WSBK & WSS - Silly Season 2008

Valencia WSBK test times – Tuesday.






Full WSBK times from the opening day of a two-day Pirelli test, attended by the leading teams and riders, at Valencia, Spain.


1. James Toseland GBR Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 34.7 secs
2. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999F06 1min 34.8 secs
3. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999F06 1min 34.9 secs
4. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 1min 35.1 secs
5. Max Biaggi ITA Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 1min 35.2 secs
6. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.4 secs
7. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 35.6 secs
8. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 35.8 secs
9. Fonsi Nieto SPA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.8 secs
10. Roberto Rolfo ITA Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 37.4 secs
 
Last edited:
Nu är ju inte testtider mycket att hänga i granen men det är ändå lite kul att Toseland är före Bayliss som gick in och dominerade sista GP-racet och före den föredetta 500-föraren Biaggi (som inte ens slog sin teamkamrat).
 
sandstream skrev:
2611188 Nu är ju inte testtider mycket att hänga i granen men det är ändå lite kul att Toseland är före Bayliss som gick in och dominerade sista GP-racet och före den föredetta 500-föraren Biaggi (som inte ens slog sin teamkamrat).
Hundra spänn på att Biaggi är före Kagayama när säsongen summeras. Sätter du emot?
 
Med tanke på Biaggis ganska skeptiska kommentarer efter det första testet tycker jag det borde stressa övriga som fan att han redan nu är blott fyra tiondelar efter Bayliss.
 
sandstream skrev:
2611188 Nu är ju inte testtider mycket att hänga i granen men det är ändå lite kul att Toseland är före Bayliss som gick in och dominerade sista GP-racet och före den föredetta 500-föraren Biaggi (som inte ens slog sin teamkamrat).
Om dom inte använde kvaldäck så är det där definitivt bra tider... bästa tid är 0.6 sek snabbare än bästa under race i år på 1.35.3 av Bayliss.
 
Gustav O skrev:
2611588 Hundra spänn på att Biaggi är före Kagayama när säsongen summeras. Sätter du emot?
Nej, Biaggi borde komma före Kagayama i totalen.

Hundra spänn på att Biaggi inte tar titeln. Sätter du emot?
 
sandstream skrev:
Hundra spänn på att Biaggi inte tar titeln. Sätter du emot?
Vad ger du för odds?
 
Swedie skrev:
2611648 Biaggi har oxå förstått att använda stora siffror!
Tror de kollar först om det är okej eller inte.
Vore ju trist för mig att komma till en tävling i sommar och få "nedslag" på att siffrorna är för stora :(
 
sandstream skrev:
2611650 Tror de kollar först om det är okej eller inte.
Vore ju trist för mig att komma till en tävling i sommar och få "nedslag" på att siffrorna är för stora :(
inte en chans att de gör det. Jag ska ha megasiffror. Det finns flera funktionärer här som kan svara på det. Du får avslag på för små eller oläsliga siffror.
 
Nyteknik skrev:
2611672 Precis. Hur skulle någon kunna bli underkänd vid besiktningen pga för tydliga siffror?
Jag trodde att det även fanns en maxgräns för hur stora det fick vara men när jag nu kollar i reglementet anges endast mininmåtten så det borde vara okej med större siffror :)
 
sandstream skrev:
2611608 Nej, Biaggi borde komma före Kagayama i totalen.

Hundra spänn på att Biaggi inte tar titeln. Sätter du emot?
Klart jag sätter emot.

sandstream skrev:
2611608 Nej, Biaggi borde komma före Kagayama i totalen.

Hundra spänn på att Biaggi inte tar titeln. Sätter du emot?
Klart jag sätter emot. Därmed inte sagt att jag håller honom som favorit till titeln.

sandstream skrev:
2611685 Det ska vara 07:or och jag reagerade också på att de kör 4.1.
4-2 på gatcyklarna har nog enbart miljöpraktiska anledningar, oavsett deras prat om centraliserad vikt etc. För maximal effket funkar 4-1 bäst tydligen. Yamaha har ju tex 4-1 och en dummy på sina R1:or i WSBK.
 
Last edited:
Gustav O skrev:
Klart jag sätter emot. Därmed inte sagt att jag håller honom som favorit till titeln.
Kanon, då kan jag lägga 100:- extra till min racebudget :D
Gustav O skrev:
För maximal effket funkar 4-1 bäst tydligen. Yamaha har ju tex 4-1 och en dummy på sina R1:or i WSBK.
Jaha, där ser man.
Holy Rider skrev:
2612243 Det är ju lite orättvist, Hondan är ju i praktiken en 06a :rolleyes:
Japp, de är alltid lite efter :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top