WSBK & WSS - Silly Season 2008

gthyni skrev:
2615538 tror/hoppas det blir en 3-parts-fajt om titeln,
Biaggi, Bayliss och Nitro-Nori.

Max har en liten nackdel i att en del banor är obekanta ...
hoppas ändå att Haga kan hålla ihop det och ta titel i år.
Kan inte annat än hålla med, hoppas på många bra fighter i toppen.

gthyni skrev:
2615642 hmm, så du sågar din gamla favorit när han bytt till Skramlaha?

Haga och Corser säger att 2007 års R1:a redan är bättre än 2006
var fullutvecklad... om Haga kan undvika nån onödig krasch så är han
en av de hetaste titelkandidaterna. Han vann ju faktiskt WSBK en gång
men en diskning pga en otillåten hostmedicin tog titeln ifrån honom. :(
Skönt att höra att min investering kanske ändå blir värt det... puh! :D

Intressant notis om Ruben Xaus och Sterilgada Ducati,
de får nygamla 999F06:or 2007, samma hojar som Bayliss tog VM på i år.
Hojen Xaus körde på iår var tydligen helt utan TC vilket förklarar att
han kunde hänga med de bästa några varv för att sen tappa orken och
fästet och falla tillbaka. Vi vet vad Ruben kan göra på en Ducati när
han får chansen - vann nästan alla race efter att Hodgson titel var klar
när han var andreförare i fabriksteamet - så med en bra hoj så kan han
nog skapa lite oro bland titelfavoriterna.

http://www.crash.net/news_view.asp?cid=5&id=140614

Manuell Poggiali ryktas till WSBK. Han var på det senaste Pirellitestet på Valencia för att kolla och pratade med olika personer för att få en uppfattning om serien. Sägs att han verkar ha bestämt sig för att köra där. Något Ducati satelitteam skulle ha en ledig plats.

Swedie skrev:
2627517 När är nästa test för WSBK?

Det var väll tester på Valencia denna veckan i tis-onsdags nu senast. Nästa test vet jag inte när dom är..

Axxexs skrev:
2627535 Det var väll tester på Valencia denna veckan i tis-onsdags nu senast. Nästa test vet jag inte när dom är..
Aha! bara att inga resultat kommit ut då antar jag? vill se mer av biaggi o hur 07 r1an presterar.

Axxexs skrev:
2627535 Det var väll tester på Valencia denna veckan i tis-onsdags nu senast. Nästa test vet jag inte när dom är..
Det var väl mitten på förra veckan de testade, med Biaggi på topp. Eller har jag helt missat att de testat igen ?

RedBaron skrev:
2627564 Det var väl mitten på förra veckan de testade, med Biaggi på topp. Eller har jag helt missat att de testat igen ?

Jag har fattat det som att det var test nu denna veckan när jag läst på worldsbk.com. Inte många som testade. Men 6-7st iaf var där.

Troy Bayliss testade nya Ducati 1098 på Kyalami. Hojen var rätt så standard förutom avgassystemet och mappning. Satt mönstarde Supercorsa på hojen. Han körde 1:47.04 med den. Bästa tiden någon gjort i det nationella Syd Afrikanska SBK är 1:48.2. :)

Axxexs skrev:
2645907 Troy Bayliss testade nya Ducati 1098 på Kyalami. Hojen var rätt så standard förutom avgassystemet och mappning. Satt mönstarde Supercorsa på hojen. Han körde 1:47.04 med den. Bästa tiden någon gjort i det nationella Syd Afrikanska SBK är 1:48.2. :)
Helsike... tror Bayliss kommer bli oerhört svårslagen nästa år. Nu har han fått hojen som inte ger honom någon nackdel alls vad gäller prestanda troligen.

Swedie skrev:
2645915 Helsike... tror Bayliss kommer bli oerhört svårslagen nästa år. Nu har han fått hojen som inte ger honom någon nackdel alls vad gäller prestanda troligen.

Nä dom kör 999 nästa år med. Blir inte förens 2008 man får köra 1200cc i WSBK. Tror det nya reglementet ska komma ut i april-maj nästa år så man kan läsa hur det blir.

Hittade inte tiderna från när man körde WSBK senast på Kyalami. Men tror Bayliss var lite efter dom gamla WSBK tiderna. Men helt okej tider på en så gott som std Ducca iaf!

Axxexs skrev:
2645921 Nä dom kör 999 nästa år med. Blir inte förens 2008 man får köra 1200cc i WSBK. Tror det nya reglementet ska komma ut i april-maj nästa år så man kan läsa hur det blir.

Hittade inte tiderna från när man körde WSBK senast på Kyalami. Men tror Bayliss var lite efter dom gamla WSBK tiderna. Men helt okej tider på en så gott som std Ducca iaf!

Han kommenterade sin tid med. "Om vi bytte fjädrarna i framgaffeln, ändrade utväxlingen och satte på andra däck skulle vi enkelt kapa ett par sekunder till"

Snabbaste tiden från WSBK var tydligen 1:44.? nåt. Ca 3 sek snabbareän SBK rekordet på 1:48.

Orkar inte traggla igenom en till:rolleyes: "Max Biaggia är gubbe"-tråd, men vart tar Corser vägen?

FireSalle skrev:
2650484 Yamaha tillsammans med Haga.

OOh, härligt! Ser fram emot en Noriyuki Haga som är i toppform!
Och hoppas han är med i den riktiga toppen och slåss nästa år!

(sladda vidare nu haga :tummenupp )

ReDan skrev:
2650499 OOh, härligt! Ser fram emot en Noriyuki Haga som är i toppform!
Och hoppas han är med i den riktiga toppen och slåss nästa år!

(sladda vidare nu haga :tummenupp )
Hoppas att han tar i för att vinna och det är därför det sladdar. Så att det inte är för showens skull, som seniortouren i tennis där folk kommer för att se McEnroe käfta med dommaren och John gör det just för showens skull typ.

Hörde på brittiska Eurosport att haga kör med ganska extrema inställningar på sin hoj för att få maximalt tryck på framhjulet. Det är därför:
* han kan göra sina otroliga omkörningar på insidan när man minst anar det
* det sladdar lite där bak, där marktrycket är lågt
* ingen annan kan köra hans hoj

Go, Nori, go! :rock

Back