WSBK- & MotoGP-hojarna för lätta att köra?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
2685457
Edit: hur vore det om Bingo stod fast vid sitt löfte angående hantering av de som spammar?
Mej veterligt är det Gustav O och undertecknad som förutom hövdingen kan åtgärda spammare i detta forumet. Nivån sjunker för tillfället betydligt i denna tråden, lyfts den inte så åtgärdas det.

valmers skrev:
2685358F1 är lika häftigt idag, fast mycket, mycket snabbare.

Men även i F1 ser man till att begränsa reglerna, för att förare ska avgöra mer, och att göra det jämnare mellan teamen. D.v.s F1 skulle gått ziljoner fortare idag om man inte begränsat reglerna, men förmodligen hade mästerskapet inte överlevt utan dem.

Nr:18 skrev:
2685754 Mej veterligt är det Gustav O och undertecknad som förutom hövdingen kan åtgärda spammare i detta forumet. Nivån sjunker för tillfället betydligt i denna tråden, lyfts den inte så åtgärdas det.
Jag tänkte på de utlovade och hårdhänta repremander Bingo utlovade den som inte skärpte sig efter senaste apropån.

Nyteknik skrev:
2685891 Jag tänkte på de utlovade och hårdhänta repremander Bingo utlovade den som inte skärpte sig efter senaste apropån.
:D
Det låter som om jag satt och skrev ut fattwor (stavning) som en riktig mulla. Riktigt så var det inte. Det var en önskan om skärpning från min sida.

elwe skrev:
2684759 Ser på din mer ödmjuka inställning Gustav att du själv varit med i hetluften. Den som inte har det får lätt för sig att han/hon skulle hamna på övre halvan i ett race, vilket automatiskt ger denne anledning/kunskap att kritisera förare som kvalar in långt ner i fältet. Lite roande (på gränsen till löjeväckande) att se ...
Hetluft och hetluft. Jag har blivit frånkörd av i princip alla 250-piloter i Sverige så jag vet att jag inte har vad som krävs ens för pallplats på ett B-race vilket gör min respekt för de som kan komma tvåa i VM fyra gånger jävligt stor. :D

Last edited:
Nyteknik skrev:
2685457 Det är inte speciellt ödmjukt och förtjänar att bemötas med hårda nypor.

Ämnet vett och etikett var med all rätt uppe för ett par månader sedan.

Edit: hur vore det om Bingo stod fast vid sitt löfte angående hantering av de som spammar?

Och hur bemöter vi personer som startar trådar som blir stängda? (syftar på "kvinnor i RRtråden") Om den var skriven med vett och etikett så har jag felaktiga uppgifter om vett och etikett.

bean305 skrev:
2686084 Och hur bemöter vi personer som startar trådar som blir stängda? (syftar på "kvinnor i RRtråden") Om den var skriven med vett och etikett så har jag felaktiga uppgifter om vett och etikett.
Det stämmer, du har "felaktiga uppgifter om vett och etikett".

Gustav O skrev:
2685983 :D
Det låter som om jag satt och skrev ut fattwor (stavning) som en riktig mulla. Riktigt så var det inte. Det var en önskan om skärpning från min sida.
Det var Bingo som lovade att "ta itu med" de som inte skärpte sig.

Last edited:
valmers skrev:
2685453 Självfallet. Förklara då gärna hur det kan komma sig att dagens RR-förare, som har talangen och hävdar sig i dagens konkurrens, inte skulle kunna hävda sig i 80-talets 500-VM som du alltid mässar om?

De skulle de, Rossi, Biaggi och Capirossi till exempel.

elwe skrev:
2685595 Var du med då? Du verkar ha full koll på vad som hände och inte hände i depåerna på den tiden ... Kanske du läst det i en tidning .. de har ju alltid rätt. I dec-numret av Bike (ja, den riktiga Bike alltså) finns det en artikel om "riders banging around with the grid girls". Det är väl så för alla på alla tävlingar eller hur?
Nej, förarna på 80-talet var säkert riktiga renlevnadsmänniskor, som tränade och skötte dieten minutiöst. Barry Sheene var väl den störste renlevnadsfantasten av alla.
elwe skrev:
2685595
Är den så taskigt trimmad att den aldrig går sönder? Då finns det mycket mer att plocka ur den ... :tummenupp
Det är just det som är det fina med fyrtaktsracing; tanka och kör.

PierFrancesco skrev:
2685614 Det krävdes helt klart något annat för att hantera dåtidens 500:or än vad det krävs för att hantera dagens Motogp hojar. Det är ju ingen slump att en majoritet av mästarna under 2-taktseran kom från USA eller Australien och hade sin bakgrund i dirttrack eller liknande.

Är personligen övertygad om att en 20 år yngre Lawson eller Rainey inte skulle haft några större problem ifall de kommit till Europa 2006 istället och klivit in i dagens Motogp. Peddo eller Stoner skulle förmodligen skada sig om de försökte samma sak i 1986 års 500 VM.
Jaha? Trodde vi var överens om att en talang är en talang, oavsett om han är född på 50- eller 80-talet?
Snacket om "livsfarliga" 500:or är så överdrivet att hälften vore nog.

