Wsbk Brno

Hög mysfaktor exkl rejset när Marcos flickvän segerdansade och att Marco oblygt duschade Max ordentligt på segerpodiet :tummenupp

Forza Marco :tummenupp
 
Ja det var ju inte de roligaste rejsen. Bra att Biaggi och Melandri kunde ta in lite på Checa i tabellen så det blir lite spännande.
Gillar Ayrton Badovini men man undrar lite vad BMW håller på med...
 
Schacht rookie med otrimmad motor har ialla fall nästan samma topspeed som Lundh...:tummenupp
Nu skiljer det ju nästan 1 meter i längd också :D

Joorå det finns massor med exempel på andra sporter som det är fördel med att vara längre o tyngre än konkurrenterna :rolleyes:

Låna nu ut Lundhs hoj till Schacht så får vi se hur den går på riktigt...:tummenupp

Bästa SSP Honda: Rea vs. Lundh

1st #4 REA
Lap Sector 1 Sector 2 Sector 3 Sector 4 Sector 5 Lap Time km/h
1. 36.363 35.568 20.510 2'09.451 2'09.451
2. 3.503 28.827 36.024 35.404 20.594 2'04.352 249,4
3. 3.505 28.854 35.959 35.577 20.603 2'04.498 250,0
4. 3.474 28.930 36.030 36.282 20.528 2'05.244 249,4
5. 3.472 28.918 36.154 35.672 20.566 2'04.782 251,2
6. 3.474 28.724 36.229 36.342 20.600 2'05.369 251,2
7. 3.513 28.896 36.071 35.909 20.607 2'04.996 247,7
8. 3.528 28.943 36.245 35.764 20.693 2'05.173 246,0
9. 3.563 29.121 36.246 35.841 20.693 2'05.464 243,8
10. 3.550 29.022 36.255 35.886 20.655 2'05.368 244,9
11. 3.548 28.941 36.242 35.985 20.669 2'05.385 245,5
12. 3.542 29.064 36.382 35.880 20.674 2'05.542 246,0
13. 3.530 28.936 36.392 35.761 20.632 2'05.251 247,7
14. 3.532 28.910 36.112 35.986 20.582 2'05.122 246,6
15. 3.520 28.870 36.392 36.201 20.662 2'05.645 247,1

12th #5 LUNDH
Lap Sector 1 Sector 2 Sector 3 Sector 4 Sector 5 Lap Time km/h
1. 37.632 36.335 20.873 2'14.137 2'14.137
2. 3.493 29.269 37.341 36.213 20.992 2'07.308 250,0
3. 3.508 29.285 36.737 36.270 20.906 2'06.706 250,6
4. 3.544 29.381 36.696 36.208 20.887 2'06.716 245,5
5. 3.576 29.423 36.698 36.178 20.915 2'06.790 243,8
6. 3.565 29.250 36.809 36.231 20.922 2'06.777 243,8
7. 3.535 29.422 36.780 36.171 20.956 2'06.864 245,5
8. 3.583 29.522 36.920 36.235 21.116 2'07.376 241,6
9. 3.594 29.354 36.872 36.231 21.057 2'07.108 242,2
10. 3.589 29.484 36.656 36.261 21.069 2'07.059 242,7
11. 3.584 29.306 37.822 36.226 20.872 2'07.810 242,7
12. 3.516 29.496 36.915 36.198 20.941 2'07.066 248,8
13. 3.543 29.396 36.924 36.205 21.026 2'07.094 245,5
14. 3.544 30.201 36.927 36.240 20.898 2'07.810 245,5
15. 3.560 29.454 36.672 36.190 20.880 2'06.756 243,8

Slutsats: Lundh tappar mkt mark bara dom 3 första varven = 10s. Kvalplacering långt fram är A och O för en bra raceplacering.
 
Last edited:
En revolutionerande slutsats! :D

Mjoo, visst var den...:näsblod Här får du en till: Att plocka tillbaka 10s på framförvarande, är minst dubbelt så svårt som att ligga o bevaka sin plats i kön o vänta på att alla snabba ska crasha ut sig...:tummenupp

Om en rutinerad o LITEN vass kille som Robbin Harms placerar sig precis inom topp 8 (3a i totalen efter Assen) = mästerskapet tuffare mitt i säsongen, när dom flesta andra kommit ikapp i speed (maskinellt o förarmässigt) jämfört mot premiären på Phillip Island.
 
Last edited:
Jag lyckades inte hålla mig vaken. :(

Inte var det så tråkigt?! Tycker båda racen bjöd på betydligt mer spänning än de flesta MotoGp race i alla fall.

Det känns som om mästerskapet har vänt nu på något sätt på de två senaste omgångarna. Kejsaren ser ut att ha chans behålla sin titel! :yoparty
 
Med årets mått mätt var det ju två riktigt skapliga race där det första var aningen mer spännande.

