WSBK 2009 Imola

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Dags för grabbarna i Superbike att fajtas vidare. Kommer Spies slå sista spiken i kistan eller bjuder Haga upp till dans ett tag till?

Det kanske mest intressanta är att ingen mindre än Marco Simoncelli tar skadade Nakanos plats i Aprilia efter att ha testat ett par dagar på Mugello och bara varit 6/10 efter Fabrizio på Xerox Ducatin.

20092209SimoncelliSBKMugello_G.jpg

Tips i torrt
Race 1:
1. Spies
2. Fabrizio
3. Simoncelli

Race 2:
1. Spies
2. Haga
3. Biaggi

Simoncelli kommeer att bli ett monster för många i MGP 2010 :näsblod

Förövrigt hoppas jag att Spies tar en dubbel :tummenupp

Stiggy har grymmmm fart på hojen nu!!

1.Haslam
2.Spies
3.Haga

Biaggi har blivit far för första gången. Hur påverkar det? Pånyttfödd eller distraherad?

Kan man påverka det genom att skilja sig och ge tanten ensam vårdnad eller sitter 1 sekund per barn kvar för evigt?
:D Vet inte, värt att prova kanske...
Tror det var Häkkinen som sa det när han slutade (eller om det nu var en halv sekund). Men det gäller kanske inte RR, Troy Bayliss verkade iaf. inte känna till det :)

I en intervju (tror det är filmen The Texan, the tornado and the kentucky kid... eller vad den nu hette)
med Edwards, berättar han att när han fick sitt första barn, 2000, så vann
han WSBK, (året efter blev han 2a tror jag), när han sen fick sitt nästa barn
2002, så vann han WSBK igen...
så nja, 1 sek långasammare per barn stämmer nog inte helt :)

ser harmonisk ut i väntans tider, kanske lite stressigare nu med skrik och blöjbyte?

1557692963.5.jpg

En sekund långsammare per varv och unge ungefär.

Hmmm ... inte blev jag 2 s långsammare när jag hade barn med i depån ... snarare snabbare än tidigare säsonger, men det hände lite med materialet också och framför allt började däcken så smått bli bättre :)

OK, två möjligheter: Antingen blir man långsammare för att få vara ute på banan lite längre, så man slipper barnskrik och ett blöjbyte.
Eller så gasar man på extra för att risken är stor att man måste bli hemmapappa om man inte kan få förnyat kontrakt.

:gnissla

Ska bli spännande att se vad Simoncelli kan göra. Krasch eller ta ut någon annan i ena racet och apllen i det andra? Inte otroligt alls.

Hoppas Haga kan bjuda upp till rejäl fight med Spies. Sedan verkar ju Rea fått upp farten också.

TV-tider söndag 27/9

Eurosport
09:00 Superbike
Superbike: VM från Imola, Italien (45*min)
11:50 Superbike
Superbike: VM från Imola, Italien - Lopp 1 (70*min)
17:15 Supersport
Supersport: VM från Imola, Italien (30*min)
17:45 Superbike
Superbike: VM från Imola, Italien - Lopp 2 (30*min)

Eurosport 2
10:30 Superstock
Superstock: VM i Vallelunga, Italien (45*min)
13:15 Supersport
Supersport: VM från Imola, Italien (45*min)

Back