Wtf?

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Med tanke på att du är en notorisk HD-kille kanske du skulle tala om hur man får rent skiten i stället?

För mig fungerar det rätt bra med valfri duschtvål, och gärna lite lotion efteråt så man återfår mjukheten i huden. Men det är klart, i ditt fall kanske det krävs någon form av starkare kemikalieprodukt :pannkyss



:roflDet blir inte roligare än så på en lördagskväll som denna
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
hahaha

En hel tråd och inte en enda som kan tala om var fan man köper skiten utan att åka runt jorden.
Inte konstigt att man inte kan ta hand om sina saker. :gråta
Nu ska jag dricka upp en flaska rödvin, kolla på GR5 och tjuvröka.

Någon som sett GR5, är den bra?

Det där var en lite halvtaskig avledningsmanöver! Du får helt enkelt finna dig i att ha blivit totalt ägd. Av med mössan och sitt ner.:D
/T
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Vad är coolare med den där än en annan japansk gammal hög?
Som att säga att en Corolla 1985 är grym.
Det är inte lönt att förklara för en som int begrip.

Skulle aldrig betala de summor de kostar nu för tiden, men när de där kom var de bland det coolaste som existerade. Utan kåpa då förstås.
 

Bifogat

  • 9332960291.jpg
    9332960291.jpg
    55 KB · Visningar: 70

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
när de där kom var de bland det coolaste som existerade.

Vilket inte säger någonting om hur coola de är nu för tiden.
Som att säga att ett Playstation1 är skitgrymt bara för att det var revolutionerande när det kom. Dvs nonsens. :mattias
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Vilket inte säger någonting om hur coola de är nu för tiden.
Som att säga att ett Playstation1 är skitgrymt bara för att det var revolutionerande när det kom. Dvs nonsens. :mattias
Men nu var det inte Playstation1 vi jämförde med, det var en Corolla 1985. En Corolla 1985 har aldrig varit bland det coolaste som existerar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men nu var det inte Playstation1 vi jämförde med, det var en Corolla 1985. En Corolla 1985 har aldrig varit bland det coolaste som existerar.

Nä, det har det inte så det exemplet var rätt värdo som du också verjar tycka.
Därför tog jag ett exempel på en annan produkt som idag är helt värdelös och onödig men som på sin tid var banbrytande, precis som det där gräsliga åbäket som folk verkar tycka är något att ha. Helt sjukt.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Nä, det har det inte så det exemplet var rätt värdo som du också verjar tycka.
Därför tog jag ett exempel på en annan produkt som idag är helt värdelös och onödig men som på sin tid var banbrytande, precis som det där gräsliga åbäket som folk verkar tycka är något att ha. Helt sjukt.
Nu verkar du ha gått vilse i ditt eget resonemang, jag har aldrig påstått att allt som en gång varit coolt alltid kommer att vara det, det är du som verkar ha snöat in på det. Det jag påstår är att om man jämför den med vilken annan "japansk gammal hög" som helst, eller en gammal dussinbil som Corollan, så jämför man äpplen och råttlortar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
jag har aldrig påstått att allt som en gång varit coolt alltid kommer att vara det, det är du som verkar ha snöat in på det.

Get over Corollan, jag förstår att det inte var det bästa exemplet.
Jag vet inte om det var du som tyckte åbäket var ballt, men gängse uppfattning bland 40+ männen verkar vara att det där är en tuff grej, främst baserat på hur ball den var när den kom. Att den är helt värdelös med dagens mått mätt verkar ingen opponerat sig emot så då kvarstår ju endast det resonemanget.

Och, jag påtalade då att allt som varit ballt inte är det fortfarande, så det resonemanget suger och då kvarstår bara att konstatera att det där är 250kg skit.

:banana
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
kulthojar e dyra som satan

som någon sa tidigare, katana, rc30/45



skulle inte förvåna mig, om R1 -98 polkafärgad får kultstatus om några år (5-10 år)

vem vet, det kanske inte går att hitta en polkaretta i orginalskick för under 70 lappar

Det finns gott om R1:eek:r från 30-40 tusen, men fan ingen polka
då får man hoppa upp till 45-50
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag vet inte om det var du som tyckte åbäket var ballt, men gängse uppfattning bland 40+ männen verkar vara att det där är en tuff grej, främst baserat på hur ball den var när den kom. Att den är helt värdelös med dagens mått mätt verkar ingen opponerat sig emot så då kvarstår ju endast det resonemanget.
:banana


Och hur många hojar finns det idag med en rad 6a? :rolleyes:

Har man en gång hört en CBX med 6-1 varva ur så behövs ingen förklaring till varför den än idag är så cool...
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
skulle inte förvåna mig, om R1 -98 polkafärgad får kultstatus om några år (5-10 år)

vem vet, det kanske inte går att hitta en polkaretta i orginalskick för under 70 lappar

Det finns gott om R1:eek:r från 30-40 tusen, men fan ingen polka
då får man hoppa upp till 45-50
Jupp. Polkan är en udda fågel. R1 stod för något nytt när den kom och just den färgsättningen kan nog ha fått sätta livet till när folk har ledsnat på sina hojar. Dessutom så har väl en hel del av dem redan kraschats och sånt driver ju upp priserna på de som har överlevt.

Jag tror att Yamaha V-Max också är en hoj som kommer att bli dyr i framtiden. Redan nu går det knappt att hitta något för under 50k oavsett årsmodell, miltal och skick. Det trots att det är en hoj som enligt uppgift har väghållning som en curlingsten och bromsar som mjukost.

Blå/vita Suzuki TL1000R och Hondas VTR 1000 SP (både 1 och 2) kan nog också bli värda pengar på lite längre sikt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
skulle inte förvåna mig, om R1 -98 polkafärgad får kultstatus om några år (5-10 år)

vem vet, det kanske inte går att hitta en polkaretta i orginalskick för under 70 lappar
Kommer det att finnas några R1 -98 alls om 5-10 år? Dom är väl sönderkraschade eller ombyggda till fajters :gnissla

Om vi ska jämföra med bilsidan, en Mustang från 60-talet var inte dyr på den tiden, billigt lätt chassi med stor motor. Men idag har dom en fullt förståelig kultstatus, och är mycket dyrare som beg idag än nya då!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top