Wp dämpare.

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ingen
Hejsan har kollat lite på en hoj som har en Wp bakdämpare och är ställd för 76kg.
Det jag undrar är hur långt span har en sån dämpare i kg. Själv väger jag över 100 så att byta fjäder tror jag är ett måste men till vad och i så fall vart finns det att köpa lösa fjädrar.
Är det nått mer man behöver göra på den i så fall. Samma frågor om fram fjädrarna också.
där är det original med annan insats

Mvh

Jonnie

Finns det ingen guru på fjädrar som kan hjälpa mig, Eller om nån sitter på nån form av tabell. Måste man byta fjäder måste man även byta säten då?

Mvh

Jompa

Fjäder kommer du få byta om du ska ha dämparen anpassad till din vikt varken mer eller mindre svårare än så är det inte.

Men vad kör du bana,gata,aktivt eller bara njuter av tillvaron. Det extra en WP alt Öhlins dämpare har att erbjuda är det väldigt få som har nytta av på gatan vill jag påstå.

Grevensmcdelar.com är återförsäljare för WP i Sverige och kan säkert bistå dig med all assistans du behöver.

Tack för svaret. Det är väl bana som den kommer gå på. Jag är ingen rr åkare med sekunder att knäna. Men jag vill ha möjligheterna när dom ges. Kör lite aggressivt och har små drömmar kvar.

Prövade att ringa grevens i dag men tyvärr hade dom för mycket att göra idag.

Aha ok så då har du ju ändå lite koll på läget. Ska du köra bana tycker jag absoult du ska se till att få tag i fjäder anpassad för din vikt och även ställa in fjädringen för övrigt då det ger väldigt mycket tillbaka ;)

JAG Ä*R INGEN TRÖTTIS..:banana..
Att jag behöver byta fjädrar kunde jag misstänka. Men till vad man känner sig lite utlämnad och vet inte vad man ska ha.

Jompa

Vilken fjäder du ska ha vet WP återförsäljaren. Det som skiljer är hårdheten på fjädern. Ju tjockare du är desto hårdare fjäder behöver du :tungan

Om den som ska byta vet vad de gör, frågar de dig det de behöver för att plocka fram rätt fjäder. Du behöver inte veta det innan, trots allt betalar du för bytet och det är sånt de tar betalt för.

Gör de inte det, gå till någon annan.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...