WSBK & WSS - Silly Season 2008

Max kommer vinna VM 2007. Dessutom kul när han (då han leder VM) kommer komma med sina uttalanden i stil med "The WSBK-championship is without question tougher than MotoGP, the difference is that i now have a good bike and a good team".:D
Jora, så att.... :rolleyes:
 
har Suzukin gått bra i nått mästerskap (Modell år K7 altså)????
 
har Suzukin gått bra i nått mästerskap (Modell år K7 altså)????
I AMA fungerade den bra men de hade byggt om länkaget bak (något man sällan får i standardklasser som tex vår egen ProSuperbike).

Jag vågar sätta en tunna prutt på att tex Stoner, Rossi eller Butter hade vunnit WSBK 2007 på en K7:a.

Den satt du och sög på länge va?
Faktiskt inte. Kollade de första sidorna i tråden för att se vad jag ha tippat men tröttnade efter de första sidorna och råkade snubbla på just det där uttalandet.
Och jag som satt och väntade på segermarginaler med 20-30 sekunder. :(
Skithoj :mad:
 
Last edited:
Min poäng är att den hoj Mladin/Spies tävlade/vann med i AMA-Superbike är betydligt mer modifierad än den som Biaggi kom trea i WSBK med.
Hur kan man med säkerhet säga det? VM-team:et har säkert också en väl tilltagen budget. Reglementet förbjuder dem att ändra länkaget så som de gjort i AMA, men i gengäld har de säkert jagat förbättringar på andra områden.

Min poäng är att det kanske är svårt för utomstående, oss sporthoj.com-hangarounds, att jämföra vilken av hojarna som är betydligt mer modifierad än den andra. Hur kvantifierar man sådant?
 
Min poäng är att den hoj Mladin/Spies tävlade/vann med i AMA-Superbike är betydligt mer modifierad än den som Biaggi kom trea i WSBK med.

Har väl isåfall med reglementet att göra eller ? Har ju verkligen svårt o tro att Suzuki inte kunnat/ville erbjuda Max d bästa fr¨ån fabriken/tekniken inom ramen av wsb reglementet, det skulle ju såklart isåfall vara århundradets misstag som i sig slår Fiat Yamaha o Burgess regnmiss med många hästlängder ..
 
Genom att läsa på www.superbikeplanet.com där det skrivs det allra mesta om vad som händer i AMA-Superbike. Ram och sving får man t.ex. inte ändra i WSBK. Det har man gjort på Spies och Mladins GSX-R.
Nu har jag kollat på länken, men svaret på frågan om man kan kvantifiera vilken av K7:orna som är mest lik butikshojen är ändå obesvarad. Svingen är kanske mer ändrad då, men hojen som helhet?
Svaret på frågan skulle väl bäst besvaras genom racing? Mladin och Biaggi på samma bana. Inte genom att säga att Mladin kör med 06:ans sving eller liknande.
 
Enligt FIM:
The homologated dimensions and position of bearing seats in the steering
head column, and the engine, swing arm, rear shock, and suspension
linkage mounting points must remain as original.


Källa: http://www.fim.ch/EN/rules/Sportifs/ccr/2007/SBK_SSP_STK/SBK_tech_en.pdf

Vet inte vad AMA tillåter på området. Ändå svårt att se att svingen är så pass avgörande, att Suzuki skulle gjort en sådan rejäl miss. Trots allt vann den ju premiären.
 
Det står ju bara att dimensionerna måste följas... så man kan ju göra en sving i annat material osv...
 
Back
Top