag har sagt det förr, ni stockholmare är fruktansvärt paranoida...

Inte bara det, men huvudligen sönderavlade stressade och alltid elaka.. var i stockholm senast igår på jobb och undviker det så ofta som möjligt..ni har sådan knasigt humör

Aktarej! Det är All Kajda som vill ta över din datorn och sen skicka stötar genom handen när du sitter och surfar snusk!!11 :5sure

Det är idioti att driva en website som ska försöka sälja saker samtidigt som man
kodar den så att folk måste installera saker samt köra microsoft.

Jag tycker TS ska premieras! Skönt att det finns folk som inte klickar ja på alla rutor som dyker upp och installerar allsköns skit.

Vad är det som säger att det är en legitim komponent som installeras? Sidan kan ju vara hackad.

Om en kund nu behöver installera en komponent för att kunna nyttja tjänsten fullt ut ska man definitivt kunna styrka varför och att den är legitim samt vara beredd på att svara på eventuella frågeställningar som dyker upp kring detta.
Projektplatsen.se är ett exempel där man för att få full funktionalitet behöver installera en komponent.

Så här har man löst det hos Projektplatsen: http://www.projectplace.se/Kunskapsplatsen/Teknisk-info/Projectplace-Plug-in/

Inte bara det, men huvudligen sönderavlade stressade och alltid elaka.. var i stockholm senast igår på jobb och undviker det så ofta som möjligt..ni har sådan knasigt humör
Majoriteten är väl ändå inflyttade bönder så vi riktiga fjollträskare vill gärna avskriva oss från allt ansvar. Låt oss vara ifred.

1. ActiveX-kontrollen behövs i Internet Explorer (Microsoft-tredjepartskomponent-konkurrens-monopol-licens-av-något-slag-trams) kan behövas om ett flashobjekt eller en javakomponent finns på sidan. Den går att koda förbi om man har kunskapen.

I detta fall är det en Java-applikation som utgör kundvagnen m.m.

2. Killen som driver butiken är en juste snubbe.

3. Skaffa Firefox et voila, problem gone :tummenupp

Om det är han som säljer grejer från Norrköping, vilket var ngt med bike... så är det en jättebra affär som gav både bra pris, snabb och personlig service då jag hade panik med ny bromsslang i höstas.
Jag fick åka och hämta den själv hos deras leverantör i Spånga.
Det bjuder jag på lite virus och annat skit i min jobbdator vilken dag som helst för.

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Tvinga kunderna att installera en Active-X kontroll, när resten av e-handelsvärlden gör allt som står i deras makt för att korta ner köpprocessen online :rofl

Skit i att köpa från dom så ska du se att de tänker om när det börjar bli tomt i kassan.

Back