WSBK + Eurosport = Sant

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
nästa sommar
Riktigt nice. Eurosport har köpt rättigheterna till att få sända WSBK 2010, 2011 och 2012.

läs mer om det här http://www.worldsbk.com/en/news/latest-news/1171.html

Kul med tanke på att fler tittare har Eurosport än Viasat Motor.

Jag minns när de sände superbike på Eurosport, bara positivt att säga om de sändningarna. Tyckte kommentatorerna tillförde väldigt mycket. :yoparty :banana

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Trist säger jag, hade hellre sett att nån annan kanal köpt dom. Eurosport skulle ju storsatsa (som det så fint heter) på WSBK nu 2009, resultatet blev att dom inte ens sänder allt live vilket är sjukt dåligt.

Viasat må ha kassa kommentatorer jämfört med de internationella, men dom sänder iaf allt.

*EDIT* 2009 är väl "den största/bästa" säsongen inom WSBK/WSS på bra många år. Kollar man helgens tablå när finalen (där mästare i båda klasserna ska utses!) i Portimao går av stapeln så får man inte se kvalet i WSS och det blir eftersänt kval i WSBK, hela 30min eftersändning..

På Söndagen får man så glatt nöja sig med eftersändningar av både STK 1000 & WSS, 30min vardera. Mao så är det enda dom livesänder de två WSBK-loppen :tummenner

Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Strålande! WSBK är ju dessutom roligare racing än MGP just nu! :)

Trist säger jag, hade hellre sett att nån annan kanal köpt dom. Eurosport skulle ju storsatsa (som det så fint heter) på WSBK nu 2009, resultatet blev att dom inte ens sänder allt live vilket är sjukt dåligt :tummenner

Viasat må ha kassa kommentatorer jämfört med de internationella, men dom sänder iaf allt.

Kan du inte ratta in Eurosport2?

Last edited:

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Trist säger jag, hade hellre sett att nån annan kanal köpt dom. Eurosport skulle ju storsatsa (som det så fint heter) på WSBK nu 2009, resultatet blev att dom inte ens sänder allt live vilket är sjukt dåligt.

*EDIT* 2009 är väl "den största/bästa" säsongen inom WSBK/WSS på bra många år. Kollar man helgens tablå när finalen (där mästare i båda klasserna ska utses!) i Portimao går av stapeln så får man inte se kvalet i WSS och det blir eftersänt kval i WSBK, hela 30min eftersändning..

På Söndagen får man så glatt nöja sig med eftersändningar av både STK 1000 & WSS, 30min vardera. Mao så är det enda dom livesänder de två WSBK-loppen :tummenner

Eller se det live på nätet....
http://www.worldsbk.com/en/sbk-tv.html
Med störtsköna kommentatorer!

Johan!

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
Nada
Jag minns när de sände superbike på Eurosport. Det sänds ju på eurosport redan nu, de har väl sänt det de sista 15 åren om jag minns rätt.

Då visade superbike, motogp och Em i roadracing. Visserligen på Engelska, det var bättre förr:tungan

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Helt värdelöst då prioriteringen ligger på helt andra saker för eurosport i norden!

Har du tur så kan du få se 1 race live samt ett eftersänt och att se supersport är bara att glömma om du inte har Eurosport 2 OCH om det inte går damvolleyboll...:rolleyes:

Skullre mkt hellre se WSBK på viasat motor!

(ja jag har både eurosport 2 och viasat motor)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, efter årets "storsatsning" så hade jag ganska stora förhoppningar på att Viasat Motor skulle ta över WSBK också, då hade man kunnat bestämma sig för ett abonnemang. Och att jämföra tittarsiffror på en kanal som funnits i många år och en som funnits i ett år känns ganska meningslöst; Viasat Motor växer, det tvivlar jag på att Eurosports motorsändningar gör.

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Var just inne på eurosports hemsida för att kolla tv tider för helgen!

I min enfald så klickade jag på motor och där finns inte WSBK med.....
Så världsmästerskapet i suberbike är alltså inte ens värt en egen underkategori?

Dock finns det en MGP kategori.....som dom inte ens får sända!
Finner faktiskt inte ord över hur dåligt dom sköter detta och hoppas dom blir av med rättigherna illa kvickt! Inkompetensen är utanför alla ramar...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Så världsmästerskapet i suberbike är alltså inte ens värt en egen underkategori?

Finner faktiskt inte ord över hur dåligt dom sköter detta och hoppas dom blir av med rättigherna illa kvickt! Inkompetensen är utanför alla ramar...

Om inte annat borde dom starta Eurosport 3, och bara sända rakt av från Brittiska Eurosport.. Dom har ju riktigt bra täckning av WSBK-cirkusen och allt annat som är mer intressant än repriser på nån inavlad jefla snooker-tävling :mad:

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
nästa sommar

Kan ju vara att de förbereder inför 2010. Det kommer nog komma reklam om det hela var så säker. Jag tycker det är gött iaf då Eurosport oftast inte kostar någonting extra, vilket däremot Viasat Motor gör.

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kan ju vara att de förbereder inför 2010. Det kommer nog komma reklam om det hela var så säker. Jag tycker det är gött iaf då Eurosport oftast inte kostar någonting extra, vilket däremot Viasat Motor gör.

Den risken är nog tyvärr extremt liten!

Dom skulle satsa på WSBK den HÄR säsongen sa dom och det har vi ju märkt...

Nej det kommer fortfarande vara juniorforboll, italiensk damfotboll och snookerrepriser istället för wsbk/wss!

Förutom den bättre täckningen så har viasat en sak som gör det värt allt INGEN REKLAM :Bugar

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Den risken är nog tyvärr extremt liten!

Dom skulle satsa på WSBK den HÄR säsongen sa dom och det har vi ju märkt...

Nej det kommer fortfarande vara juniorforboll, italiensk damfotboll och snookerrepriser istället för wsbk/wss!

Förutom den bättre täckningen så har viasat en sak som gör det värt allt INGEN REKLAM :Bugar

Glöm inte den förbannade jävla Tour de Fucking France:mad::mad::huvet

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...