WSB Magny Cours 2007. **OBS! Spoiler. **

Stackars Skägget, inte ens när han satt på RC211V var hojen bra. Då råkade han ut för en "sammansvärjning". :rofl

Ja lika som Hayden detta år ... Han inte nöjd heller? :confused:

Missade loppen men är alltid bra underhållning på dessa race :yoparty
Vi får se vad Toseland kan prestera nästa år, ska bli spännande!

Att se Biaggi i WSBK i har varit behållningen i sommar, jag har inte följt serien förut men Biaggi är onekligen intressant, oavsett om man gillar honom eller ej. Starka profiler gör jäkligt mycket för en sport. Att han dessutom gjort otroligt bra ifrån sig gör ju inte saken sämre. Dessutom på en cykel som inte riktigt hänger med. Imponerande!

Biaggi gör en alldeles strålande insats detta året, trots att han suttit på den (för året) riktigt usla Suzukin.
Suzukin räckte till för heatvinst redan i första tävlingen.Blev den sämre senare under säsongen?

Stackars Skägget, inte ens när han satt på RC211V var hojen bra. Då råkade han ut för en "sammansvärjning". :rofl

och man ser ju hur din GOLDEN BOY Hayden har lyckats på den i år....:va

Biaggi gör en alldeles strålande insats detta året, trots att han suttit på den (för året) riktigt usla Suzukin.

Vad är det för fel på Suzukin? Max Neukirschner visade ju att det går att köra riktigt, riktigt fort på den och både Biaggi och Kagayama har ju kunnat köra på riktigt bra i år - det har knappast varit maskineriet som har satt stopp.

och man ser ju hur din GOLDEN BOY Hayden har lyckats på den i år....:va

Fast han kör ju RC212V, den har Biaggi aldrig kört.

Last edited:
Varför blev det bara två till lika strålande insatser under resten av säsongen då?
Varför frågar du mig? Bara för att jag har det rätta svaret på en fråga betyder det inte att ja vet allt om allt. Eller hur?

Fråga Sandstream, han har koll på hur sukkorna har varit 07 och hur de gått i olika serier. Vill minnas att han skrev nåt om saken för några dagar sedan. Jag kan fråga själv, förresten.

@ Sandstream, har K7:orna varit lika konkurrenskraftiga i år som t ex 06? JAg tänker på serier som BSB, AMA, WSBK etc.

Det som retar en så är att Biaggi är så slö. För hur man än vänder och vrider på det så är det slappt att inte orka toura hem guldet.

Edit: det är rätt intressant att man kan stå på pallen hela 17 gånger av 25 möjliga och bli bara trea. Nästa år blir det 17 segrar istället för 17 pallplaceringar. Det kommar att bli roligt att se :)

Last edited:
Vad är det för fel på Suzukin? Max Neukirschner visade ju att det går att köra riktigt, riktigt fort på den och både Biaggi och Kagayama har ju kunnat köra på riktigt bra i år - det har knappast varit maskineriet som har satt stopp.

Under säsongens gång spekulerades det i att den var svår att ställa in. Biaggi var långt nere initalt på träningarna för att få upp tempot när det var dags för race.

Under säsongens gång spekulerades det i att den var svår att ställa in. Biaggi var långt nere initalt på träningarna för att få upp tempot när det var dags för race.

Det var väl bara i Sverige det spekulerades när Miinin bytte 07:an mot sin gamla 03:a. Biaggi har väl alltid varit sån?

Jag tror dock att hojen hade väldigt lite att göra med att Biaggi inte vann mer i år i alla fall.

Jag tror dock att hojen hade väldigt lite att göra med att Biaggi inte vann mer i år i alla fall.
Jag tror att Hondan hade en hel del att göra med att Toseland vann i år. En toppförare på en topphoj brukar ge toppresultat.

Hojar är bra relativt sett.

Säger det mest om Biaggi eller om de som ska skriva ner honom här på SH hela tiden? :va

Ett tips Gustav! Släta över den disskusionen låt udda va jämnt, för hur intressant o seriös e Du m.fl i andra trådar gällandes andra förare! Lägg ner det där snacket o låt folk skriva ner Max om man tycker att han förkänar d eller stäng hela den här skiten... :tummenupp

Ett tips Gustav! Släta över den disskusionen låt udda va jämnt, för hur intressant o seriös e Du m.fl i andra trådar gällandes andra förare! Lägg ner det där snacket o låt folk skriva ner Max om man tycker att han förkänar d eller stäng hela den här skiten... :tummenupp
Oj, nu svor du i tvåtaktskyrkan.

Fan, jag börjar bli sjukt trött på det här...

Måste verkligen varenda tråd på det här forumet förvandlas till samma två förbannade diskussioner varenda jävla gång... :huvet

*suck*

(sådär, nu känns det lite bättre.....)

3215731 Ett tips Gustav! Släta över den disskusionen låt udda va jämnt, för hur intressant o seriös e Du m.fl i andra trådar gällandes andra förare! Lägg ner det där snacket o låt folk skriva ner Max om man tycker att han förkänar d eller stäng hela den här skiten... :tummenupp
Ungefär som du låter "udda vara jämnt" och "slätar över" om någon kritiserar dina favoriter? :rolleyes:
Man får ha vilken åsikt man vill om Biaggi men det som fascinerar mig är att när VM är avgjort så är det första som skrivs i två olika trådar här på SH småsintheter om Biaggi och inte om dagens race eller gratulationer till Toseland. Det är faktiskt fascinerande.

Last edited:
Det är faktiskt fascinerande.
Samt extremt förutsägbart. Likaså vem skribenterna är.

Stort grattis till JT, ska bli spännande att se hur det går nästa år.

Vill även passa på att utdela "Årets Hårdrock" till Haga. Mannen som kör med hjärtat var nära igen.

Frågan är ju om Toseland är värdig mästare, eller om det finns någon annan mästare? Bäst att fråga.

Ungefär som du låter "udda vara jämnt" och "slätar över" om någon kritiserar dina favoriter? :rolleyes:
Man får ha vilken åsikt man vill om Biaggi men det som fascinerar mig är att när VM är avgjort så är det första som skrivs i två olika trådar här på SH småsintheter om Biaggi och inte om dagens race eller gratulationer till Toseland. Det är faktiskt fascinerande.
Men bortsett ifrån Toselands ruggiga superpole-varv så finns det väl inte så mycket mer att säga? Grym bakhjulstuds och svarta-sträckritning in i högern där. Någon som vet var man kan se reprisen på det? Han var iofs. inte så dålig på motardkörning heller när Lanzi försökte sätta krokben på han bakhjul i första...

3215953 Men bortsett ifrån Toselands ruggiga superpole-varv så finns det väl inte så mycket mer att säga? Grym bakhjulstuds och svarta-sträckritning in i högern där. Någon som vet var man kan se reprisen på det? Han var iofs. inte så dålig på motardkörning heller när Lanzi försökte sätta krokben på han bakhjul i första...
Det fanns väl en hel del att skriva om racen idag? Bra fighte ri bägge racen, Nietos två bra resultat, Hagas dominans, krocken i race ett, neukirchner, Toselands taktikörande, tuffa tag mellan Biggai / Corser, Nieto/Corser, Lanzi försöka sätta krokben på hans bakhjul? Etc etc.
Men man kan ju så klart också fokusera på att skriva ner Biaggi också...

Toselands taktikörande,
Äh, du missförstod. Jag hade inget att säga om Kaiser-Max. Taktikkörande är ju lika kul att diskuttera som en 0-0 match i hockey.
Jag bara menade om JT's insats finns inte så mycket att säga mer än Grattis!

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck