wr 540 VS KTM 660.

Jag har bara kört 660 men jag misstänker starkt att den är lämpligare för gata och 450 är mycket smidigare = bättere på bana.

Har en WR450 och tycker den funkar bra på gata:tummenupp Har inte så stor erfarenhet av andra hojar så kan inte jämnföra. Men det ligger kanske nått i det Johanp säger. Dock är det väl skiten bakom styret som avgör:D Kläm och känn på båda hojarna så tar du den du gillar bäst....*host* ...wr450...

jag ska köpa en ktm 640. Det var mest för en polares räkning jag frågade.
Jag blir med båge på fredag/lördag :D

men om nån har kört båda som får ni gärna beskriva lite skillnader.
har för mig att det inte är så hemskt täta service intrevaller på wr 450 heller..
men visst dom är ju längre på ktm.

Vilken är rappast?
Roligast å köra??

kör en 660 ifrån wr 450 lätt eller??
Jag har en WR och provade en 660 för ett tag sen så kan ju dela med mig lite av mina intryck. Det jag skriver är redan ganska uppenbart för dom flesta men skriver det ändå. 660:in var mkt mer råstark, all effekt kommer på än gång. Varvar man på som med WR:n så tappar den bara i effekt. Känns verkligen mkt. större, tyngre och mer trögstyrd. Känns som den hör hemma på vägen mer än WR:n och inget som man åker motardbana med. 660:in har hårdare fjädring och det är bra. Den gick mkt. stabilare på bakhjulet... beror nog dels på hojen men även att just detta exemplar hade plattare bakdäck än min WR.

Det var mina erfarenheter det. :)

Last edited:
Precis som föregående talare har sagt så är det mest en fråga om vilken körning du ska ägna dig åt:

660:n är byggd för gata men funkar för bankörning nu och då. WR:en trivs bäst på bana men funkar för gatåka ibland också.

Personligen skulle jag även titta närmare på KTM 525 EXC istället för WR:en. Skulle jag bara köra bana skulle jag satsa på en riktigt SMR. Eller en Husa...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT