WSBK: Monza - 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Deltävling 4 körs 5-6-7/5 på Monza i Italien.

Blir det "Battle of Troys" eller kommer någon annan att blanda sig i toppstriden?
2005 vann Corser första racet och Vermeulen det andra.

TV-TIDER:
SÖNDAG 10:30 Eurosport 2: STK 1000 - Race (LIVE)
SÖNDAG 14:00 Eurosport: WSBK - Race 1
SÖNDAG 23:00 Eurosport: WSBK - Race 2

(Hade hoppats att de skulle visa mer :( )

Detta måstes man ju såklart se :) Tur för mig att päronen har Eurosport 2 dessutom :D
Dessutom riktigt skoj att Duccarna är med i toppen :brinnerup

Mattiaz skrev:
2135174 Detta måstes man ju såklart se :) Tur för mig att päronen har Eurosport 2 dessutom :D
Dessutom riktigt skoj att Duccarna är med i toppen :brinnerup
Det värsta är väl att man får hålla sig bort från Eurosport andra tider än när sändningarna är eftersom de förra helgen glatt rullade resultatet från race 2 samtidigt som de visades i efterhand :mad:
(Ja, jag mailade dem och gnällde och de lovade att ge producenten spöstraff)

Eurorsport och inte Eurosport 2 iaf. - det är ett framsteg :banana
Tydligen inget distrikts-mästerskap i rövkrok som de måste visa i repris på söndag, utan de kan släppa fram The Troys

Last edited:
sandstream skrev:
2135182 Det värsta är väl att man får hålla sig bort från Eurosport andra tider än när sändningarna är eftersom de förra helgen glatt rullade resultatet från race 2 samtidigt som de visades i efterhand :mad:
(Ja, jag mailade dem och gnällde och de lovade att ge producenten spöstraff)

Ajfan... hehe ja det va ju inte så klyftigt gjort av Eurosport :näsblod Ungefär som när jag frågade min far ifall han sett att färjestad vunnit en avgörande match, varpå han svarar att han spelat in matchen och inte hunnit se den ännu :gnissla

Mattiaz skrev:
2135292 Ajfan... hehe ja det va ju inte så klyftigt gjort av Eurosport :näsblod Ungefär som när jag frågade min far ifall han sett att färjestad vunnit en avgörande match, varpå han svarar att han spelat in matchen och inte hunnit se den ännu :gnissla
Usch ja, sånt är inte kul.
Spelar man in sport är det bäst att ha hörlurar och kolsvarta solglasögon på tills man har sett det :D

inget WSS i eurosport tydligen..
får testa med worldsbk.tv igen
funkade hyfsat sist.

Corser tror att han kan köra ifrån Duccarna på ren kraft
eftersom Monza har mindre kurvor och långa rakor.
Kan vara sant som han säger.
Jag hoppas Haga och R1:an har kraft nog att hänga med isf.
Hondorna gör nog bättre ifrån sig också

mitt tips:

race 1:
1. Corser
2. Barros
3. Haga

race 2:
1. Haga
2. Barros
3. Toseland

WSS:
1. Charpentier (så klart)
2. Curtain
3. Harms!

Jag tror jag skal åka dit och kolla, jag bor 2 mil från banan :yoparty

gthyni skrev:
2135345
Corser tror att han kan köra ifrån Duccarna på ren kraft
eftersom Monza har mindre kurvor och långa rakor.

mitt tips:
:
:

Bara för att ha en annan mening då... Verkar som Duccarna konseverat däcken bäst i år, Monza har ju några rejäla högfartsböjar. Bayliss kommer i slutet, påhejad av alla italienare som vill se rött.

1. Bayliss
2. Corser
3. Barros

Vet att det inte blir samma pall-placeringar i bägge race:n men har svårt att tippa annorlunda.

WSS
Charpentier...

Jag tror Bayliss blri svårstoppad i helgen men hoppas såklart på Nitro Nori!
WSS känns ju nästan generande överlägset för Charpentier, tyvärr. Hoppas de nordiska förarna visar framfötterna igen.

Jag tror Corser tar både racen med Bayliss på pallen och kanske kan Haga få till en pallplats i ett av racen.

Charpentier i WSS och Bayliss i WSBK är väl ingen vild gissning, känns som om dom bägge bara kan förlora mot sig själva...

Revelator skrev:
2135693 Charpentier i WSS och Bayliss i WSBK är väl ingen vild gissning, känns som om dom bägge bara kan förlora mot sig själva...
Det första håller jag med om men Bayliss lär få det betydligt svettigare.
Han har iofs vunnit 3 race i år men Corser har 2 och vurpade dessutom bort sig på PI.

Besvikelsen över barros insats förra gången kanske var mer maskinrelaterat.

Monza med den långa högern parabolica med nedlägg och knäskrap i över 200 km/h sliter hårt på däcken vilket kommer avgöra till att en Ducati återigen vinner men det kommer vara tätt med Corser knappt bakom.
Kanske vi får se en Ten kate honda blanda sig i leken på pallen.

sandstream skrev:
2135718 Det första håller jag med om men Bayliss lär få det betydligt svettigare.
Han har iofs vunnit 3 race i år men Corser har 2 och vurpade dessutom bort sig på PI.

Sant det du säger min gode man, Corser är bra men Bayliss är BÄST! Så är det se, för så har det alltid vart! Fråga LjungbackaErik får du se... :)

hur är det med Muggeridge,
är han fit eller kör Bussei på Monza också?

Gustav O skrev:
2135399 Jag tror Bayliss blri svårstoppad i helgen men hoppas såklart på Nitro Nori!
WSS känns ju nästan generande överlägset för Charpentier, tyvärr. Hoppas de nordiska förarna visar framfötterna igen.
Skiljer det så mycket på mopparna i WSS, att det förklarar Charpentiers överlägsenhet. Vissa kval är han nästan sekunden snabbare än tvåan, och loppen verkar gå som en valk in den park. Han har väl inte visat sånt krut innan? Var konkurrensen större tidigare år? Vavavava? Lys upp mig är du snäll.

Charpentier var väl ungefär lite överlägsen förra året vill jag minnas?

Charpentier är bara förj-vligt bra.
I Valencia skulle han ha tagit poäng i Superbike
men den tid han satte på en 600 - dessutom inte
ens pressad att köra max andra halvan av loppet.

Peno skrev:
2135756 Skiljer det så mycket på mopparna i WSS, att det förklarar Charpentiers överlägsenhet. Vissa kval är han nästan sekunden snabbare än tvåan, och loppen verkar gå som en valk in den park. Han har väl inte visat sånt krut innan? Var konkurrensen större tidigare år? Vavavava? Lys upp mig är du snäll.
Han har ju samma material som de andra i Winston Ten Kate och förra året var han lika överlägsen så det rä nog föraren som är den stora skillnaden. Han kört grymt bra helt enkelt.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back