WSBK - Magny Cours

När Sandy efter lopp 2 förklarar att säsongen är över här på Eurosport motorcykelkananlen.

Ska man skratta eller gråta?????

Ja, eller när det kom in ett SMS som frågade om Eurosport även skulle sända Superbike nästa säsong och fick svaret "Javisst, självklart", ungefär som att det skulle vara en bra sak. :brinnerup

Biaggi är en liten sprätt alltså. Cratchlow borde slängt ner han från podiet :näsblod

Biaggi är en liten sprätt alltså. Cratchlow borde slängt ner han från podiet :näsblod
Det hade varit något det :D

Att Guintoli fick ställa upp i race 2 är för jäkla uselt. Oavsett vad han gjort för fel (eller inte gjort för fel) så åker man inte förbi så många svarta flaggor med sitt eget nummer utan att se dem. FIM föregår verkligen med gott exempel när de lär de unga förarna att en svartflagg är något man kan snacka om efter racet, inget att bry sig om medan man kör. Idioter! :mad:

(Jag tycker svartflaggen var helt fel men det har ju inget med saken att göra)

Jag vet inte vad svartflaggen var för men ett rimligt straff är väl att man blir utesluten ur just det heatet. Skulle han bli utesluten i förväg från även heat 2? Fast han inte påverkade resultatet i heat1?

Intressant hade ju varit om han kört av någon efter att han ignorerat svartflaggen...

Undrar hur de tänker där inne i hjälmen, kommer också ihåg Biaggi för en massa år sedan, är de bara arga och protesterar genom att köra klart eller är de så säkra på att de kan snacka sig ur svartflaggen efteråt att det är bra att ha ett resultat?

Betydligt bättre race än GP :yoparty Men vilken surpuppa Biaggi var efter Haslam gick om honom i R1. Han bara vifta bort Leon's hand när han skulle tacka efter racet :sopa

Tänkte på det idag, hur många gånger har Haga bytt till en "vinnarcykel", utan att lyckas året därpå?

Tror jag i alla fall :tungan Haga hade säkert bara ett mellanår:)

Det hade varit något det :D

Att Guintoli fick ställa upp i race 2 är för jäkla uselt. Oavsett vad han gjort för fel (eller inte gjort för fel) så åker man inte förbi så många svarta flaggor med sitt eget nummer utan att se dem. FIM föregår verkligen med gott exempel när de lär de unga förarna att en svartflagg är något man kan snacka om efter racet, inget att bry sig om medan man kör. Idioter! :mad:

(Jag tycker svartflaggen var helt fel men det har ju inget med saken att göra)

Visste inte att han var svartflagad. Såg bara snabbt igår kväll på eurosport player... Men kan det inte vara så att han "sket" i det, årets sista race, hemmabana, jakt på kontrakt mm.
Lika illa med Haslam som "filmade" på Nurburgring efter sin krasch. Så fort rödflaggen var framme var Haslam på fötter igen.. Känns som att det är en hel del på spel och vad gör man inte för att få lite tid i rampljuset.. Rätt eller fel, don´t ask me :gnissla

Ja, eller när det kom in ett SMS som frågade om Eurosport även skulle sända Superbike nästa säsong och fick svaret "Javisst, självklart", ungefär som att det skulle vara en bra sak. :brinnerup

det balla var vem som skickade sms:et,rachid.
:)

Jag vet inte vad svartflaggen var för men ett rimligt straff är väl att man blir utesluten ur just det heatet. Skulle han bli utesluten i förväg från även heat 2? Fast han inte påverkade resultatet i heat1?
Svartflaggen fick han för att han ignorerade infon om att han bestraffats med en drive through. Funktionärerna vid start/mål höll ut en skylt och på hans egen depåtavla stod det bara BOX = kom in. Det "missade" han i minst 3 varv och blev då svartflaggad, vilket han också missade under ett antal varv trots att nästan alla posteringar runt banan höll ut en svart flagga samt hans nummer.

Att bli bestraffad med uteslutning i första racet har ju ingen betydelse, det blev han ju ändå. Men att han fick köra race 2 trots brist av respekt för reglerna är inget annat än en skandal.

Anledningen till drive throughn var att han genade i en kurva, utan att tjäna någon tid, och gick ut på banan igen på fel ställe. På förarmötet hade de fått info om vart de skulle köra ut men problemet för Guintoli var att han redan passerat det stället och han kunde ju inte gärna ha backat på själva banan. I grund och botten ett korkat beslut av TL men inte ens hälften så korkat som "Guinters" eget beslut.

Svartflaggen fick han för att han ignorerade infon om att han bestraffats med en drive through. Funktionärerna vid start/mål höll ut en skylt och på hans egen depåtavla stod det bara BOX = kom in. Det "missade" han i minst 3 varv och blev då svartflaggad, vilket han också missade under ett antal varv trots att nästan alla posteringar runt banan höll ut en svart flagga samt hans nummer.

Att bli bestraffad med uteslutning i första racet har ju ingen betydelse, det blev han ju ändå. Men att han fick köra race 2 trots brist av respekt för reglerna är inget annat än en skandal.

Anledningen till drive throughn var att han genade i en kurva, utan att tjäna någon tid, och gick ut på banan igen på fel ställe. På förarmötet hade de fått info om vart de skulle köra ut men problemet för Guintoli var att han redan passerat det stället och han kunde ju inte gärna ha backat på själva banan. I grund och botten ett korkat beslut av TL men inte ens hälften så korkat som "Guinters" eget beslut.
Han sa i en intervju efter race ett att han inte tittade efter sin depåtavla eftersom han visste var de andra var, och eftersom han inte hade tjänat nånting på sin "genväg" trodde han inte att drive through-skylten gällde honom heller. När svartflagg kom ut ville han väl helt enkelt köra klart för att försöka protestera sig till sin placering efteråt.

För att glädja Sandström vill jag påminna om att Max Biaggi gjorde likadant 1998. Han åkte dessutom runt och firade sin seger innan han skulle in och tjafsa med tävlingsledningen om svartflaggen han fått för omkörning under gulflagg.

För att glädja Sandström vill jag påminna om att Max Biaggi gjorde likadant 1998. Han åkte dessutom runt och firade sin seger innan han skulle in och tjafsa med tävlingsledningen om svartflaggen han fått för omkörning under gulflagg.

Likt en svensk gjorde i annan motorsport (F3000 och kenny bräck om jag minns rätt)

Kul med max och hans podium utspel, kul med folk som inte alltid gör som man förväntar sej.

Han har gjort mycket dumt den killen...

missade racen men de engelska kommentatorernas kommentarer när Max tar på sig kepsen är fjolliga.Är de sura för att deras bästa får stryk av GP-pensionärerna Biaggi och Checa?

:7peta Rossi, Biaggi, Haga är slut, det har jag läst på sporthoj :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman