Woho Landvettersjö vägen!

"Varför nojjig över "röda garaget"????"
Har man överlevt "Varför" så brukar man ta det lite lugnare just där :) allra helst om man kommer ifrån Landvetter hållet.

1327cc skrev:
2145700 "Varför nojjig över "röda garaget"????"
Har man överlevt "Varför" så brukar man ta det lite lugnare just där :) allra helst om man kommer ifrån Landvetter hållet.
Det var kryptiskt skrivet, men jag håller med efter att man har hört vad det är för människa som bor där...

1327cc skrev:
2145700 "Varför nojjig över "röda garaget"????"

:confused:

nu får ni fanimig förklara det ordentligt...vad händer vid det röda garaget??vem bor där? riskerar man livet just där eller??

JonaZ skrev:
2147202 nu får ni fanimig förklara det ordentligt...vad händer vid det röda garaget??vem bor där? riskerar man livet just där eller??

En alkis eller knarkis körde ju på en mcförare där. Han bor vid det röda garaget vad jag har hört.

det sätter ju den vägen på en helt annan nivå....fy fan....sånna däringa svin ska brännas levande....

Jag kolliderade med en bil där förra året. Föraren hade ej körkort och alkohol i blodet.

Vägen är fin som fan och oftast en ren njutning.

Men tänk på att utfarter och infarter, oavsett väg, kräver extra uppmärksamhet från hojföraren.

Jag tror inte det är mer fyllekörning på denna väg än nån annan väg. Men, här har det beviserligen lett till olycka ... och framförallt, denna väg är en finare MC-väg än andra vägar.

Kör på men släpp aldrig fokus med andra ord :tummenupp

And stay away from drugs, kids ... :)

FÖRGÖRAREN :yoparty

Hej å hå, nu har man äntligen lagt denna väg under däcken denna säsong. Så otroligt skön så det var obeskrivligt. :tummenupp :yoparty
Var ju handledare för en övningskörning, men han fick vackert stanna i Landvetter medans jag körde tillbaka till Mölnlycke och gjorde en ny vända. :banana :banana

Vill bara göra er uppmärksamma på att under sommartid så springer det barn över vägen för att bada från husen intill, oftast vid "chikanen" tänk på detta så det inte sker något onödigt, fast jag älskar själv att gasa på den vägen :rodnar så jag skall inte säja så mycket men jag brukar ha bromsberedskap vid kåkarna sen om det hjälper när det väl gäller återstår att se.

Warlock skrev:
2156248 Vill bara göra er uppmärksamma på att under sommartid så springer det barn över vägen för att bada från husen intill, oftast vid "chikanen" tänk på detta så det inte sker något onödigt, fast jag älskar själv att gasa på den vägen :rodnar så jag skall inte säja så mycket men jag brukar ha bromsberedskap vid kåkarna sen om det hjälper när det väl gäller återstår att se.

Jag har ju bott vid den där vägen halva min uppväxt. Och mina föräldrar har säkert bannat en och annan mc-åkare genom åren. Jag har oxå en del bromsberedskap, men som sagt vem vet om det hjälper när det kommer något litet, snabbt och oberäkneligt farande tvärs över vägen.
Så jag håller helt med föregående talare, kör med insidan trots att den är rolig som bara .....................

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna