Wompa's Honda Z125-R

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Alltså jag har 25 dagar kvar till 18. Ska skaffa bil så fort som möjligt så jag har något att åka på. Dessutom kommer jag ha hojen kvar länge länge så någon gång ska jag väl regga in den och skaffa MC kort. Tänkte ta mellan då det räcker och det får väl bli nästa år.

Tills vidare kommer jag ha hojen som en liten brukshoj. Kanske inte för att åka långa sträckor eller liknande. Dessutom vet jag inte om "Alla" poliser bryr sig om en hoj som gör 50, Det är vad den kommer göra när org motorn är på. Visa poliser är lite kinkigare. Men vi får se. Vill mest få klart den så jag kan åka på sommaren. Verkar så himmla soft.

Ska ta och spackla idag när jag kommer hem från skolan. Så jag kan lackera till helgen kanske.

Ha det!!
//Wompa
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
dsc000041xh8.jpg


dsc000061ok3.jpg


dsc00018sh8.jpg


Ni får inte se resultatet förrens det är på monterat! :D
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Haha... om jag ändå hade fått 1 krona för varje gång någon har sakt det.

Har inte orkat brytt mig så mycket för sadeln, ska fixa Galonklädsel snart som jag ska sy till.
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Nu händer det grabbar!

dsc00021ya2.jpg


dsc00024di6.jpg


dsc00023tz1.jpg


dsc00025eo7.jpg


dsc00026ko4.jpg


Det som fattas nu är kopplingsvajer och handatag samt lite bromsgrejor. Elsystemet är lite krångligt att koppla i, vet inte vilken sida som är fram och vilken som är bak... får mecka med det där.

Ta det lungt nu!
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Självklart ska jag det!!! :D
Vad tror du om mig egentligen? Just för övrigt så prioriterar jag lite andra saker, men den ska lackeras till vitt som framskärmen.
 

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
c",) Timrå
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
en bra förklaring ;) kör hårt men slösa inte alla pengar på en monkey Plz ;)
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
dsc00017jh7.jpg

Så står den just nu.

dsc00002hq9.jpg

Nästan ny växellåda, gått cirka 500mil endast. En raritet att få händerna över.

dsc00018cw5.jpg

Motorblocket.

dsc00024su5.jpg

Lagrena var byta av förra ägaren så spelet är nästan obefintligt.
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
HAHA. Tog min första runda idag med hojen, vad den lät alltså. Vilket ljud.
Körde dock utan luftfilter och avgassystem så ni kanske förstår att över 2500rpm så vart det öronbedövande.
Körde en bit på 4:an och drog gas. Då kände man att hade jag haft en komplett hoj så hade den gått utav bara helvete.
Men inget avgassystem och stenhårda dämpare gjorde inte saken bättre.
Vart dessutom bara en kort runda med många blickar innan förgasaren skitade ner sig totalt och den dog på gaspådrag.
Så filter ska införskaffas och sen bensin slang.
Sen får vi se om avgassystem beställs senare....
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Jag körde inte över 2500rpm eftersom jag startade den på uppfarten, vilket många gör och lät den värmas upp lite. Vid det laget tittade jag så att förgasaren skickade tillräckligt med bensin och inte svämmade över som många av dessa förgasare gör eftersom det är kina grejer. Sen pga skiten så är det så att det är från tanken. Gammal färg och rost. Det är inget jag kan göra åt men nu har jag skaffat filter så. Filtret som sitter på soppakranen är trasigt så att skit åker med bensinen är inte mitt fel.

Sen annser jag att du är ett fucko som klagar som en gammal tant på andra och är allmänt dryg. Sluta tro att du är king of the hill eller nåt.
Du skulle kunna vara med i "En annan del av Köping"
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Aelm har inte rätt i detta ämnet ens. Han skrev själv att han körde med sin hoj utan körkort och den var obesiktad etc. Och en rudan menar jag inte runt Västerås utan jag tog den från uppfarten ut på gatan sen till rondelen som ligger vid fotbolls planen och tillbaka. Jag bort så långt ut i skogen det går i Västerås.
Aelm gör också fel och inte inser sina egna missar och glappar käft om andra.
Sen vet jag inte ens varför han arbetar så mycket med att försöka få folk att inse saker dem bestämmer sig själva till att genomföra. Det han bara gör är att skaffa sig ovänner.

Jag ville bara själv kunna visa att tråden lever och att jag kommer framåt, visst tål jag kritik eftersom jag alltid har haft konstiga ideer och intressen men varför bli så engagerad i att någon gör fel? Det räcker med att framföra det på ett enkelt sett och sen skita i det.

Jag håller fan med aelm. Wompa säger ju förfan emot sig själv!



Jo men visst, köra på 4:an och gasa, det kallar jag tomgångskörning under 2500rpm på uppfarten... fyfan..

Nej det var inte så. Jag åkte på tomgång cirka 800rpm och överskred aldrig 2500rpm. Du kan försöka läsa det innan. Drog gas är inte alltid att "varva ur" eller fungerar din hjärna så?
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jösses vilket jävla snack för en sådan skitsak. Som någon sa det berör inte någon här, om han åker dit är det hans sak. Jag vet aelm det du skrev var okej men nån av er kunde lagt ned med en gång. Det gör det fortfarande inte ogjort.

Grymt bygge för övrigt. :tummenupp
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
tanken såg ut att ha blivit grymt bra med tanke på att det bara varsprayfärg du lackat med
 

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda Z125-R
Håller tråden igång.
Motorn börjar bli klar och det är inte mycket kvar förrutom några skjusteringar.

dsc00017wv3.jpg


dsc00003vy7.jpg


dsc00019dh5.jpg


dsc00022es6.jpg


dsc00031nj2.jpg


dsc00037ib3.jpg


dsc00017uc4.jpg


Har lite att göra sen så kommer nya delar snart. Har beställt sving och grabrail. Graben är mest för att baklyset ska sitta där och nummerplåten, svingen är mest för utseendet.
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top