WSBK 2023

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Då var säsongen igång! Härligt!:tummenupp
Men det verkar som att Ducati börjar dominera även här? Kawasaki och Yamaha får det tufft i år, tror jag.
 
Stoprak kommer göra ett trick med hatten i helgen, alla andra kommer komma tvåa. Nästan som om han hörde till team Nonshine.
 
Då var säsongen igång! Härligt!:tummenupp
Men det verkar som att Ducati börjar dominera även här? Kawasaki och Yamaha får det tufft i år, tror jag.
Ja det verkar ju som Ducati och Bautista jobbat under Off-Season, inte slarvat.
Har dom andra teamen satsat på att nå toppform senare under säsongen ?
 
För mig som minns hur det såg ut på rakorna året som gick så luktar detta skunk om det nu stämmer-

According to the website Motosan.es, the FIM leaves the Kawasaki ZX-10RR the same as last year in terms of engine revolutions per minute – 14,600 – not confirming the rumors that it could have another 500 revolutions per minute. At the opposite pole will be Ducati, with 16,100 rpm, followed by Honda (15,600 rpm), BMW (15,500 rpm) and Yamaha (14,950 rpm).

 
Bautista kan göra säsongen riktigt ospännande om han fortsätter såhär. Men man ska inte dra för stora växlar på första racet på säsongen. Det är inte alltid så talande för vad som komma skall.
Aegerter imponerade på mig. Ska bli kul att se va han presterar framöver.
Nån som vet vad Sykes problem var?
 
Ja Aegerter var riktigt kul, alltid haft ett gott öga till honom.
 
Ser onekligen ut som att Ducati har ett övertag i år. Yamaha hyfsat bra med. Honda på uppgång!
Kawasaki och BMW………:gnissla
 
Stoprak kommer göra ett trick med hatten i helgen, alla andra kommer komma tvåa. Nästan som om han hörde till team Nonshine.
Ett rätt av tre är ganska dåligt resultat, svårt att vara skrytsam då...
 
Stopprak knaprade in två poäng helgen som gick. Om det fortsätter exakt så kommer Bautista vinna mästerskapet med 17 poäng apropå nuvarande ledning med 37 poäng och 10 återstående helger.
 
För mig som minns hur det såg ut på rakorna året som gick så luktar detta skunk om det nu stämmer-



Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag. :rodnar
 
Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag. :rodnar
Det stämmer säkert till viss del men om jag har förstått det rätt fick Kawasaki sänka sitt maxvarv härom året och det lär inte har berott på att de släppte en ny modell som tålde mindre varv
 
Det stämmer säkert till viss del men om jag har förstått det rätt fick Kawasaki sänka sitt maxvarv härom året och det lär inte har berott på att de släppte en ny modell som tålde mindre varv
Gissar att Kawa hade en Varvräknare som visade högre varv än verkligheten när Varvstoppet bröt.
 
Vilket max RPM dom får köra beror väl helt enkelt på vilket max RPM som är hojen som säljs över disk har ? Och här har Ducati ett försprång.
Om det beror på dyrare komponenter i Ducatis "Diskhoj" ?
Om det beror på Ducatis Desmodroniska Ventilstyrning ?
Eller bara en kombination av ovan ?
Vilka hojar över Disk är det som Ducati, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW tävlar med i år ?
Bortsett från all WSBK trim såklart .........
Finns dom på Blocket ? Länkar ?
Skulle vara kul att se vilka priser som "Diskhojen" säljs för. Nyfiken är jag. :rodnar
Nej, Dorna sänker maxvarvet för dom snabbaste för att jämna ut startfältet. Lite märkligt att inte Kawa fick tillbaka lite varv efter förra säsongen, då dom ju inte var snabbast längre.
Konsekvensen blir ju att det är parodi på tävling, även om det är spännande för publiken med jämna rejs.
 
Nej, Dorna sänker maxvarvet för dom snabbaste för att jämna ut startfältet. Lite märkligt att inte Kawa fick tillbaka lite varv efter förra säsongen, då dom ju inte var snabbast längre.
Konsekvensen blir ju att det är parodi på tävling, även om det är spännande för publiken med jämna rejs.
Ideerna från Wrestling sprider sig tydligen in i "MC-sporten".
Också MotoGP har ju jobbat i den riktningen.
Q1 och Q2 kom ju till för att hindra Lorenzo sätta snabbaste varv i FP,
få starta i 1:a startled och sedan dra iväg som en löning på fredag och lägga sig 4 sek framför resten av fältet och cirkulera runt till målgång efter tex 27 varv.
 
Ideerna från Wrestling sprider sig tydligen in i "MC-sporten".
Också MotoGP har ju jobbat i den riktningen.
Q1 och Q2 kom ju till för att hindra Lorenzo sätta snabbaste varv i FP,
få starta i 1:a startled och sedan dra iväg som en löning på fredag och lägga sig 4 sek framför resten av fältet och cirkulera runt till målgång efter tex 27 varv.

Tja, inte fan blir det roliga rejs då men det är ju det som ÄR racing!
Se vad konkurrenterna gör och finna en lösning på problemet.

Meeen, det går ju att ändra reglerna med så alla kan fortsätta med det då håller på med och ändå vara ned, lite som att företag inte ska få ta för stora marknadsandelar för att främja konkurrensen för kundernas skull, men är det racing?

Sätt tydliga ramar och låt det som händer inom dessa hända, drar någon fördel och vinner överlägset så är det övrigas uppgift att förhindra det inom samma ramar, när man börjar förändra reglerna för att stoppa vinnare så har det slutat vara riktig racing.

Om en majoriteten av tävlande är för förändringar till nästa säsong så förändras givetvis de tydliga ramarna, är ju en del av utvecklingen och upp till alla att följa eller sluta.

Kan inte uttala mig om varvtalsbegränsningen då jag inte läst in mig på den, är det en ny regel, ny tolkning eller bara ett "misstag" av kawwa som nu rättats till?
Kan ju vara så att kawwas tidigare varvtalsmax låg utanför de tydliga ramarna med. . .
 
Tja, inte fan blir det roliga rejs då men det är ju det som ÄR racing!
Se vad konkurrenterna gör och finna en lösning på problemet.

Meeen, det går ju att ändra reglerna med så alla kan fortsätta med det då håller på med och ändå vara ned, lite som att företag inte ska få ta för stora marknadsandelar för att främja konkurrensen för kundernas skull, men är det racing?

Sätt tydliga ramar och låt det som händer inom dessa hända, drar någon fördel och vinner överlägset så är det övrigas uppgift att förhindra det inom samma ramar, när man börjar förändra reglerna för att stoppa vinnare så har det slutat vara riktig racing.

Om en majoriteten av tävlande är för förändringar till nästa säsong så förändras givetvis de tydliga ramarna, är ju en del av utvecklingen och upp till alla att följa eller sluta.

Kan inte uttala mig om varvtalsbegränsningen då jag inte läst in mig på den, är det en ny regel, ny tolkning eller bara ett "misstag" av kawwa som nu rättats till?
Kan ju vara så att kawwas tidigare varvtalsmax låg utanför de tydliga ramarna med. . .
Bra sagt
"när man börjar förändra reglerna för att stoppa vinnare så har det slutat vara riktig racing"

Utan vad vi erbjuds WSBK och MotoGP är underhållning. Precis som Wrestling.
För det drar betalande publik.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top