Word-problem. Hjälp snarast!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Problem: Jag har ett word-dokument på 25 sidor med sidnumrering. Saken är den att första och andra sidan INTE ska ha någon sidnumrering alls utan ska vara helt blanka, men däremot ska sidnumreringen börja från sida tre. Där ska det dock börja med "sidnummer ett".

Hängde du med?

Inga nummer på två första bladen men from blad tre ska det vara numrerat och börja med siffran ett.

Överkurs: Om jag även vill uteslute de fyra sista bladen ur sidnumreringen, hur gör jag då??

Allt detta utan att behöva lägga det i två olika dokument/filer.

Tacksam för svar!

Det där problemet hade jag också för ett tag sen, försökte med precis allt utan att lyckas.

kommer säkert någon med en jätteenkel lösning snart:huvet

Tillhör väl egentligen datornördforumet men ok, så här gör du:

Ställ dig på sidan 2, alltså sidan innan numreringen ska börja. Välj Infoga/Brytning och välj Avsnittsbrytning/nästa sida. Ställ dig på aktuell sida & välja sidhuvud/sidfot. Gå till sidfoten och klicka bort länkningen till föregående sida (lägg muspekaren över verktygsfältet för sidfoten så ser du vad jag menar). Välj Infoga sidnumrering, gå till Infoga/Sidnummer och sätt att du vill starta med 1. Du kan göra precis lika för slutet, d.v.s. lägga in ett nytt avsnitt där & ta bort sidnumreringen, tänk bara på att ta bort länkning till föregående sida.

Tillhör väl egentligen datornördforumet men ok, så här gör du:

Ställ dig på sidan 2, alltså sidan innan numreringen ska börja. Välj Infoga/Brytning och välj Avsnittsbrytning/nästa sida. Ställ dig på aktuell sida & välja sidhuvud/sidfot. Gå till sidfoten och klicka bort länkningen till föregående sida (lägg muspekaren över verktygsfältet för sidfoten så ser du vad jag menar). Välj Infoga sidnumrering, gå till Infoga/Sidnummer och sätt att du vill starta med 1. Du kan göra precis lika för slutet, d.v.s. lägga in ett nytt avsnitt där & ta bort sidnumreringen, tänk bara på att ta bort länkning till föregående sida.

Misstänkte att jag skulle få snabbare svar om jag felpostade den i fel forum med flit. Förlåt moderatorn. Är det panik så är det...

Tack för hjälpen! Ska prova detta.:tummenupp

Kan tillägga att INGEN av de trettiotal vi frågat vet hur man gör, och hela klassen (ca80 pers) verkar ha problemet...

Eller så gör man så att att de sidor som inte ska vara numrerade sparar man som ett dok. och resten som ett annat... Detta funkar ju inte om man ska skicka iväg det i ett mail tex. Blir lite osnyggt, men ska du bara skriva ut det så...

/Carin

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back