Wr 250

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Vad är era erfarenheter av en wr 250 , för/nackdelar?
Hur "brutal" är igentligen en 250 2t, jämfört med min 400?

Vad är era erfarenheter av en wr 250 , för/nackdelar?
Hur "brutal" är igentligen en 250 2t, jämfört med min 400?

Jag har tidigare ägt en wr250 2-t, motorn har bra drag på topp men några hästar har offrats till mellanregistret. Det lilla jag körde enduro med min var den kanon. I och med den starkare botten var den även lättare att hantera på crossbanan, då effektregistret var bredare än på en "vanlig" 250. Jag antar att 250:n känns rappare än 400:an men tror inte skillnaden är så himla stor i praktiken, det handlar nog mest om känslan.

Jag har tidigare ägt en wr250 2-t, motorn har bra drag på topp men några hästar har offrats till mellanregistret. Det lilla jag körde enduro med min var den kanon. I och med den starkare botten var den även lättare att hantera på crossbanan, då effektregistret var bredare än på en "vanlig" 250. Jag antar att 250:n känns rappare än 400:an men tror inte skillnaden är så himla stor i praktiken, det handlar nog mest om känslan.
Okej, tack för svaret!
Har bara en fundering kvar, hur mycket väger den?

Okej, tack för svaret!
Har bara en fundering kvar, hur mycket väger den?

Minns inte men här finns lite fakta om hojen.. http://web.telia.com/~u54804811/Yamahabilder.htm http://web.telia.com/~u54804811/wr25097t.htm men du ska nog ta recensionerna med en nypa salt då det ofta är en massa unga förståsigpåare som skriver.

250:n upplevs nog bra mycket lättare än 400:an eftersom svängmassan är så mycket lättare i 250:n. Jag körde själv drz400 på endurobana förra året och bytte nyligen ner mig till 125, fasen vilken skillnad det blev i hanterbarhet, nu är det plötsligt jag som bestämmer över hojen och inte tvärt om. Fast jag saknar bottendraget ibland, där gör nog 250:n ett bättre jobb än 125:an.

Last edited:
Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...