WSBK Phillip Island 2016

jeflar! skönt att han klara sig bra!

Bra racing denna helg! Skönt att det inte fanns några reklamavbrott och skit på eurosport. Kanske blir bra sändningar i år?

Det är så jävla skönt med motorcykel racing på TV igen! 2 veckor sen smäller det igen!
 
Ja helt klart han hade inte en chans resten av säsongen :D

Tänkte snarare på att Eugene vann första racet på Sukkan förra året. Det blev inte tongivande för hans fortsättning direkt

Nja det blev lite väl grönt i WSBK, dock väldigt kul för Rea, undra om honda kommer tillbaka i år.. vore ju lite kul, som ducce/honda motogp, Calle.

Fan att inte viasat har Eurosport..
 
Last edited:
skulle se reprisen nu på morgonen som eurosport flagga för mellan 08.00 - 09.00. Förvådnad att de kör tysk fotboll! näää, dock alltid lika irriterande att de aldrig kan få synk på vad som sänds vs tablå
 
skulle se reprisen nu på morgonen som eurosport flagga för mellan 08.00 - 09.00. Förvådnad att de kör tysk fotboll! näää, dock alltid lika irriterande att de aldrig kan få synk på vad som sänds vs tablå

det är jobbigt som fan, därför kör jag med en inspelningsbar box. Spelar in allt runtomkring superbike tiden på tablån. Måste snabbspola genom skitsporter men missar iaf inte riktiga sporten på det viset.

apropå viasat och eurosport, kommentatorerna på eurosport är mycket bättre tycker jag. Speciellt när de visar endurance. Flytta över de till motogp också!
 
Tack Rash

Det där var ju helt sjukt! Det borde de kolla på om det var ett defekt däck från Pirelli. Fan, jag kör ju Pirelli!! :näsblod
 
Tack Rash

Det där var ju helt sjukt! Det borde de kolla på om det var ett defekt däck från Pirelli. Fan, jag kör ju Pirelli!! :näsblod

Phillip Island har alltid slitit något sjukt på däcken. Inte första gången Sofuoglu råkat ut för problem med däcken. Några år sedan sa han några väldigt väl valda ord på presskonferensen som inte var populärt så klart.

Därefter har man ju även i MotoGP haft strul, minns två år sedan då de fick köra Max 10 varv och därefter in i depå för att byta däck. Då Hondas team hade svårt att räkna till 10... Hahaha

Nåja, tror nog inte att man ska vara särskilt orolig för Pirelli-däcken. Även om sånt där inte är särskilt imponerande så klart..
 
Phillip Island har alltid slitit något sjukt på däcken. Inte första gången Sofuoglu råkat ut för problem med däcken. Några år sedan sa han några väldigt väl valda ord på presskonferensen som inte var populärt så klart.

Därefter har man ju även i MotoGP haft strul, minns två år sedan då de fick köra Max 10 varv och därefter in i depå för att byta däck. Då Hondas team hade svårt att räkna till 10... Hahaha

Nåja, tror nog inte att man ska vara särskilt orolig för Pirelli-däcken. Även om sånt där inte är särskilt imponerande så klart..

Ja det har du rätt i; det är ju känt att PI sliter däck som ingen annan bana. Men det här var ju nåt annat! Punka och däcket går av fälgen.

Var det 2014 som det var problem med att det lossnade stora bitar av däck i motogp, bridgestone har jag för mig?

I det här fallet tänker jag ändå att det väl måste vara ett defekt däck eller att det blivit skadat på nåt sätt. Någon kontakt med annan förare noterade inte jag men man vet aldrig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top