WSBK 2021

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Har precis sett race1 i Portimao..Toprak - Vilken stjärna..

Detta året har jag mer längtat efter WSBK än MotoGP-)

Rea har ju varit van att vinna och köra upp sig hur som helst senaste åren (förutom en halv säsong med Bautista), men nu tycks det vara slut med det...

Redding klagade återigen på aggressiv körning från Toprak i parc ferme, vad tycker ni?

Toprak sopade "tracklimit" med kvast, efter racet på Rossi manér. Refererade till Kawasakis protest att Toprak var utanför tracklimit som flyttade ner honom till andraplatsen i sprintracet i Frankrike..

Får hoppas att Rea klarade sig utan skador och kan köra imorgon
 
Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
MotoGP i all ära men i år har WSBK gett mer att titta på och det säger jag inte för att MotoGP har varit dåligt på något vis. Shit pomfritt vilka fighter dom har.
 

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
Va det något skit med eurosport 2 igår? Skulle kolla wsbk race 1 men fick se Spaniens race 2 istället..
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
MotoGP i all ära men i år har WSBK gett mer att titta på och det säger jag inte för att MotoGP har varit dåligt på något vis. Shit pomfritt vilka fighter dom har.
Japp det är verkligen hög spänning, men det känns som att Toprak alltid reder ut det, medans Rea tappar eller vurpar när han försöker hänga på i tempot, och Redding mer utvärderar risk/gain.
Rea som historiskt, annars sällan vurpar/gör misstag

Men Toprak kunde ju nöjja sig med andra platsen ibland, och tänka på mästerskapen men ska vinna varje race ändå. De andra förarna vet ju att han kommer på insidan. Som Marquez ungefär.
Tror han hamnar i MotoGp..
 
Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Andra rejset var ju riktigt kul också! Rea har än otrolig vinnarskalle, även om materialet kanske inte räcker hela vägen i år, kommer han sälja sig dyrt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Rea om Toprak ("att kasta shit, med lite diplomatiskt finess")

Speaking after that a race, a race in which Rea made an unforced error by crashing out at turn 15: "I don’t want to put s**t on Toprak about how he rides, because he is clearly doing a good job and he’s not even at his limit.
"However, the guy he’s passing is on their limit with the bike and tyres and the combination of everything.

Urklippt som del i längre artikel från..

 
Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Ja, riktigt kul fighter i andra rejset! Imponerande av Redding att köra så bra på en bana han aldrig kört tidigare. Undrar om han inte ångrar teambytet till nästa år nu. :)
BMW verkar ju iofs plöja ner sanslöst mycet pengar i sitt projekt, så dom kan nog ta ett steg till.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
är det bara jag som tycker Rea kör jäkligt hårt kring toprak dom senaste 2 racen.. klart att han känner att han måste om men han bombar verkligen fullt i tajta situationer och det var flera omkörningar där han/toprak fick sitta upp.. nästan så han försöker forcera fram en crash/avkörning.. ?

gillar iof hård fighting på banan så jag klagar inte men höjde lite på ögonbrynet vid flera tilfällen faktiskt..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Har tittat lite på racen via youtube och de är helt klart tajta som bara den. Toprak verkar otroligt snabb. Rea har ju varit helt ohotad tidigare vilket gjort mästerskapet ointressant. Känns dock som wsbk alltid går i vågor med några års mellanrum. Nu satsar flera av fabrikerna på mästerskapet vilket märks direkt och helt plötsligt får Rea konkurrens. Problemet är att det aldrig brukar satsas konsekvent utan fabrikerna hoppar in och ut förutom kawazaki som hållit i de senaste åren mest pga de inte är i motogp. Att bmw satsar vet ingen vad det betyder då de är tillverkaren med minst erfaranhet av riktig mc-racing.

Kan dock inte säga att jag tycker att det är i närheten av spänningen jag känner för Motogp idag. Förut var ju wsbk det mästerskapet som bjöd på mer fighter och racevinnare men jag tycker inte det stämmer längre då nivån på förare och teamen överlag höjts markant i mgp.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
är det bara jag som tycker Rea kör jäkligt hårt kring toprak dom senaste 2 racen.. klart att han känner att han måste om men han bombar verkligen fullt i tajta situationer och det var flera omkörningar där han/toprak fick sitta upp.. nästan så han försöker forcera fram en crash/avkörning.. ?

gillar iof hård fighting på banan så jag klagar inte men höjde lite på ögonbrynet vid flera tilfällen faktiskt..
Mjae kanske men det kan man säga om Toprak med i såfall
Spola fram till ca 55 sek om inte direkt länken funkar

 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Kan dock inte säga att jag tycker att det är i närheten av spänningen jag känner för Motogp idag. Förut var ju wsbk det mästerskapet som bjöd på mer fighter och racevinnare men jag tycker inte det stämmer längre då nivån på förare och teamen överlag höjts markant i mgp.
Hmm om man summerar andra halvan av den här säsongen så har wsbk varit bra mkt mer sevärt och spännande än MotoGP men different folks different strokes.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
är det bara jag som tycker Rea kör jäkligt hårt kring toprak dom senaste 2 racen.. klart att han känner att han måste om men han bombar verkligen fullt i tajta situationer och det var flera omkörningar där han/toprak fick sitta upp.. nästan så han försöker forcera fram en crash/avkörning.. ?

gillar iof hård fighting på banan så jag klagar inte men höjde lite på ögonbrynet vid flera tilfällen faktiskt..
Ja, kommer man sent in i filmen kanske man inte förstår vad som händer! :crash
Toprak har tagit för sig ett bra tag så till slut måste de andra också göra det...

Mjae kanske men det kan man säga om Toprak med i såfall
Spola fram till ca 55 sek om inte direkt länken funkar

:tummenupp
Hmm om man summerar andra halvan av den här säsongen så har wsbk varit bra mkt mer sevärt och spännande än MotoGP men different folks different strokes.
Varför måste de stå emot varandra? Jag har ett motorcykelintresse där det får finnas fler färger i paletten.
Kawasaki firade med att hedra Scott Russel och GPZ 900
Both liveries will be a nod to the past with Rea running a livery inspired by the Kawasaki ZXR 750 H2 livery from Daytona in America, running with green, white and blue colours famously used by Scott Russell.
Lowes’ livery is inspired by the iconic movie Top Gun, featuring Tom Cruise, with the Kawasaki GPZ 900 featuring in the hit film from 1986.


 

L-G.J

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2018
Ort
varberg
Hoj
suzuki gsxr 750 1992
Ja, kommer man sent in i filmen kanske man inte förstår vad som händer! :crash
Toprak har tagit för sig ett bra tag så till slut måste de andra också göra det...


:tummenupp

Varför måste de stå emot varandra? Jag har ett motorcykelintresse där det får finnas fler färger i paletten.
Kawasaki firade med att hedra Scott Russel och GPZ 900
Both liveries will be a nod to the past with Rea running a livery inspired by the Kawasaki ZXR 750 H2 livery from Daytona in America, running with green, white and blue colours famously used by Scott Russell.
Lowes’ livery is inspired by the iconic movie Top Gun, featuring Tom Cruise, with the Kawasaki GPZ 900 featuring in the hit film from 1986.


Superbike vm kördes på Anderstorp det året ersatte roadracing vm. Fantastisk ljudkuliss när duccarna drog iväg i starten.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top