WSBK - Brands Hatch 07

3089754 Hat? Kom igen nu, jag hatar inte Max. Du kanske misstar mig för någon annan? Inget hat i inlägget heller, hur läser du in det?

Är Laguna den erkänt svåraste banan i MotoGP eller den banan som Max ansett som svårast? I så fall förstår jag uttalandet lite bättre.
I annat fall känns det mest märkligt att göra en referens till ett lopp som en konkurrerande serie precis kört. En serie som man själv mer eller mindre ofrivilligt lämnat - och så uttala sig om att "det är iaf. svårare banor i denna serien"... WorldSBK.com var inte sena att haka på, säkert för att jämföra sig mot konkurrentserien. Det var det enda Max sa som de publicerade. Tramsig jämförelse tycker jag.
MotoGP är numero uno.
Senaste rejset i MotoGP gick på Laguna Seca.
Det är stor uppståendelse runt Laguna Seca och det enda USA-rejset.

Klart han då gör en jämförelse med Laguna Seca. Det är intressant att höra hans åsikt och den mest nutida kopplingen han kan göra inom racing.

Ta det för vad det är istället för att kritisera personen istället.

:)
 
Storslam för Ten Kate i dag o vad e d igentligen som stoppar/hindrar Ten Kate att vara ett motogp team?
 
Max kanske tyckte laguna var den svåraste bana han kört på innan han körde Brands Hatch? Kan det vara så enkelt?
Ryktet säger ju att just brands ska vara rätt utmanande, men så?
 
Brands Hatch är ju lite speciell på så sätt att den inte är en krökt flygraka utan ganska snäv vilket gör att man behöver vara lite innovativ för att köra om ...

Tyckte du höll en bra nivå nIKOLa. Vissa saker är basic och ändrar sig inte i tiden eftersom de fysiska lagarna består. Därför förstår man vad man ser och ibland vad som är på gång, t ex att Kagayama skulle klota i första racet :) . Däremot är det kul med lite inside info för den tappar man väldigt fort när man slutar bo i depåerna :tummenupp
 
Håller med Elwe om att snacket som går i depåerna är mycket intressant att få ta del av. Tycker tex att Stiggy tillförde en hel del när han var kommentator nyligen.

Måste säga att jag är lite förvånad över Hondas agerande när det gäller både JT och Vermeulen. De har ju drösvis med hojar i MotoGP så något stall borde de ha fått plats i. Frågan är om JT kommer att kunna göra sig själv rättvisa i Tech3?
 
Samtidigt har säkert Dunlop satsat mkt o långsiktigt i motogp o d skulle kanske bli ett hårt slag att tappa Tech3.. Personligen tycker jag d e skoj med underdogs som Dunlop i motogp o övriga prylar av olika fabrikat tävlar mot varandra i motogp så hoppas verkligen att Dunlop får möjlighet likt Bridgestone att arbeta sig upp på pallen osv osv..
 
ge Ten Kate option på Konika Minolta Hondorna o dom skulle säkert börja röra på sig... :tummenupp

Skillnaden är väl att i WSBK & WSS så är det Ten Kate som får fart i motorerna, men i MotoGP så är det Honda som sköter det, dvs teamen trimmar knappast själva.
 
Det skulle nog inte gör en gigantisk skillnad efter de fortfarande skulle vara sist i kön på nya delar.
Roland Ten Kate har ju dessutom sagt att det inte är troligt att de är med i MotoGP utan fortsätter i SBK. Det var mest tomma tunnor som skramlade i samband med de nya reglerna i SBK skulle jag tro.
 
Måste säga att jag är lite förvånad över Hondas agerande när det gäller både JT och Vermeulen.
Inte så förvånande kanske, de satsar på bägge serierna och har hellre en toppförare med #1 på hojen i SBK än ytterliggare än "mittfältare" i MotoGP. Säkert tråkigt för dem att tappa förare i SBK dock.
 
