WSBK Laguna-seca 2013

P€RRA;5898802 skrev:
Det gjorde han säkert men så blev det inte. Han hade även erbjudande om att köra Panigalen i WSBK som försteförare.

Det hade väl vart ett bättre drag isåfall. För WSBK Ducatin finns det väl iaf hopp =)
 
P€RRA;5898802 skrev:
Det gjorde han säkert men så blev det inte. Han hade även erbjudande om att köra Panigalen i WSBK som försteförare.

Det måste ha varit svårt att säga nej till. Enda hojen som är långsammare än Firebladen i år. Gixxern verkar inte vara någon oljad blixt heller iofs.
 
Det hade väl vart ett bättre drag isåfall. För WSBK Ducatin finns det väl iaf hopp =)
Ducati-fansen hävdar nog att de uteblivna framgångarna beror på strypningen i insuget (är det väl?) så bara de får bort den blir det åka av. Men jag är inte lika säker, Ducati hävdade sig ju bra med 1098:an.

Eller så får de be om 200 cc till :tungan
 
Det måste ha varit svårt att säga nej till. Enda hojen som är långsammare än Firebladen i år. Gixxern verkar inte vara någon oljad blixt heller iofs.
Rent sportsligt tycker jag att han skulle ha tagit styrningen i MotoGP. Vilket skit du än åker omkring på så är du där och kan prata med dem som du hoppas ha som framtida arbetsgivare.

Sen så har vi ju ingen aning om vad han får i lön av Honda/Ten Kate och vad Pramac erbjöd.

Haslam stannar förresten också ett år till men det kanske redan har nämnts.
 
P€RRA;5898842 skrev:
Rent sportsligt tycker jag att han skulle ha tagit styrningen i MotoGP. Vilket skit du än åker omkring på så är du där och kan prata med dem som du hoppas ha som framtida arbetsgivare.

Sen så har vi ju ingen aning om vad han får i lön av Honda/Ten Kate och vad Pramac erbjöd.

Haslam stannar förresten också ett år till men det kanske redan har nämnts.

Får man inte betala för att köra i Pramac?

Av någon anledning har jag fått för mig att HRC är inblandade i hans nuvarande styrning men det kan vara för att han har fått deras uppmärksamhet som jag fått för mig det.
 
Får man inte betala för att köra i Pramac?

Av någon anledning har jag fått för mig att HRC är inblandade i hans nuvarande styrning men det kan vara för att han har fått deras uppmärksamhet som jag fått för mig det.
Vet inte hur det ser ut i Pramac men jag är rätt övertygad om att Spies kontrakt innehöll en bra lön. Sen om det var Pramac, Ducati eller någon privat sponsor som betalade kan man ju undra. Cal hade väl ca €300.000 för att köra i Tech 3 om jag inte minns fel.

Jag tror Ten Kate har stöd från HRC och de brukar ju tacka Rea för att han kör Suzuka 8-timmars med att få hoppa in i Repsol-teamet när de behöver en förare. Tror Honda gillar honom.
 
P€RRA;5899079 skrev:
Vet inte hur det ser ut i Pramac men jag är rätt övertygad om att Spies kontrakt innehöll en bra lön. Sen om det var Pramac, Ducati eller någon privat sponsor som betalade kan man ju undra. Cal hade väl ca €300.000 för att köra i Tech 3 om jag inte minns fel.

Jag tror Ten Kate har stöd från HRC och de brukar ju tacka Rea för att han kör Suzuka 8-timmars med att få hoppa in i Repsol-teamet när de behöver en förare. Tror Honda gillar honom.

Han har väl alltid vart lojal mot honda. Efter nästa säsong när Pedrosa ska bytas ut kanske Rea får Bradls hoj. :)
 
P€RRA;5899079 skrev:
Vet inte hur det ser ut i Pramac men jag är rätt övertygad om att Spies kontrakt innehöll en bra lön. Sen om det var Pramac, Ducati eller någon privat sponsor som betalade kan man ju undra. Cal hade väl ca €300.000 för att köra i Tech 3 om jag inte minns fel.

Jag tror Ten Kate har stöd från HRC och de brukar ju tacka Rea för att han kör Suzuka 8-timmars med att få hoppa in i Repsol-teamet när de behöver en förare. Tror Honda gillar honom.

Förvisso, men jag har fått för mig att Tech3 har det bättre finansiellt än Pramac? Men de kanske fortfarande betalar lön till sina förare.

Det är just det att Honda verkar gilla honom som gör att jag tror han väntar på ett erbjudande från de i MotoGP. Det verkar ju finnas två teorier om hur man förhåller sig till MotoGP; antingen tycker man att det är bättre att vara där än inte och oavsett material eller så ger man sig bara dit om man får "bra" material. Verkar som att Rea än så länge föredrar det andra alternativet men dyker det inte upp något från Honda nästa år blir det kanske annat ljud i skällan?
 
Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

Back
Top