Det mest pinsamma för egen del är att jag faktiskt uppskattade F1 på Silverstone mer :rodnar
 
Till er alla som inte vet vart ni ska tanka race:n, gå in på www.torrentz.com och sök efter racenamnen, tex brno wsbk 2011 och ladda ner torrents där och börja tanka.

Bra portal att känna till

må väl

/Aki
 
Paddock Show
[YOUTUBE-ID]mlCuLMKCzo4[/YOUTUBE-ID]


Superpole

[YOUTUBE-ID]IT9JDDiELcQ[/YOUTUBE-ID]
 
Fler än Lundh som hade problem med dåligt fäste i däcken @ Airtemp +27C Tracktemp +51C Humidity 39%

SIXTH PLACE FOR LOWES AT BRNO!
10 July 2011

Parkalgar Honda's Sam Lowes has battled his way to a sixth place finish at the seventh round of the World Supersport Championship at Brno in the Czech Republic. He had been challenging in the top three but then dropped back as he lost grip from his tyres much earlier than expected.

Sam Lowes:

"I got an OK start and felt good on my Parkalgar Honda. I was working my way through the field and was closing the gap to the leader thinking I could challenge when I lost grip in my tyres. It was sudden and unexpected and there was nothing I could do but concentrate and ride as hard as I could with the grip I had. Sixth is not what I wanted but it's points and the best I could do given the circumstances."

Simon Buckmaster (Team Manager - Parkalgar Honda):

"Sam didn't get a great start but was looking good in third when the grip went away and there was nothing he could do. He did the right thing to bring the bike home and get points and is now looking forward to his home race at Silverstone next time out."

-----------------------------------------------

SYKES SUFFERS IN BRNO
Monday, 11 July 2011 11:29

Brno in the Czech Republic provided two contrasting experiences for top World Superbike rider Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) as he qualified on the second row, but was powerless to prevent each race developing into a fight to keep his position as the laps counted down.

Sykes, from Huddersfield, used his eighth place on the grid to make two solid starts, passing fourth across the line after one lap of the opener, and sticking inside his qualifying performance for most of the second race, before being swamped as his tyres went off.

Once again the raceday conditions proved hot in the Superbike World Championship, with track temperatures in race two climbing to well over 50 degrees C. The next round is a significant one for both Tom and his British Based team, as it takes place at Silverstone between 29 and 31 July.

Tom Sykes: "I was a little bit upset that we were not on the front row in superpole, though we have to keep realistic and we still have a few issues with the bike set-up. I love this track, but I knew it would highlight our problems a little more."

" You are in the corners for a long time at Brno and with not so much brake pressure, going on and off the gas, trail braking; so I knew it would be difficult. It looks like I have improved my race starts now, they look stronger and we are there on the first three or four laps. Unfortunately we drop off in pace after that."


----------------------------------------------

Giorgio Barbier, Racing Director Pirelli Moto

"Although Pirelli was prepared for the Czech round with newly-developed super-soft compounds for both SBK and SSP, the track conditions this weekend made for an unfavorable situation with respect to track grip. Adding to an already extreme 52°C asphalt temperature, two nights of pouring rain left the racing surface devoid of rubber and therefore less able to offer the necessary physical grip. The slightly slower lap pace of 0.5 seconds average occurred in all four classes.

"The 4,732 Pirelli tyres consisted of 4 front and 3 rear options for SBK, 3 fronts and 3 rears for SSP and the rest covering Superstock. For SBK, two rear Supersoft (SC0) tyres were brought to manage the extreme heat and the poor grip provided by the track's asphalt. The first, or A option, provided stability under extreme heat and the second, or B, was the more balanced option. The front row of the SBK grid all adopted the Supersoft (B) rear combined with an SC2 (or C) option front for both races, seeing thus consistent laps throughout the middle sections and race wins decided on the final lap."

"The incredible performance of SSP newcomer Gino Rea (Honda) and his SC0 rear/SC1 front tyres earned him the top spot of the podium for the first time in his Supersport career, showing a real maturity since winning the Stk600 Championship in 2009."
 
Last edited:
inte de roligaste WSBK rejsen som sagt, Men sjömil roligare än motogp ändå. Bra fighter till och från.

Lite orolig att det håller på att formas en "alien" grupp även i WSBK.
Dessa tre har dominerat rätt ordentligt en stund nu.

Vad hände med Laverty efter dubbel segern i italien ? Lite svårt haka på nu.
Haslam och corser saknas i toppen.
Rea lämnar ett tomrum.
Camier svårt att haka på toppen, Igen...

Hoppas det svänger tbx mot nya höjder i WSBK snart.
 
Race 1
[YOUTUBE-ID]heqJ7Y_dDU0[/YOUTUBE-ID]

Race 2
[YOUTUBE-ID]8lxOBkEYRIo[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top