PierFrancesco skrev:
2685702 Är det bara antalet titlar som avgör någons storhet? Är det en självklarhet att Toseland eller Hodgeson, med en WSBK titel var, är stora stjärnor till skillnad från t ex Aaron Slight eller Haga som inte har någon?
Nej, det är det inte, men att som Biaggi i år efter år misslyckas på förstklassig materiel, trots hans patetiska bedyringar om motsatsen, gör att han knappast räknas till de riktigt stora.
Snacket om att han misslyckades för att Doohan och Rossi körde samtidigt är bara så pinsamt. Jag säger bara 2006 års världsmästare.

oFFkeFF skrev:
2685769 Men även i F1 ser man till att begränsa reglerna, för att förare ska avgöra mer, och att göra det jämnare mellan teamen. D.v.s F1 skulle gått ziljoner fortare idag om man inte begränsat reglerna, men förmodligen hade mästerskapet inte överlevt utan dem.
Ja, och du kanske såg att jag skrev att man ändrar reglerna om det behövs?

Du tycker alltså inte att årets MotoGP-säsong var jämn? Får man fråga vad du jämför med i så fall?

Chris Ash skrev:
2686182 De skulle de, Rossi, Biaggi och Capirossi till exempel.
Jaha, 2005 års världsmästare skulle hävda sig, men inte 2006 års? Eller finns det möjligen en dold tvåtaktsagenda här?

Nyteknik skrev:
2685891 Jag tänkte på de utlovade och hårdhänta repremander Bingo utlovade den som inte skärpte sig efter senaste apropån.
Oj, ja då måste vi ju sluta skriva genast. :rolleyes:

Last edited:
ReDan skrev:
2685739 Läs på lite ang "windows longhorn core" : )

Men det är sant, det är inte så jävla svårt att skriva ett eget os
till en viss tillämpning,. (enligt demsom kan programera dvs : )
Core longhorn är såvitt jag vet en servervariant av nya windows longhorn med en slimmad kärna och utan GUI. Eller kommer att vara när den släpps. Den har fortfarande ett i de här sammanhangen gigantiskt footprint (om än en bråkdel av vanliga longhorn), kräver på tok för dyr hårdvara och är inte ett realtids-OS.

Att skriva ett eget minimalistiskt OS är förvisso inte raketkirurgi precis, men som Zee skrev finns det ingen anledning att ha ett helt OS för en sån här tillämpning.
Och som han också skrev, :backontop.

Gustav O skrev:
2685983 :D
Hetluft och hetluft. Jag har blivit frånkörd av i princip alla 250-piloter i Sverige så jag vet att jag inte har vad som krävs ens för pallplats på ett B-race vilket gör min respekt för de som kan komma tvåa i VM fyra gånger jävligt stor. :D
Det var liksom det jag menade :)
Alla på läktaren vet precis hur det ska göras .... synd bara att de inte tar tag i det hela och gör det själva ... vilken racing-nation Sverige skulle bli :tungan

Nu har man plöjt igenom hela denna tråden och man blir faschinerad över den pajkastning och sandlådetävlan som råder härinne!

Handlar tråden om MotpGP o WSBK hojarnas körbarhet eller hur jag och du reagerar på kritik?:va

Chris Ash skrev:
2680971 Ett exempel som är lätt att komma ihåg är när Doohan bytte tillbaka från Big Bang till Screamern 1997. De andra Hondaförarna testade också men blev bortskrämda av den vilda motorkaraktären, Doohan krossade allt motstånd den säsongen för han var den ende som kunde köra det värsta som fanns. Sånt är en omöjlighet idag tyvärr.

Det kallas RESPEKT !

Rotorp skrev:
2686489 Nu har man plöjt igenom hela denna tråden och man blir faschinerad över den pajkastning och sandlådetävlan som råder härinne!

Handlar tråden om MotpGP o WSBK hojarnas körbarhet eller hur jag och du reagerar på kritik?:va
Ingen av de som uttalar sig har kört eller kommer att få köra en motogp hoj, och inte heller en av sista generationens tvåtakts 500.
Det kan man väl ha som utgångspunkt när man läser tråden och ta det hela för vad det är, antaganden som ingen av oss kan vara så säkra på.
Ungefär som hur det är att gå på månen eller om gud finns.
En viss ödmjukhet hos vissa skulle dock inte skada, utan kanske lyfta debatten.
Jag vet fler med mej som inte ger sig in i dessa trådar i någon större omfattning längre, då de snabbt tenderar att utvecklas till ett verbalt skyttegravskrig efter ett mycket förutsägbart mönster.
Gott Nytt på er allihop.

RedBaron skrev:
2687104 Nej, det är tyvärr det som gör att RR-forumet suger numera.
Det där tycker man ju olika om, men visst är det för mycket och för ofta av käbblet. Själv är jag inte oskyldig tyvärr.

Bingo skrev:
2687122 Tjusning för vem då?
De som käbblar kanske?

Last edited:
valmers skrev:
2687205 Löjligt, det har tjäbblats i racingforumet sedan dag ett.
Det är bristen på variation som suger, i övrigt är det OK att ha olika åsikter.

Käbbel stavas det f.ö

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...