WSBK Monza 12/5

Nu e Checa iofs skadad, men känslan är att 1198an kunde hävda sig bättre än panigalen än så länge.

Tjena,

Är nere på plats å kollar.
Undrar om någon vet vad BMW gjort med sina fabrikare?
Sitter i Ascari å hela vägen igenom låter de som en Aprilia, sen när de axar ut slår de över å låter rad4 igen.
Inga privat- eller SST-hojjar låter lika.

Kör de cross-plane på låga varv å vanlig tändföljd på höga?

Hörde oxå det där...lät nästan som nån form av individuellt styrt avgasspjäll per förbränningsrum för bättre botten-mellanregister. Du som är på plats gå bara rakt in i pitboxen, fota järnet o lägg upp här sen så man ser va 17 dom labbar med...:tungan

Klantigt av Barrier, kunde väl lugnat sig lite, han hade ju vunnit lätt ändå....
Är väl nästan mer regel än undantag att det ska kraschas in i den första kurvan på Monza iof!

chazmonza.jpg

Chaz Davies' crash today in first qualifying at Monza was a session-stopper for the Welsh rider. His BMW Superbike appeared "decidely second hand" as British commentator Chris Carter is known to say.

Last edited:
Tredje rödflaggen för idag..... i Supersporten :gnissla

Å då bryter dom för cyklar utan motor. ..:dummer

Klantigt av Barrier, kunde väl lugnat sig lite, han hade ju vunnit lätt ändå....
Är väl nästan mer regel än undantag att det ska kraschas in i den första kurvan på Monza iof!

det var väl Gildenhuys som körde in i La Marra & Barrier kom längre ut och blev bowlad av
nåt som såg ut som en kawwa:confused:

Sykes Guintoli
Felbedömt av tävlingsledningen tycker jag om det står sig... kör man av banan och den andra håller spåret då tycker jag att man får komma ut bakom...
Marcus skall kolla vidare en gång till senare!

Supersport lyckades ju köra ett 10varvs race tilllslut utan rödflagg.
Detvar dessutom inget dåligt race, hej vad de kör :tummenupp

Sykes Guintoli
Felbedömt av tävlingsledningen tycker jag om det står sig... kör man av banan och den andra håller spåret då tycker jag att man får komma ut bakom...
Marcus skall kolla vidare en gång till senare!

Jäkla märkligt. Man va snabb på att dela ut ride throghs och backa 2 i race ett men där, inget??

Verkar som Sykes får behålla placeringen. :va
Köra om innan chickanen utan möjlighet att bromsa sen dra rakt fram och ut före Guentoli.
Märkligt tyckter jag.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...