WSBK Magny Cours

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Kan blir en mycket spännande helg när det är så tight i toppen. Att Simeon tar bucklan i SST 1000 är ju redan klart, men SuperBike och Supersport har ju riktigt tighta tabeller! Vem kör andra RSV'n? Badovini? Vilka svenskar ska köra, Per & Hampus?

Aktuell ställning i WSBK:

1 - Haga - 391
2 - Spies - 388

Aktuell ställning i WSS:

1 - Crutchlow - 210
2 - Laverty - 208

Som gjort för en riktigt spännande helg!

Förra årets pallplaceringar i WSBK:

1 - Haga (från pole)
2 - Nieto
3 - Bayliss

1 - Bayliss
2 - Haga
3 - Corser

Förra årets pallplaceringar i WSS:

1 - Pitt
2 - Veneman
3 - Brooks

TV-tider, rött är live!

Eurosport

11:30Superbike
Superbike: VM från Magny-Cours, Frankrike (30*min) KVALET?

12:00Superbike
Superbike: VM från Magny-Cours, Frankrike - Lopp 1 (60*min)

13:00Supersport
Supersport: VM från Magny-Cours, Frankrike (60*min)

15:30Superbike
Superbike: VM från Magny-Cours, Frankrike - Lopp 2 (60*min)

Eurosport 2

10:00Superbike
Superbike: VM från Magny-Cours, Frankrike (30*min) KVALET?

10:30Superstock
Superstock: VM i Magny-Cours, Frankrike (45*min)

Banan:

4411m, i högervarv
9 vänster- & 11 högerböjar

[YOUTUBE-ID]8vyIV_epYyI[/YOUTUBE-ID]

Magny_Cours.gif

Ett rykte säger att Leon Camier ska köra Aprilian men jag finner det mycket otroligt. Har även talats om Ralf Waldmann.

Undrar hur mycket Crutchlow vill slå sig själv för kraschen senast? Så sjukt onödigt.

Hoppas verkligen att haga får ta hem detta iår!

Såg onekligen ut som yamaha saknade lite fart senast och hoppas att det fortsätter så annars blir nog Spies farlig!

Tipset(i båda racen):
Haga
Fabrizio
Biaggi
Rea
Spies

Såg onekligen ut som yamaha saknade lite fart senast och hoppas att det fortsätter så annars blir nog Spies farlig!
Imola är väl Ducatis testbana så att den gick lite bättre där är nog inte så konstigt.
Tror vi får se Spies med i toppen i helgen och förhoppningsvis före Haga.

Heja Nitro Nori, det är din tur nu! Magny Cours är så jäkla ball, det ska bli sjukt roligt i helgen! :banana

De där svängarna efter Adelaide, som är på banskissen, känner jag inte alls igen. nåt är fel minsann.

Vi har en Dansk med i Superstock600 med Alex Schacht! :tummenupp

Bekräftat att Camier kommer köra som ersättningsförare för Nakano på Magny Cours.

It has been officially confirmed that newly crowned British Superbike champion, Leon Camier, will be temporary released from his GSE/Airwaves Yamaha contract to ride alongside Max Biaggi at the factory Aprilia World Superbike team this weekend at Magny-Cours.

The 23-year-old Englishman will ride in place of the injured Shinya Nakano on the race-winning RSV4, just as 250cc world champion Marco Simoncelli had done last weekend at Imola.

Camier has dominated the 2009 BSB championship with 17 wins from 23 races. After Magny-Cours, Camier will return to Airwaves Yamaha for the BSB season finale at Oulton Park on October 9-11.

"I would like to thank Aprilia for giving me such an amazing opportunity, and also GSE Racing for being so supportive," said Camier.

"This year has been incredible. To follow my BSB Championship win with a ride on-board a proven race winning machine in World Superbikes, is awesome.

"It's going to be a tough challenge for sure. There'll be no time for testing beforehand, and I've never ridden at Magny Cours, but I'm really looking forward to it."

Camier made his WSBK debut earlier this season as a wild-card at Donington Park, when he fought forwards from a lowly 17th on the grid to finish 13th and sixth on race day for Airwaves Yamaha.

It is not yet known if Camier will stay with Aprilia for the Portimao WSBK season finale on October 25.

Biaggi, who took the new RSV4 to victory at Brno, finished second in race one at Imola on Sunday, with Simoncelli a shock third in race two. Simoncelli has returned to 250GP duty this weekend.

www.crash.net

Riktigt kul för Leon :tummenupp Hoppas han är ännu vassare än Marco var och tvålar till Max i båda racen :hihi

Riktigt kul för Leon :tummenupp Hoppas han är ännu vassare än Marco var och tvålar till Max i båda racen :hihi

Nu tror jag du tappat perspektiven lite.. topp-10 är strålande för Camier, Simoncelli kommer att stå på pallen flera gånger nästa år i MotoGP. Lite grann som Allsvenskan vs Premier League.

Nu tror jag du tappat perspektiven lite.. topp-10 är strålande för Camier, Simoncelli kommer att stå på pallen flera gånger nästa år i MotoGP. Lite grann som Allsvenskan vs Premier League.

Håller med! Simons insats var ju extremt bra. Närmast en sensation.:Bugar

Men det ska bli kul att se vad Leon kan göra. Spännande!:banana

Vi har en Dansk med i Superstock600 med Alex Schacht! :tummenupp

Och han blev jag omkörd av för ett par veckor sedan!!! Har kör rätt skapligt juh! :Bugar:Bugar:Bugar För att vara en 15-åring iaf!! (Som till råga på eländet ser ut som 13!!!!:gnissla)

Undrar hur mycket Crutchlow vill slå sig själv för kraschen senast? Så sjukt onödigt.

Vad gjorde han egentligen? Film? Vill se!!! Någon?

Last edited:
Vad gjorde han egentligen? Film? Vill se!!! Någon?
Han kraschade från en klar ledning eftersom han fick i ett friläge mellan två växlar.
Hade han inte kraschade han haft ledningen med 27 pinnar och två race kvar. Nu har han två pinnar, dessutom var han tvungen att brytapga mekaniska problem från en överlägsen ledning på Brno.
Inte hittat kraschen på Youtube men det finns ju fortfarande kvar på http://www.worldsbk.com/en/sbk-tv.html

Varför då? Haslam kom från BSB och börja sin karriär i WSBK med en 6'e och sen en 3'e plats. Med tanke på Camiers körning iår kontra Haslams förra året så är ju utanför Topp-10 en besvikelse, speciellt när han får sitta på RSV'n. Ska du sen jämföra i fotbollstermer så måste jag påminna dig om IFK Göteborg i Champions League där dom vann gruppen över United & Barcelona, ibland händer det oväntade :tummenupp

Varför då? Haslam kom från BSB och börja sin karriär i WSBK med en 6'e och sen en 3'e plats. Med tanke på Camiers körning iår kontra Haslams förra året så är ju utanför Topp-10 en besvikelse, speciellt när han får sitta på RSV'n. Ska du sen jämföra i fotbollstermer så måste jag påminna dig om IFK Göteborg i Champions League där dom vann gruppen över United & Barcelona, ibland händer det oväntade :tummenupp

Toppp-10 tror jag nog åxå att han fixar. Men en pallplats vetetusan om jag tror på. Men man vet ju aldrig.

ps. Det där fotbollssnacket fattar jag inget av:D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...