Woodoo2???

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nån som vet var man kan hitta drivisar till ett sånt gammalt lik? Har ett kort liggande som jag vill peta in i grabbens dator men hittar inte några drivisar :huvet

Nr:18 skrev:
Nån som vet var man kan hitta drivisar till ett sånt gammalt lik? Har ett kort liggande som jag vill peta in i grabbens dator men hittar inte några drivisar :huvet

Har möjligen en skiva liggande nånstans, hade ett Orchid Righteous Voodoo2 12MB en gång i tiden (state of the art när det kom)

Edit: Här finns en för w98se: http://www.video-drivers.com/companies/771.htm Passar inte den så kolla på huvudsidan www.video-drivers.com efter just din tillverkare.

Edit2: Tillverkaren 3Dfx tror jag är "generic driver" som borde passa till alla tillverkare. Där fanns dessutom drivisar för win2k (beta) och win ME.

Last edited:
Skalman skrev:
Har möjligen en skiva liggande nånstans, hade ett Orchid Righteous Voodoo2 12MB en gång i tiden (state of the art när det kom)

Edit: Här finns en för w98se: http://www.video-drivers.com/companies/771.htm Passar inte den så kolla på huvudsidan www.video-drivers.com efter just din tillverkare

Ett sånt kort hade jag också!
...och om drivrutinerna på webben inte skulle fungera, så har jag kvar både kortet och orginalskivan...

skaffa 2, SLI, när man kunde koppla ihop dom, riktig kult.
Det hade jag aldrig råd med iofs, men det skulle vara kul att ha i en gammal burk idag, för lite äldre glidespel eller nåt.

Har en voodoo5500 kvar ännu i en burk.

hehe har du sett voodoo 6000?
Det kom aldrig ut(nvidia köpte konkurshotade 3dfx före) men en del kort tillverkades ändå, det är jättelikt, och har 4 gpuer.

Tjena bena. :tummenupp låter grymt.. undra vad det var för prestanda på dom korten. då Vodoo 5 var likvärdigt med GeForce 3 (nästan ia f. ) :rolleyes:

philsson skrev:
Tjena bena. :tummenupp låter grymt.. undra vad det var för prestanda på dom korten. då Vodoo 5 var likvärdigt med GeForce 3 (nästan ia f. ) :rolleyes:
Tja 5500 nådde inte riktigt geforce 2 GTS faktiskt, den saknade ju T&L krets vilket blev ett måste då, men den har bland den bästa bildkvalitet som finns än idag och skapliga AA funktioner för sin tid.

6000 modellen är helt enkelt ett sådant fast dubbelt med GPUer (4 i stället för 2), så du kan ju fundera ut det själv lätt.

Skalman skrev:

Edit: Här finns en för w98se: http://www.video-drivers.com/companies/771.htm Passar inte den så kolla på huvudsidan www.video-drivers.com efter just din tillverkare.

Edit2: Tillverkaren 3Dfx tror jag är "generic driver" som borde passa till alla tillverkare. Där fanns dessutom drivisar för win2k (beta) och win ME.

Ooohhh, ett sånt kort hade jag också. 12 MB värstingversionen såklart! :tummenupp
Vilka minnen...man kunde ju redan på den tiden koppla ihop dem á la SLI för att kunna spela i högre upplösning! Woohoo...vilka grejor! :banana

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet