WSBK & SS600 Brno

Gustav O skrev:
2326516 Haga måttligt impad av Fabrizios omkörning i race två. Hur såg det ut på TV?

"They were two hard races, as we expected them to be, but I am not very happy with Fabrizio. Racing is racing but he should not hit other riders when he makes a pass." www.yamaha-racing.com
Haga är väl den sista som ska gnälla, hans torpedering av Kagayama i Qatar visade rätt tydligt hur mycket han bryr sig om sina konkurrenter.
Lopp 2 skulle väl gå i repris i dag klockan 10 på Eurosport, eller?

Sista kurvorna i andra loppet var bland det bästa som visats i år, Fabrizio var bara för jäkla grym :Bugar

Kagayama fick hjälpa Corser med inställningarna, när hände det sist...

Skönt att Bayliss fick lite motgångar så att serien blir "lite" mer spännande.

Ja, Haga såg ju inte direkt överlycklig ut över sin 3:e plats, han brydde sig inte ens om att öppna skumpan.

Jääla skiit, ville ju att Haga skulle vinna så han tar in mer på Bayliss.

sandstream skrev:
2327338 Haga är väl den sista som ska gnälla, hans torpedering av Kagayama i Qatar visade rätt tydligt hur mycket han bryr sig om sina konkurrenter.
Lopp 2 skulle väl gå i repris i dag klockan 10 på Eurosport, eller?

Sista kurvorna i andra loppet var bland det bästa som visats i år, Fabrizio var bara för jäkla grym :Bugar

Kagayama fick hjälpa Corser med inställningarna, när hände det sist...

Skönt att Bayliss fick lite motgångar så att serien blir "lite" mer spännande.
Så om man en gång gjort fel så kan man inte kritisera andra för farlig körning? :va
Det som jag tycker avslöjar Fabrizio är att han direkt efter kurvan vänder sig om och tittar efter Haga för att se om han fortfarande är på hjulen och efter målgång är framme och ursäktar sig till Haga....
Raceincident i min bok men klart Haga blir förbannad.

Gustav O skrev:
2327412 Så om man en gång gjort fel så kan man inte kritisera andra för farlig körning? :va
Det som jag tycker avslöjar Fabrizio är att han direkt efter kurvan vänder sig om och tittar efter Haga för att se om han fortfarande är på hjulen och efter målgång är framme och ursäktar sig till Haga....
Raceincident i min bok men klart Haga blir förbannad.
Man kanske ska föregå med gott exempel själv om man ska kritisera andra.
Med sin egen tokchansning i Qatar tycker jag att Haga själv visade vad som är acceptabelt.

Att Fabrizio "ber om ursäkt" efteråt är väl inte så konstigt, det var tajt och Haga är säkert en förare han ser upp till.
Jag hade gjort samma sak :D

sandstream skrev:
2327444 Man kanske ska föregå med gott exempel själv om man ska kritisera andra.
Med sin egen tokchansning i Qatar tycker jag att Haga själv visade vad som är acceptabelt.
Att Fabrizio "ber om ursäkt" efteråt är väl inte så konstigt, det var tajt och Haga är säkert en förare han ser upp till.
Jag hade gjort samma sak :D
Visst är det snarlika saker men jag förstår att han blev förbannad, liksom Kagayama blev det i Qatar. Att Fabrizio ber om ursäkt visar ju att han själv tycker han var lite väl hårt ute, även om han säkert inte menade så som det blev. Men som sagt. Race incident.

Gustav O skrev:
2327495 Visst är det snarlika saker men jag förstår att han blev förbannad, liksom Kagayama blev det i Qatar.
Skillnaden var att Haga skickade Kagayama av banan, känns lite hårdare än att råka nudda någon vid en passering.

sandstream skrev:
2327874 Skillnaden var att Haga skickade Kagayama av banan, känns lite hårdare än att råka nudda någon vid en passering.
Bägge är ju raceincident och Fabrizio tittar ju över axeln eftersom han misstänker att hans "nuddning" kunde skickat Haga av banan.
Let´s agree to disagree, om skillnaden mellan de olika incidenterna.

Såg just loppen ..
snygg speedway-sladd av Haga efter nuddningen

Fabrizio har varit så lovande så länge, han vann väl
STK-600 jätteung, sen körde han bra för WCM i MotoGP på undemåligt material,
men har inte riktigt lyckats visa vad han kan i WSS/WSBK.
Det här är väl hans genombrott, från 12:e ruta till 3:e resp 2:a
plats är nästan Rossi-klass.

De japanska kamrater Haga och Kaga är tillbaka och tätar till VM-tabellen
lite vilket är kul men Bayliss tar det ändå trots en skithelg i Tjeckien.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back