WSBK & WSS - Silly Season 2008

Är ganska så hårda ord från Andrew Pitt i decembernumret av Motorcycle Racer om Haga. Han menar att Haga inte tar det tillräkligt seriöst, inte utveklar något på hojen och att Haga aldrig kommer bli någon världsmästare..

Axxexs skrev:
2653974 Är ganska så hårda ord från Andrew Pitt i decembernumret av Motorcycle Racer om Haga. Han menar att Haga inte tar det tillräkligt seriöst, inte utveklar något på hojen och att Haga aldrig kommer bli någon världsmästare..
Han var ju bitter på allt och alla i den intervjun, Haga, Yamaha, Corser etc etc. Dessutom sa han att han hellre sitter på en bra hoj i WSBK än på en dålig hoj i GP men det verkar han ha ändrat åsikt om med tanke på Ilmortesterna...
Om man ska jämföra honom med Haga så har han kört bättre den här säsongen men av någon anledning är Haga alltid vassare i totalen...

Max Neurkirschner kommer att köra WSBK nästa år med ett eget team som han håller på med att starta upp. Fjolårs fabrikSuzuki kommer han köra med.

Axxexs skrev:
2657389 Niel Hodgson
“I’m currently in a position that I feel very uncomfortable with. I haven’t experienced it for over ten years. I am unemployed."

http://club-hodgson.com/article.asp?art=1286
Han har ju dessutom varit i samtal med Fogarty trots "I´d rather eat my own fecies" citatet. Dock verkar de inte få till en bra sponsor så Fogarty kanske äntligen inser sina begränsningar...

Losail 19/12

1 Troy Bayliss (Ducati) – 2.00.7
2 Troy Corser (Yamaha) – 2.01.1
3 Lorenzo Lanzi (Ducati) – 2.01.3
4 James Toseland (Honda) – 2.01.4
4 Noriyuki Haga (Yamaha) – 2.01.4
6 Fonsi Nieto (Kawasaki) – 2.01.6
7 Regis Laconi (Kawasaki) – 2.02.2
8 Max Biaggi (Suzuki) – 2.02.8
9 Yukio Kagayama (Suzuki) 2.03.00
10 Roberto Rolfo (Honda) 2.03.1

Kul att Corser hänger med, men vad pysslar Max med? 2.1 sekunder efter.

sandstream skrev:
2667841 Kul att Corser hänger med, men vad pysslar Max med? 2.1 sekunder efter.
Två Kawasaki före bästa Suzuki. Frågan är motiverad :näsblod

Bingo skrev:
2667891 Två Kawasaki före bästa Suzuki. Frågan är motiverad :näsblod
Det var tydligen blåsigt och en hel del sand på banan men det är ju lika för alla. Alla team körde på Pirellis 2006-modeller. Testerna avslutas i morgon.

sandstream skrev:
2668518 Det var tydligen blåsigt och en hel del sand på banan men det är ju lika för alla.
Aha, det skulle kunna vara en förklaring. Regn är också lika för alla men det brukar likväl röra om en del i resultattabellerna.

Gustav O skrev:
2668523 Test är test. Race är race.
Jo, men jag och Sandstream vill se Biaggi regera - alltid, i alla sammanhang. Eller hur Sandstream? :yoparty :D

Edit: och valmers! valmers, värmlänningen som odlar skägg, vill också se kejsaren regera :yoparty

Last edited:
sandstream skrev:
2667841 Kul att Corser hänger med, men vad pysslar Max med? 2.1 sekunder efter.
Roberto Rolfo har en uppförsbacke han också. Muggeridge var ju sur som fan och menade att enda anledningen var att Rolfo hade deg vilket inte han hade med sig. Tycker dock inte Muggeridge har levererat hos Ten Kate.

Bingo skrev:
2668533 Jo, men jag och Sandstream vill se Biaggi regera - alltid, i alla sammanhang. Eller hur Sandstream? :yoparty :D
Jag är med i den klubben! :yoparty
valmers är hedersmedlem. ;)
Observera att test är test etc inte är applicerbart på jänkare i Repsol Honda.

Last edited:
Dagens tider:
SUPERBIKE WORLD CHAMPIONSHIP:
1. Bayliss (Aus-Ducati) 1’58”9
2. Toseland (GB-Honda) 1’59”1
3. Nieto (Spa-Kawasaki) 1’59”5
4. Corser (Aus-Yamaha) 1’59”7
5. Lanzi (Ita-Ducati) 2’00”3
6. Biaggi (Ita-Suzuki) 2’00”4
7. Laconi (Fra-Kawasaki) 2’00”6
8. Haga (Gia-Yamaha) 2’00”6
9. Kagayama (id-Suzuki) 2’00”7
10. Rolfo (Ita-Honda) 2’02”2

I dag körde de på Pirellis senaste racedäck.
Bayliss tid var bara 2/10 ifrån den bästa tid han satt vid ett privattest med kvaldäck.

Bingo skrev:
Jo, men jag och Sandstream vill se Biaggi regera - alltid, i alla sammanhang. Eller hur Sandstream? :yoparty :D
Han får gärna vinna för min del men det tror jag inte att han gör.
Men som Gustav skrev är test test och race race.

Last edited:
Det går undan! Får se om Biaggi ökar farten imorgon. Han är ju iaf bästa Suzukiförare, men det lär ju inte vara maskineriet det är fel på.

Och att Corser kör bättre än Haga på Yamahan! Grrr!

Sista dagens tider. Bayliss körde de snabbaste varvet någonsin med en Superbike.

1. Bayliss (Aus-Ducati) 1’58”1
2. Biaggi (Ita-Suzuki) 1’58”9
3. Corser (Aus-Yamaha) 1’58”9
4. Laconi (Fra-Kawasaki) 1’59”2
5. Lanzi (Ita-Ducati) 1’59”3
6. Toseland (GB-Honda) 1’59”4
7. Haga (Gia-Yamaha) 1’59”7
8. Kagayama (id-Suzuki) 2’00”1
9. Nieto (Spa-Kawasaki) 2’00”5
10. Rolfo (Ita-Honda) 2’01”7

sandstream skrev:
2670925 Sista dagens tider. Bayliss körde de snabbaste varvet någonsin med en Superbike.

1. Bayliss (Aus-Ducati) 1’58”1
2. Biaggi (Ita-Suzuki) 1’58”9
3. Corser (Aus-Yamaha) 1’58”9
4. Laconi (Fra-Kawasaki) 1’59”2
5. Lanzi (Ita-Ducati) 1’59”3
6. Toseland (GB-Honda) 1’59”4
7. Haga (Gia-Yamaha) 1’59”7
8. Kagayama (id-Suzuki) 2’00”1
9. Nieto (Spa-Kawasaki) 2’00”5
10. Rolfo (Ita-Honda) 2’01”7
Nu börjar det likna nåt. Biaggi har kapat nästan fyra sekunder sen första testet för två dar sen. Jag gissar att de på pallplats ovan kommer att vara de som kommer att stå på pallen när årets mästerskap summeras, men att ordningen ev blir lite annorlunda.

Bingo skrev:
Jag gissar att de på pallplats ovan kommer att vara de som kommer att stå på pallen när årets mästerskap summeras, men att ordningen ev blir lite annorlunda.
Svårt att säga emot men jag tror att Toseland kan vara med och leka också.

sandstream skrev:
2670980 Svårt att säga emot men jag tror att Toseland kan vara med och leka också.

Han är en liten slamkrypare....

Han syns knappt - men - Han vinner något rejs då o då och står rätt så ofta på pallen. Tror han slutar topp tre i år.

Back