WSBK-WSS 28/3 Portimao

Återigen så är svenska kommentatorer inte på nått sätt bra. Kul med snacket om Lundh men annars hemskt avslaget.
 
Återigen så är svenska kommentatorer inte på nått sätt bra. Kul med snacket om Lundh men annars hemskt avslaget.

Jag tycker det är underbart på sättet Sandy blir helt till sig i byxan en stund EFTER all action tagit slut på nått vis. När föraren har kommit fram till räcket, fått en kaffekopp och tagit första klunken börjar han skrika 'vurpa, ojoj, förare går av yada yada'.

Hoppas för hans skull att Eurosport har lagg på ljudet annars... suck.
 
Last edited:
skit eurosport

Diggar Sandy men va fan kan de inte hålla tiderna för:mad: spelat in med timer på hårddisken på hd-boxen på canaldigital o det var bara första superbike som var ok resten såg ja inte sluten på :huvet hur gick det för lundh?
 
1 2 54 K. SOFUOGLU TUR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR 20 1'45.357 280,5 1'45.313 274,1 25 41 1
2 4 26 J. LASCORZ ESP Kawasaki Motocard.com Kawasaki ZX-6R 20 0.031 1'45.308 279,1 1'45.903 274,8 20 40 2
3 3 51 M. PIRRO ITA HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR 20 8.879 1'45.180 282,0 1'45.828 272,0 16 16 9
4 6 7 C. DAVIES GBR ParkinGO Triumph BE1 Triumph Daytona 675 20 15.270 1'45.922 281,3 1'46.161 277,6 13 17 7
5 5 99 F. FORET FRA Team Lorenzini by Leoni Kawasaki ZX-6R 20 22.096 1'46.339 279,8 1'46.082 272,7 11 22 4
6 7 37 K. FUJIWARA JPN Kawasaki Motocard.com Kawasaki ZX-6R 20 23.041 1'46.487 275,5 1'46.415 275,5 10 15 10
7 13 127 R. HARMS DEN Harms Benjan Racing Honda CBR600RR 20 30.830 1'46.601 276,2 1'46.947 269,3 9 18 6
8 12 4 G. REA GBR Intermoto Czech Honda CBR600RR 20 35.171 1'47.080 275,5 1'46.924 265,4 8 14 11
9 14 55 M. ROCCOLI ITA Intermoto Czech Honda CBR600RR 20 35.225 1'46.972 271,4 1'47.327 265,4 7 17 8
10 9 25 D. SALOM ESP ParkinGO BE1 Triumph Triumph Daytona 675 20 35.239 1'46.837 276,2 1'46.654 266,7 6 19 5
11 1 50 E. LAVERTY IRL Parkalgar Honda Honda CBR600RR 20 49.540 1'45.573 276,2 1'45.169 268,7 5 30 3
12 10 40 J. DISALVO USA ParkinGO BE1 Triumph Triumph Daytona 675 20 49.628 1'47.388 270,7 1'46.779 265,4 4 12 12
13 15 5 A. LUNDH SWE Cresto Guide Racing Team Honda CBR600RR 20 1'08.602 1'48.736 273,4 1'48.680 265,4 3 3 14
14 16 8 B. CHESAUX SUI Harms Benjan Racing Honda CBR600RR 20 1'13.455 1'48.663 265,4 1'48.775 265,4 2 2 16
15 17 9 D. DELL'OMO ITA Kuja Racing Honda CBR600RR 20 1'30.738 1'49.920 264,7 1'48.905 258,4 1 2 18
16 18 33 P. CAZZOLA ITA Kuja Racing Honda CBR600RR 20 1'30.852 1'49.670 270,0 1'50.597 267,3 2 17
17 19 36 M. HUNT GBR Race Lab Yamaha Yamaha YZF R6 19 1 Lap 1'50.479 270,0 1'51.464 263,4
18 20 24 E. BLOKHIN RUS Rivamoto Yamaha YZF R6 19 1 Lap 1'53.341 255,3 1'52.592 252,3

Kommentatorerna gick väl an men för helvete vad jag är trött på att programtiden aldrig följs!
 
Jag tycker att det är kul att så många olika fabrikat och motorkonfigurationer finns med på toppen. Även dom som inte kör för fabriksteam (t.ex Checa) utmanar. Stor skillnad mot motoGP och jävligt roligt att titta på :D
 
Chorez!!! Ser du vår gamle bekanting från Most 2007 dyker upp igen!!! Det är tydligt att vi skulle varit med i Portimao och tagit poäng också, vi rökte ju Blokhin redan då! Utta hellvette åxå!!!

Kolla här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3040159&postcount=17

Ja Herregud. Han "veteranen" kanske inte hade så fel när han förra året kommenterade en WSBK satsning för Jorpes racing:-) (Eller hur var det nu han sa den s.k. Veteranen)

Men Blochin var ju helrökt redan på den tiden. :tummenupp
 
Det tror jag inte kommer att hända. Tror du Ducati skulle vilja bygga en 1398cc twin t ex?
Däremot så har väl Ducatin fortfarande restriktioner i insugen? Borde kunna göra viss skillnad.
 
tycker mest det är du som lipar :D dom har fortfarande 7 extra kg att släpa på och 50mm insug, är väll 78mm ostrypt tror jag..... + 14 hk utan strypningar har jag för mig dom sa.

jaha så de lipade till 200cc bara för skoj skull :tungan

Skämtåsido, det skulle vara bra om samtliga hojar oavsett antal cylindrar låg på samma volym.

/JPS
 
Lär ju om inte annat falla på att ingen vill köpa 2t för gatbruk.

det är ju presis det det handlar om att en 999RS är helt omöjlig att sälja med några som helst garantier.... men vissa vill inte fatta det och tycker att det skulle vara roligare utan ducati:D
 
Fast det första det faller på är att WSBK är enbart för fyrtaktare!

men det är deltagarna som sätter reglerna som i alla sporter.... fanns det någon som sålde fett med stora sportiga tvåtaktare för gata så skulle dom antagligen vara tillåtna:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top