Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att Rossi säger så![]()
The German came off the worst with a broken right femur and dislocated right foot.
Tysken kommer vara borta minst 2 månader, sannolikt hela säsongen om man får spekulera
![]()
Någon som förstod varför han som klippte Nuekirchener svängde in på gräset?
De visade startsmällen i slow-mo så många gånger och jag tyckte det såg extremt konstigt ut, han hade inget framför sig, utan han bara svänger ut i gräset och går omkull?
Reagerade också på det. Ser ut som han styr in i en kurva som vanligt, fast långt innan kurvan. Fick för mig att han kanske styr undan från något som händer eller håller på att hända en bit framför.
De visade startsmällen i slow-mo så många gånger och jag tyckte det såg extremt konstigt ut, han hade inget framför sig, utan han bara svänger ut i gräset och går omkull?
...hade han fortsatt rakt fram hade han troligen fällt ett antal ändå, eftersom han låg på innern och tappade möjlighet att hinna bromsa tillräckligt när han blev påkörd bakifrån. Gissar att han hoppades på att kunna vika av tillräckligt mycket för att missa chikanen & folket där, men lyckades inte.
Näää...han brukar ju bara säga "Yama" och då inte med uttalet "Jamma" som vi brukar förkorta Yamaha.![]()
Men blev han verkligen petad på? Han såg ut att få ett minimalt släpp bak under bromsningen bara?
Såg lite kul ut när Fabrizio vinkade åt Spies när han tog om honom i Race 1![]()
Fast tvingas han ut på gräset? Ser ut som om han väljer det själv, antagligen för att han tror att han inte ska kunna bromsa in ordentligt men som det blev fick ju hojen extremt mycket mer fart in i kurvan glidandes på gräset. Försöker inte kasta skit på Roberts här utan undrar mest.Tamada touchade roberts som tvingades ut i gräset och resten såg vi
Men blev han verkligen petad på? Han såg ut att få ett minimalt släpp bak under bromsningen bara?
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |