WSBK & WSS Monza. ***Spoilers***

The German came off the worst with a broken right femur and dislocated right foot.

Tysken kommer vara borta minst 2 månader, sannolikt hela säsongen om man får spekulera

_CH21632_1.jpg

Last edited:
The German came off the worst with a broken right femur and dislocated right foot.

Tysken kommer vara borta minst 2 månader, sannolikt hela säsongen om man får spekulera

_CH21632_1.jpg

Någon som förstod varför han som klippte Nuekirchener svängde in på gräset?
De visade startsmällen i slow-mo så många gånger och jag tyckte det såg extremt konstigt ut, han hade inget framför sig, utan han bara svänger ut i gräset och går omkull?

De visade startsmällen i slow-mo så många gånger och jag tyckte det såg extremt konstigt ut, han hade inget framför sig, utan han bara svänger ut i gräset och går omkull?

Reagerade också på det. Ser ut som han styr in i en kurva som vanligt, fast långt innan kurvan. Fick för mig att han kanske styr undan från något som händer eller håller på att hända en bit framför.

Reagerade också på det. Ser ut som han styr in i en kurva som vanligt, fast långt innan kurvan. Fick för mig att han kanske styr undan från något som händer eller håller på att hända en bit framför.

Fast det såg fritt ut där också, de andra hade iaf inte börjat tumla runt förutom Tamada som var bakom honom, kan ju vart bromsfel iofs.

...hade han fortsatt rakt fram hade han troligen fällt ett antal ändå, eftersom han låg på innern och tappade möjlighet att hinna bromsa tillräckligt när han blev påkörd bakifrån. Gissar att han hoppades på att kunna vika av tillräckligt mycket för att missa chikanen & folket där, men lyckades inte.

...hade han fortsatt rakt fram hade han troligen fällt ett antal ändå, eftersom han låg på innern och tappade möjlighet att hinna bromsa tillräckligt när han blev påkörd bakifrån. Gissar att han hoppades på att kunna vika av tillräckligt mycket för att missa chikanen & folket där, men lyckades inte.

Men blev han verkligen petad på? Han såg ut att få ett minimalt släpp bak under bromsningen bara?

Men blev han verkligen petad på? Han såg ut att få ett minimalt släpp bak under bromsningen bara?

Jag minns kanske fel, ...men tyckte att han blev påtörnad bakifrån så att han vinglade till, fick bakhjulslyft, släppte bromsen osv.

Edit: Gubben i fråga är skymd, men tycker man kan ana hur cykeln blir orolig när bakomvarande ev touchar & går omkull.
http://www.youtube.com/watch?v=dJvaajVUID0

Last edited:

Tamada touchade roberts som tvingades ut i gräset och resten såg vi

Tamada touchade roberts som tvingades ut i gräset och resten såg vi
Fast tvingas han ut på gräset? Ser ut som om han väljer det själv, antagligen för att han tror att han inte ska kunna bromsa in ordentligt men som det blev fick ju hojen extremt mycket mer fart in i kurvan glidandes på gräset. Försöker inte kasta skit på Roberts här utan undrar mest.

Monza är en grym bana men de borde flytta fram starten en bra bit så att det går mycket långsammare in i första kurvan.

Hela hans hoj vobblar som satan precis innan han svänger ut på gräset. Ser ut som framhjulen går ihop med ett inte så lysande resultat. Jag tror att han tror att han kan rädda sig själv på gräset genom att hinnan framför täten.... men det gjorde han ju uppenbarligen inte!

//A

Last edited:
[YOUTUBE-ID]hk0frTQfHG8[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...