Inte så förvånande kanske, de satsar på bägge serierna och har hellre en toppförare med #1 på hojen i SBK än ytterliggare än "mittfältare" i MotoGP. Säkert tråkigt för dem att tappa förare i SBK dock.
Nja, en förare med nummer 1 i WSBK verkar inte ha varit så intressant för Honda för då hade de väl hostat upp en ansenlig summa pengar för att få CV eller JT att stanna ett par år till?

Själv hade jag placerat både CV och JT i Gresini-teamet första året :)
 
Ten Kate ska ju enligt rykten köra 4 hojar i både WSBK och WSS nästa år, så det kan nog bli tillräckligt att pyssla med för dom. Honda har ett fabriksteam i superbike, HM Plant Honda. Fast dom huserar i BSB samt IOM.
 
WSBK race results (1) – Brands Hatch.
Sunday, 5th August 2007

Full World Superbike race results the opening race of round ten of the 2007 world championship at Brands Hatch, Great Britain.

1. James Toseland GBR Ten Kate Honda CBR 1000RR 36min 35.120secs
2. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 +1.554secs
3. Max Biaggi ITA Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K7 +2.917secs
4. Ruben Xaus ESP GMB Racing Ducati 999F06 +10.202secs
5. Michel Fabrizio ITA DFX Treme Honda CBR 1000RR +14.133secs
6. Roberto Rolfo ITA Ten Kate Honda CBR 1000RR +14.323secs
7. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 +19.380secs
8. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R +22.676secs
9. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999F07 +24.259secs
10. Max Neukirchner GER Suzuki Germany GSXR1000 K6 +24.423secs
11. Steve Martin AUS Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 +33.365secs
12. Fonsi Nieto ESP PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R +33.373secs
13. Shinichi Nakatomi JPN Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 +33.548secs
14. Jakub Smrz CZE Team Caracchi Ducati SC 999 F05 +48.283secs
15. Marty Nutt GBR T&G/Nuttravel.com +1min 04.655secs
16. S. Cruciani ITA Celani Suzki Italia GSXR1000 K6 +1min 08.886secs
17. Lorenzo Morelli ITA Team Pedercini Ducati 999RS +1min 08.953secs
18. Dean Ellison GBR Team Pedercini Ducati 999RS +1min 09.057secs

DNF:

19. Karl Muggeridge AUS Alto Evolution Honda CBR 1000RR 23 laps completed
20. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K7 21 laps completed
21. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999F07 4 laps completed



WSBK race results (2) – Brands Hatch.

1. James Toseland GBR Ten Kate Honda CBR 1000RR 36min 34.177secs
2. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 +01.686secs
3. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 +01.760secs
4. Michel Fabrizio ITA DFX Treme Honda CBR 1000RR +08.456secs
5. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K7 +08.988secs
6. Ruben Xaus ESP GMB Racing Ducati 999F06 +09.470secs
7. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999F07 +18.313secs
8. Max Biaggi ITA Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K7 +19.116ecs
9. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R +20.501secs
10. Max Neukirchner GER Suzuki Germany GSXR1000 K6 +20.586secs
11. Roberto Rolfo ITA Ten Kate Honda CBR 1000RR +21.808secs
12. Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999F07 +24.883secs
13. Fonsi Nieto ESP PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R +31.988secs
14. Karl Muggeridge AUS Alto Evolution Honda CBR 1000RR +33.253secs
15. Shinichi Nakatomi JPN Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 +36.868secs
16. Steve Martin AUS Yamaha Motor France-Ipone YZF R1 +37.972secs
17. Dean Ellison GBR Team Pedercini Ducati 999RS +1min 07.216secs
18. Lorenzo Morelli ITA Team Pedercini Ducati 999RS +1min 08.397secs

DNF:

Jakub Smrz CZE Team Caracchi Ducati SC 999 F05 5 laps completed
S. Cruciani ITA Celani Suzki Italia GSXR1000 K6 0 laps completed

DNS: Marty Nutt GBR T&G/Nuttravel.com


WSS race results (1) – Brands Hatch:

1. Broc Parkes
2. Kenan Sofuoglu
3. Massimo Roccoli
4. Robbin Harms
5. Tommy Hill
6. Fabien Foret
7. Lorenzo Alfonsi
8. Barry Veneman
9. Pere Riba
10. Matthieu Lagrive
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top