Woho Landvettersjö vägen!

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Mötte nog samma snubbar på sina sporthojar 3-4 ggr när jag körde fram och tbx på den. Jag var den som masade mig fram på en blåvit gixxer.

Sen vill jag be om ursäkt för att jag tog en kurva för snävt när jag mötte 2 grabbar i den.

Backblade skrev:
2136212 Mötte nog samma snubbar på sina sporthojar 3-4 ggr när jag körde fram och tbx på den. Jag var den som masade mig fram på en blåvit gixxer.

Sen vill jag be om ursäkt för att jag tog en kurva för snävt när jag mötte 2 grabbar i den.
Aaah... Den är fin :)
Har inte kört den i år ännu. Fick den inte ny asfallt i höstas?

Det är ju konstigt att jag inte masat mig dit ännu. Nästa lilla tur blir till denna korta men ack så strålande pärla av vägar.
Kan man fortfarande ta vass-stråna med hjälmen, vid den långa högerböjen innan Korsningen till Partille? :D Det var den stående utmaningen när man körde vägen dagligen i början av 90-talet. :tomten

Thunder skrev:
2136413 Det är ju konstigt att jag inte masat mig dit ännu. Nästa lilla tur blir till denna korta men ack så strålande pärla av vägar.
Kan man fortfarande ta vass-stråna med hjälmen, vid den långa högerböjen innan Korsningen till Partille? :D Det var den stående utmaningen när man körde vägen dagligen i början av 90-talet. :tomten

haha har inte testat det. *springer ut och startar hojen*

Jag körde faktiskt också ett par svängar på den nu ikväll, och mötte ett par likasinnade. En svartklädd förare på en V-twin (lät det som) som höll hyfsat högt tempo, och sedan en till som låg några hundra meter efter. Själv fegade jag ordentligt, dels för att jag är lite rädd förr terrängen vid den "banan" och dels pga. nya och näst intill verkningslösa bromsbelägg. :rolleyes:

ahh vägen e min egna lilla nürnburgring....om man kommer från mölnlyckehållet går det fan att hålla en bra bit över 100strecket genom HELA vägen fram till korset...sedan vända o tillbaka..o sen om o om o om igen....
Varför nojjig över "röda garaget"????

Den vägen är MIN!!!!!!!
Ägaren till det röda garaget är nog minst lika nojig som du är Hållundan.
Vi får väl be honom å klä garaget med höjdhoppsmadrasser så kanske det känns bättre. :tungan

Jaha e det Hållundan´s "vägg" ni pratar om....haha...
Som sagt vägen ÄR min..ingen annans...hahaha OutLaW...

PacMan skrev:
2136675 Jag körde faktiskt också ett par svängar på den nu ikväll, och mötte ett par likasinnade. En svartklädd förare på en V-twin (lät det som) som höll hyfsat högt tempo, och sedan en till som låg några hundra meter efter. Själv fegade jag ordentligt, dels för att jag är lite rädd förr terrängen vid den "banan" och dels pga. nya och näst intill verkningslösa bromsbelägg. :rolleyes:

Hojen efter, va det en blå ninja?

Vem känner att han vill träda fram och ta förnedringen att bli omkörd av en Knall gul körskole hoj med bakelit däck och många döda hästar i efter 5000 mil igår...en viss blåvit r1:a av äldre års modell kanske känner sig träffad måste ha svidigt :D :D

roligt va det iaf men bromsa inte så mycket i kurvorna flytta arslet i sadeln iställe :pannkyss

=Drex= skrev:
2138006 Hojen efter, va det en blå ninja?

Det var nog en blå hoj i alla fall. Hann inte se om det var en Ninja, men det är mycket möjligt.

Gottis skrev:
2138021 Vem känner att han vill träda fram och ta förnedringen att bli omkörd av en Knall gul körskole hoj med bakelit däck och många döda hästar i efter 5000 mil igår...en viss blåvit r1:a av äldre års modell kanske känner sig träffad måste ha svidigt :D :D

Det var kanske hans första tur på hoj. Isf. var han nog överlycklig över att öht. ta sig fram på vägen. Att de kom en gul-vad-det-nu-var-hoj är väl det sista problemet isf.

Borde det inte vara en ära att få bli omkörd av en så skicklig pilot som kan åka så fort på så kassa däck? :tungan

Mark skrev:
2138365 Det var kanske hans första tur på hoj. Isf. var han nog överlycklig över att öht. ta sig fram på vägen. Att de kom en gul-vad-det-nu-var-hoj är väl det sista problemet isf.

Borde det inte vara en ära att få bli omkörd av en så skicklig pilot som kan åka så fort på så kassa däck? :tungan

:hihi :hihi nja skicklig snacka om att va ovan med att köra gata iaf va min första riktiga tur för iår roligt va det iaf...va väl mer att det gick fort fram för MR X när det gick rakt :)

men fan va fin vägen blev efter att asfalten har satt sig ordentligt när den va ny lagt i höstat så va den verkligen snor hal

iaf stort tack till Stefan på kul på hjul som lånade ut gammel kawan ett par timmar :tummenupp :tummenupp

ja speciellt om han på körskolehojjen håll på att tappa sitt bakdäck på Anderstorp i helgen som gick oxo...hahahahhahahaha
Jävla tur du klarade dig hel Gottis...

JonaZ skrev:
2138588 ja speciellt om han på körskolehojjen håll på att tappa sitt bakdäck på Anderstorp i helgen som gick oxo...hahahahhahahaha
Jävla tur du klarade dig hel Gottis...

kan lova att det va en intressant upplevels att stå på bredden i fullfart på 6 i regn .kanske ska satsa på motard iställe :hihi revanch kommer för min del senare i sommar

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna