Wr250R pris och eventuall convertering till X

EddieLs

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2023
Hoj
2013 Kawasaki Ninja 300
Hej kollar på en wr250R for 50000 kr 2016 modell som har gått 1100 mil är detta ett hyfsat pris? Och ifall priset är okej är det någon som har prövat att sätta sm däck på en? Vad mer skulle behöva göras för att det skulle bli en bra motard och ifall någon gjort detta var liggen prislappen runt?
wowoowow.PNG

Tycker det låter lite dyrt i förhållande till vad man får för pengarna. Modellår spelar mindre roll, dom uppdaterades inte under tiden dom såldes här. Jag satte på SM-hjul på min, Warp 9. Gick loss på ytterligare tio lusentappar. Nytt avgassystem och insprutningsstyrning kostade ytterligare tio och gav ca 2,5-3 hästar.

Blev en kul liten hoj men fortfarande mycket sävlig. Du steker inte KTMer på gocartbanan precis. Nuförtiden hade jag kollat upp Kawas och Hondas småoffroadare som alternativ.

Last edited:
Tycker det låter lite dyrt i förhållande till vad man får för pengarna. Modellår spelar mindre roll, dom uppdaterades inte under tiden dom såldes här. Jag satte på SM-hjul på min, Warp 9. Gick loss på ytterligare tio lusentappar. Nytt avgassystem och insprutningsstyrning kostade ytterligare tio och gav ca 2,5-3 hästar.

Blev en kul liten hoj men fortfarande mycket sävlig. Du steker inte KTMer på gocartbanan precis. Nuförtiden hade jag kollat upp Kawas och Hondas småoffroadare som alternativ.
Okej tänker du på klx 250/300 och crf250/300L då? Eller finns det andra modeller jag missat? Och vad skulle vara ett hyfsat pris för en hoj som denna?

Last edited:
Kostade typ 49 995:- när de lanserades 2008. Jag skulle vänta på att en X dyker upp om det är motard du vill ha. (Eller en som är bättre prissatt.)

Skickat från min iPad med Tapatalk

Kostade typ 49 995:- när de lanserades 2008. Jag skulle vänta på att en X dyker upp om det är motard du vill ha. (Eller en som är bättre prissatt.)

Okej så ifall de skylle dyka upp eller gå pruta ner någon till runt 40000 kr, är det fortfarande för mycket för en wr250x/r? Vad skulle räknas som ett hyfsat pris för en? Har knappt aldrig sett en X uppe på blocket därför jag funderar på att konvertera en r.

De säljs ju inte längre och för att va i den klassen är de väl fortfarande lättare/ mer hk än motsvarande honda/kawasaki som säljs idag. Så de lär säkert ligga lite dyrt några år eftersom den är "ovanlig" innan de sjunker i pris igen. Köpte min r för 5 år sen hade gått 900 för 35 har ja för mig.

40 är OK för en oskruvad hoj. Brukar dyka upp någon X varje säsong men antar att det går fem R på varje X.

Köpte min för 20 tusen med Garmin gps och packtalk. Leo vince slipon o has plåt 18 litetstank från ims. Men det var ibörjan av Corona, lite dyrare nu. Hade gått lite över 1000 mil.

Last edited:
Köpte min för 20 tusen med Garmin gps och packtalk. Leo vince slipon o has plåt 18 litetstank från ims. Men det var ibörjan av Corona, lite dyrare nu. Hade gått lite över 1000 mil.
Låter som jag är vid fel tidpunkt haha 20 tusen låter riktigt bra! Men vad skulle du säga omkring 40 tusen i dagens marknad? Fortfarande för mycket? Funderar på om man ska pröva att buda de och se vad dem säger. Finns en klx250 ute för 28tusen men de verkar vara hyfsat slöa om man jämför med wr250r

40 är OK för en oskruvad hoj. Brukar dyka upp någon X varje säsong men antar att det går fem R på varje X.

Verkar tyvvär så med x:n. Så kanske får pröva att buda 40000 om andra håller med om att detta priset är okej. Annars får det nog bli att vänta och hålla utkik.

Last edited:
De säljs ju inte längre och för att va i den klassen är de väl fortfarande lättare/ mer hk än motsvarande honda/kawasaki som säljs idag. Så de lär säkert ligga lite dyrt några år eftersom den är "ovanlig" innan de sjunker i pris igen. Köpte min r för 5 år sen hade gått 900 för 35 har ja för mig.
Så omkring 40000kr skulle vara ett okej pris?

Ett okej pris , de kan bara du som köpare avgöra? de handlar i slutändan vad hojen är värd i dina ögon och hur gärna du vill ha den.
Jo egentligen är det ju de men bara så de inte blir allt för överprisat jämfört med andra som har luggit ute, har inte haft koll på wr250r/x länge så har inget direkt att jämföra det med, det är därför jag frågar runt lite här också som man inte blir total lurad :hihi eller ifall de finns andra modeller som erbjuder mer för mindre eller samma peng verkar som att klx250 nästan är lite för slö för att bli en motard. Sen finns det ju crf250/300l men vet ej om de är bättre,sämre eller lika bra för att funka som en motard mot en wr250r/x.

Last edited:
Låter som jag är vid fel tidpunkt haha 20 tusen låter riktigt bra! Men vad skulle du säga omkring 40 tusen i dagens marknad? Fortfarande för mycket? Funderar på om man ska pröva att buda de och se vad dem säger. Finns en klx250 ute för 28tusen men de verkar vara hyfsat slöa om man jämför med wr250r
För 40 tusen hade jag köpt en annan hoj. Man kan få en KTM 690 Supermotard för runt 40. Wr250r är ganska trött tycker jag.

För 40 tusen hade jag köpt en annan hoj. Man kan få en KTM 690 Supermotard för runt 40. Wr250r är ganska trött tycker jag.
Jo problemet med en 690 är ju att jag behöver strypa den då jag bara har a2. Men kanske fortfarande kan vara något att hålla koll på. Får kanske bli o hålla koll på både smc och enduro versionen, gillar tanken med att någon gång/gånger per år sätta på enduro däck eller liknande för att köra lite terräng med den. Detta verkade lättare med wr250r vet inte hur x:en är för detta, och honda 300l. Så som jag har fattat det så behöver man knappt göra nått med fjädringen för detta men läst att de kan behövas göra för att 690 enduron ska bli bra som motard. Men inte helt säker på detta då jag inte pratat med någon som har gjort det själv.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...