WSBK 2008: Qatar - Race 1 & 2

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Hanspree ligger mig varmt om hjärtat... :rolleyes:


(men ja, kul att se att trajorna går hyggligt i WSS såhär långt :D )
 
Edit - märkesnördvarning, men... Jag måste bara få säga att Triumph-teamen imponerar i a f på mig. Hoppas att McCoy eller Aitchinson lyckas bra imorgon, en topp 5 vore väl mumma för fortsättningen...

Jag kan inte annat än hålla med...
Tycker det är konstigt att ingen annan reagerar på att dom är så
pass bra med på första racet direkt. Mycket imponerande!!! Och kul!
:tummenupp
 
Jag kan inte annat än hålla med...
Tycker det är konstigt att ingen annan reagerar på att dom är så
pass bra med på första racet direkt. Mycket imponerande!!! Och kul!
:tummenupp
Ett kval gör ju ingen säsong, vi får väl se om de håller hela loppet i morgon.
 
Vill minnas att Triumph och Ten Kate var några av väldigt få team i WSS som var och testade innan i år på Qatar? Men det är väldigt bra presterat av Triumph att kvala så bra!

Har läst att iaf ett av Triumph-teamen kör med Magneti Marelli Marvel4. Alltså samma styrsystem som tex Ducati och Kawasaki kör med i MotoGP.

Lite lustigt att man ändrat reglerna i reglementet på några punkter idag. Så imorgon är det tillåtet för teamen att modifiera bränslepumpen och tryckregulatorn + att man kommer få tillåtet att montera extra kylare på hojarna. Vem ligger bakom det? Kanske någon som redan gjort det eller har något med sig utrustning som kan ändra något av detta redan till imorgon? :va
 
Last edited:
Lite OT och det finns säkert någon tråd om detta, men.......

Nu när man blivit av med Eurosport, hur ser man lättast racen i rörliga bilder???

//F
 
...Har läst att iaf ett av Triumph-teamen kör med Magneti Marelli Marvel4. Alltså samma styrsystem som tex Ducati och Kawasaki kör med i MotoGP...

Det är det italienska teamet BE1 Racing som kör med det systemet. Vad jag kunde förstå skulle fler brittiska team (Paul Youngs nya i BSS?) ersätta Triumphs race-ECU med detta också.

BE1-teamet har i alla fall testat i Quatar tidigare - jag har inte sett något om att de andra varit där...
 
Last edited:
Corser håller jag som favorit en ikon för oss gamla.
Ja, shit va smooth han kör. När många andra studstar runt och bryter på hojarna ser han hur lugn ut som helst... och fort går det!!! :tummenupp Bra set-up på hojen.

Kul m Xaus och Biaggi som kvalade bättre än fabrikshojarna.
 
Last edited:
MyP2P.eu under fliken motorsport, kan vara något för den som vill hålla sig uppdaterad! Här kan även fjollsporter skådas under andra flikar......
 
Race 1

1. Troy Bayliss AUS Ducati 1098 F08 18 laps
2. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 +0.396secs
3. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 +1.878secs
4. Ruben Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 +4.487secs
5. Max Neukirchner GER Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +7.505secs
6. Carlos Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +9.639secs
7. Fonsi Nieto ESP Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +9.725secs
8. Yukio Kagayama JPN Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +19.537secs
9. Michel Fabrizio ITA Ducati 1098 F08 +23.156secs
10. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo's Ducati 1098 RS 08 +24.429secs
11. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +27.595secs
12. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. CBR1000RR +27.979secs
13. Gregorio Lavilla ESP Ventaxia VK Honda CBR1000RR +28.327secs
14. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 +30.205secs
15. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +31.882secs
16. Lorenzo Lanzi ITA R.G. Team Ducati 1098 RS 08 +32.067secs
17. Karl Muggeridge AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +40.745secs
18. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +41.280secs
19. Vittorio Iannuzzo ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +41.333secs
20. Sebastien Gimbert FRA Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +41.743secs
21. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +43.183secs
22. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +43.569secs
23. David Checa ESP Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +43.892secs
24. Russel Holland AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +50.380secs
25. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda Superbike Honda CBR1000RR +1min 12.844secs


RET. Luca Morelli ITA Alto Evolution Honda Superbike Honda CBR1000RR 12 laps completed
RET. Loic Napoleone FRA Grillini PBR Team Yamaha YZF-R1 12 laps completed
RET. Makoto Tamada JPN Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 5 laps completed
 
Last edited:
Ja vad ska man säga, Kejsaren förlorade såklart för att han körde en privathoj, fabrikshojen ska vara minst en sekund snabbare per varv.

Lavilla visar återigen hur sjukt överhypat BSB är.
 
Back
Top