WSBK på Brands Hatch 2-3 aug

De är jue flera gram dövikt vi snackar om:rolleyes:

Inte kör väl GP med puckar?

Kawasaki är nog dom enda som haft kraschpuckar nån gång i GP.

I WSBK/WSS så har dom säkert fått en massa pengar för att ha dom på. Typ som att det är lite reklam för dom produkterna till bansugna gatåkare som sitter i sofforna och tittar på..

Last edited:
Såg jävligt läskig ut när han låg där o han kropp bara ryckte till i spasmer...

Bra av TV att inte visa repriser på krashen och Jones. Det ska dom ha en liten eloge för.

/A

Kan någon förklara hur Jones kan stå som två i resultatet trots att han kraschade? Blev det rödflagg eller kraschade han efter målgång? :va

Hoppas det inte är för allvarligt med Jonesy.

Last edited:
Såg jävligt läskig ut när han låg där o han kropp bara ryckte till i spasmer...

Bra av TV att inte visa repriser på krashen och Jones. Det ska dom ha en liten eloge för.

/A

Jag satt och väntade på repris utan att veta att det var så allvarligt. Rätt beslut av producenten.

Kan någon förklara hur Jones kan stå som två i resultatet trots att han kraschade? Blev det rödflagg eller kraschade han efter målgång? :va

Det blev ju rödflaggat för att han låg kvar mitt på banan. Då räknar man ju resultaten från föregående passering.

Last edited:
Jag satt och väntade på repris utan att veta att det var så allvarligt. Rätt beslut av producenten.

Det blev ju rödflaggat för att han låg kvar mitt på banan. Då räknar man ju resultaten från föregående passering.
Det är en ganska konstig regel, och ännu konstigare var ju att Harms inte fick vara med på omstarten då det var en liknande händelse.

Det är en ganska konstig regel, och ännu konstigare var ju att Harms inte fick vara med på omstarten då det var en liknande händelse.

Robbin fick inte starta racet pga att han tagit en "otillåten genväg" tillbaka till depån enligt tävlingsledningen.

Craig Jones dog på sjukhuset igår söndag enligt rtl sport.

shit va surt, han var en av dem som hade den mest undehållande åkstilen att kolla på.. vif grabben.

Craig Jones dog på sjukhuset igår söndag enligt rtl sport.
Usch! Tittade på racet på nätet igårkväll o det var riktigt läskigt o se kraschen. Spelade upp den ett par gånger och till slut var jag rätt säker på att han kommer dö, då sättet han blev överkörd precis över huvudet så pass hårt att hans huvud och kropp slungas runt som en vante. Han blev överkörd vad jag såg mellan axlar o hjälm så gott som över halsen o jag var rädd att om han inte bröt nacken så slets saker o ting av eller att huvet verkligen fick sig en skakning så troligen hjärnan tog skada.

Vila i fred :(

Kan nåååååååååååååååååååååååååågon skicka en jävla länk där det står att det är bekräftat istället för att skriva massa i tråden ist????????????????????????????

Ok, såg inget sånt..

Konstigt att det bara är RTL.nl som skrivit något. Inget i den tyska, engelska, svenska, spanska tidiningen. Plus att det ej står något på worldsbk. Får hoppas att det inte stämmer och att han isf blir frisk snart!

Ja, jag hoppas innerligen på detsamma, att det är ett tråkigt misstag grundat i språkförbistring eller liknande.

Ok, såg inget sånt..

Konstigt att det bara är RTL.nl som skrivit något. Inget i den tyska, engelska, svenska, spanska tidiningen. Plus att det ej står något på worldsbk. Får hoppas att det inte stämmer och att han isf blir frisk snart!

Jag håller tummarna för att han lever, kraschen såg riktigt otrevlig ut men vi får hoppas på att dödsuppgifterna är fel.

Edit: Hittade bara detta vid en sökning:http://www.motorsportvision.co.uk/brands-hatch/news/article.asp?NewsID=4050

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...