WSBK 2021

Tyckte också att Rea verkade lite tråkig och bara vann hela tiden, men man har lärt känna honom lite mer genom att hans youtube-kanal som faktiskt visar på att han är lite mänsklig ändå :tummenupp

Jag tittade förra året och som alternativ till de helger MotoGP inte körs duger det fint. Vill minnas att Rea vann långt ifrån alla lopp

Jag tittade förra året och som alternativ till de helger MotoGP inte körs duger det fint. Vill minnas att Rea vann långt ifrån alla lopp
Tycker inte det finns en motsättning. De är inte så långt efter i varvtider men jag gillar bra tävlingar mer än låga varvtider. Kollar BG och MM även när de tävlar på gammalt...
Jonny Ray är från Ulster, inte lika färgstark som Joey men pratar så fler kan förstå. :crash
Motorintresset är lite större där...

Tittade på några tävlingar och gillar Redding som hade en chans men sen blev det lika tråkigt som vanligt med Rea. Tittade istället på British superbike som är bra mkt mer underhållande.

WBSK är faktiskt väldigt kul att kolla på då de kör lite mer spektakulärt, det hoppar, fladdrar och går brett hela tiden. Medan MotoGP går som på räls. Här märker man verkligen skillnaden mellan protypracing med allt vad det innebär för däck, chassie och framför allt elektronik.

En WSBK kostar ca en mille, medan en MotoGP ca 20 mille. Skulle gissa på att elektroniken säkert kostar som ett par WSBK-hojar.

Hoppas hoppas Honda steppar upp ett steg till i år för att kunna vara med och slåss i toppen.
Just nu känns det som en kamp mellan Kawasaki och Yamaha och lite Ducati ibland.

Gillar faktiskt BSB mer än WSBK då det känns som de kör mer på hörntänderna i BSB för att kunna komma ut och köra i Europa.

Hur lägger WSBK upp sitt tävlande i år då? Med tanke på pandemier. I stil med Motogp eller har de andra ideer?

Jag köpte Eurosport Player ett år för 800:- eller vad det nu kostar, just för att kunna se WSBK, BSB och även EWC, tror Moto America går då med.

Då kan man se det både live och i efterhand, och alltid utan reklam.

Köpte ett rabatterat videopass en bit in på säsongen förra året och det funkar bra med fin bild o sånt. Tycker iofs dom pratar alldeles för mkt. Policyn verkar vara att det får max vara tyst i två sekunder om ens det. Där föredrar jag Tobias och Andreas alla dar i veckan

WBSK är faktiskt väldigt kul att kolla på då de kör lite mer spektakulärt, det hoppar, fladdrar och går brett hela tiden. Medan MotoGP går som på räls. Här märker man verkligen skillnaden mellan protypracing med allt vad det innebär för däck, chassie och framför allt elektronik.

En WSBK kostar ca en mille, medan en MotoGP ca 20 mille. Skulle gissa på att elektroniken säkert kostar som ett par WSBK-hojar.
För ca 10 år sedan vart det så, men idag är det 2-3 st som kan ta en vinst i sak och moto GP leverar mer spänning i racen och fram för allt fler som tar vinster.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show