Wr 400-426

Trippelåtta

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 888 Strada, LEM 50cc
Har lite funderingar på att byta min XR600 mot något lite nyare och lättare. Har funderat lite på WR 400-426. Tänkte att någon här kanske hade lite erfarenhet av dessa cyklar.

Trippelåtta skrev:
Har lite funderingar på att byta min XR600 mot något lite nyare och lättare. Har funderat lite på WR 400-426. Tänkte att någon här kanske hade lite erfarenhet av dessa cyklar.

Kolla med Sjökvist, Fossy och Emil på ett bilföretag när dig ;)

Tänk att få se dig på en YAMAHA, du kan finansiera bytet genom att sälja biljetter till showen! Tre biljetter redan bokade!

/JB soon to be XR ägare

Köp en -02:a (426) eller nyare, alt en 01, med moddad låda, Barnsjukdomen knackig 5:e växel kan göra sig påmind annars. Jag vill ha en själv! :yoparty

Tjena , Jag har provkört båda och kan väl säga så här :

båda är väldigt schyssta att köra men det är en väldig skillnad mellan motorerna. 426àn är ett jäkla monster om man jämför med 400àn.

det är inget att köra på väg med men i skogen och på bana är dom sååååå jäkla roliga :)

426

fax skrev:
Tjena , Jag har provkört båda och kan väl säga så här :

båda är väldigt schyssta att köra men det är en väldig skillnad mellan motorerna. 426àn är ett jäkla monster om man jämför med 400àn.

det är inget att köra på väg med men i skogen och på bana är dom sååååå jäkla roliga :)

Köra på väg är väl skoj beror ju bara på hur man kör :) toura i 100 är ju inget skoj men ingen med en sån här cykel är väl intresserad av att toura heller tror jag. Hade en förra säsaongen väldigt skojjigt!

hmmm okej då , håller med lite om att det inte är kul om man ska längre sträckor men att det kan vara väldans skojj om man busar mellan rödljusen i stan eller liknande :)

hur som helst så är det en himla skillnad mellan 400 och 426.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park