WSBK Donington

Kom in kl 18.00 nu för att kika på race 2. bara för att se att racet redan visats! Får iaf. se de 3 sista varven så säger komentatorn att ni som missat racet kan se det kl. 18.00. Klockan är då 18.15. Sitter ett tag till i föhoppningen om att de är försenade o visar racet igen. eller åtminstone highlights. Nix, det blir curling ist.:huvet

Den dagen Viasat Motor visar superbikevm blir världen fulländad!
....................(eller kanske inte)

Du postade meddelandet strax före 19.. Glömt ställa om din klocka till sommartid? :va

Fult av Biaggi, omoget av Marco att ge igen - idiotiskt av Max att dela ut en lusing för att han fick betalt för gammal ost...

Det där var ingen Hurring, örfil, lavett eller lusing.
Det var en nedsättande klapp till Melandri för att visa att gammal är äldst.

Helt rätt av Biaggi, och helt rätt av Melandri att "ge igen" som han gjorde på kvalet!
Det är SuperBike VM, inte nån mys-gruppkörning med fluff-fluff & rosa moln..

Hade Svemo bestämt hade det givit 12månaders avstängning för oprofessionellt uppträdande.

Ja, tyvärr har du säkert rätt.
Biaggi bad om ursäkt efter att ha satt sig upp mitt i spåret men fick ändå tillbaka-kaka så han lackade för det. Sån här händer i racing och det är så det ska vara imho.
Jag gillar honom som fan men idag var det rättvis karma.

Sen undrar jag hur MotoGP ska överleva när WSBK producerar såna här race. Prototypracingen är död sen 2010.
Lite mer av Hagas närgångna körstil och Reas galna misstag/uppkörningar så är jag sjukt nöjd.

Biaggi fick böta 3000 euro för kindknappandet.

Dennis Noyes twittrar att det löjligt han tycker det var med straffet och jmf med att Xaus läxade upp en varvad förare som knuffade av honom ordentligt utan några böter för några år sen.

http://www.youtube.com/embed/8JqSl2_O5Ho

Sen undrar jag hur MotoGP ska överleva när WSBK producerar såna här race. Prototypracingen är död sen 2010.
Lite mer av Hagas närgångna körstil och Reas galna misstag/uppkörningar så är jag sjukt nöjd.

Håller med.

MotoGP på Losail var en gäsp-fest jämfört med WSB racet på Donnington Park. Nu tycker jag visserligen att Losail är en platt skitbana men racen är så utspridda med så få hojar att det aldrig blir några spännande och tighta strider om positioner.

Ingen som snackar om Maxime Bergers bakfälg? Hade kunnat gå förbannat illa om den pajjade på något annat ställe än i banans slöaste kurva.

Biaggi fick böta 3000 euro för kindknappandet.

Dennis Noyes twittrar att det löjligt han tycker det var med straffet och jmf med att Xaus läxade upp en varvad förare som knuffade av honom ordentligt utan några böter för några år sen.

http://www.youtube.com/embed/8JqSl2_O5Ho

Nja, visserligen är Xaus beteende våldsamt och obehagligt istället för bara nerlåtande men det var ändå direkt efter en olycka.
Lite äpplen och päron tycker jag, dessutom är inte 3000jurå så mycket.

Nä. Funderade på det ett tag åxå men jag hade ställt om o allt. Problemet är att jag inte vet hur man ställer om till eurosporttid..........det vet ingen annan heller, tyvärr.

Jag förstår inte, jag programmerade boxen här hemma och spelade in och jag hade inga missade race :va

biaggi prima divadonna

Ful omkörning hit å dit och vems fel? Sånt ingår i racing och händer ibland. Lite tjafs i depån spär ju på intresset för säsongen.
Det jag irriterar mig på är sättet som max beter sig på så som han alltid gjort och att han verkligen är en primadonna diva och skitstövel och det visar sig gång på gång, både på banan och i depån.:arsele

Denna gång stod melandri bara och log åt honom när biaggi provocerarande "klappade" honom på kinden och gav tillbaka på banan med att vinna racet.
Det sved nog lite extra i max vagina efter racet för klappen på kinden kändes lite som att max sa: vi ses på banan på racet där det avgörs:D

Sen visst är det roligt med lite tjaffs i depån förarna imellan, det gör säsongen mer intressant och är bara kul, helt klart!

Men med Biaggi är det en annan grej, jag blir lite sur bara jag ser honom och känner ett litet hat gro direkt när jag ser honom för att jag tycker att han är så jävla självgod och divig.
Visst han vann förra året men då hade dom riktiga motståndarna som han förlorat mot åren innan försvunnit och det är ju så ibland..

Men den här gången kanske max hade gått för långt lr samlat ihop så mkt skit, stöddighet och divighet genom alla år så att "race-karmaguden" gick in i race två och bestraffade biaggi genom en svartflagg. Jag tyckte iaf att det var lite komiskt och kände lite karma mellan skratten då jag såg det med Melandri händelsen friskt i minnet:banana

maxime10.jpg

d8ffr10.jpg

Jo, blev lite förvånad när man såg ett bakdäck rulla om Berger på yttern, hans egna..:)
Sånt ska ju såklart inte hända bara sådär på den här nivån men dom lär ju inte röntga varje fälgset efter sprickor direkt heller. Tror inte dom kör på gamla slitna magnesium fälgar heller så det borde väl vara ett måndags ex helt enkelt? Eller en fälg som han krashat med tidigare som blandats ihop? Svårt att veta men hoppas att det inte händer igen..
Inget jag har sett förut iallafall.. Teamet borde väl släppa ngn fakta om varför och hur det hänt..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8