WSBK Miller Motorsport Park

Tack B Red för racen!
Riktigt nice med WSBK, olika märken som slås om segern.

Den där chaz davies, han kommer bli en av de stora tror jag :)
Kanske ny favvo, hmm

Big up *BigRed* :tummenupp

De där kommentatorerna somnar man då inte till! :)

Dom har verkligen fått till beamers'arna nu.
Men var tog Checa vägen i Race2? :va

Tolkningsfel av er:)
Nej, knappast att jag missat honom, men jag menar i Superbike! Kanske även i GP:yoparty

Last edited:
Ja, han körde så pass hårt i SSP att han inte gick att missa. Orutin att missa han mr Mullsjö.
Har hållit ett öga på honom sedan han körde 250 för Aprilia Germany 2003, han vann ju tex, Daytona 200 när Josh Hayes blev diskad för att teamet petat i en polerad vev i Hayes Honda.

Han har ju faktiskt redan kört några motogp-lopp för Ducati var det väl för några år sedan?
Ja, han körde för D´Antin Ducati 2007 efter att Guintoli kraschat bort Hoffman på Laguna Seca, Davies var på plats för att köra i AMA och fick hoppa in på lördagen i MotoGP.

AMA Pro Superbike var iaf underhållande :)

Josh Hayes 1,49.4 var lika snabbt som Haslams bästa tid i race 2, där han kom 8:a, och bara 0.5 sekunder ifrån de bästa varvtiderna i race 2. Imponerande!

Hur var det nu med trimningen i AMA, får de göra lika mycket som i WSBK?
Om nej så hade varit spännande att se tiderna i WSBK med Dunlop.

AMA Pro Superbike var iaf underhållande :)

Josh Hayes 1,49.4 var lika snabbt som Haslams bästa tid i race 2, där han kom 8:a, och bara 0.5 sekunder ifrån de bästa varvtiderna i race 2. Imponerande!

Hur var det nu med trimningen i AMA, får de göra lika mycket som i WSBK?
Om nej så hade varit spännande att se tiderna i WSBK med Dunlop.
Hayes är ju betydligt starkare än andra AMA förare men Checa körde 1.47.8 i race två så han var en bit ifrån ändå.
De får inte trimma lika hårt som i WSBK, vet inte de exakta skillnaderna men de finns där.

Hayes är ju betydligt starkare än andra AMA förare men Checa körde 1.47.8 i race två så han var en bit ifrån ändå. De får inte trimma lika hårt som i WSBK, vet inte de exakta skillnaderna men de finns där.
Men Checa körde ju bevisligen över sin förmåga ;)

Jag tyckte mest att det var imponerande att Hayes låg så bra till jämfört med de som brukar vara snabba i WSBK. Skulle gärna se honom i WSBK istället för AMA men han kanske tjänar för bra för att det ska vara intressant?

Josh Herrin imponerade. Första året i Superbike om jag förstod rätt och inte det minsta blyg :hihi

Hayes enda nackdel är att han är gammal men han körde ju grymt på Valencia på GP:et förra året så visst är han duktig.
Herrin har alltid kört så där i AMA-Supersport och Daytona Sportbike - tuff kille. Det var första racet i Superbike som han låg så långt fram så han har gjort rejäla framsteg hitills. Kan bli ngt.

Som perra sa så tror jag det ligger en del i Dunlop däcken. Finns stora skillnader i chassi

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2