Wobbel

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Fick lära mig att man ska bromsa med 80/20% på fram&bakhejdaren samt hålla en rät linje under inbromsning. Denna pajas har mycket kvar att lära.

:confused: :confused: :confused:

Wobbel = Okontrolerade snabba svängingar med styret i högfart!

Rossi vobblar inte, han bromsar in hårt så bakhjuler lyfter lätt och glider åt sidan lite...

Föresten är det bästa sättet att gasa på om man vill rätta ut en wobbling, men det får dom inte säga på körskolan ;)

kajlyl skrev:
Föresten är det bästa sättet att gasa på om man vill rätta ut en wobbling, men det får dom inte säga på körskolan ;)

Det beror ju på vilken hoj man har och vilken situation man är i. Ligger man på lut i en kurva med taskig vägbana och har fullt skaft på tvåan är det bara att slå av när styrstopparna börjar ge med sig.

När man kan slidea genom kurvorna med en sån hoj har
man nog inte så mycket kvar att lära... ;)

Shitpommefritt!!! F-n va coolt.

kajlyl skrev:
:confused: :confused: :confused:

Eller lite lätt tryck på bakbromsen. Men det beror juh på situationen... Jag trycker att det brukar lösa sig av sig självt men jag kör som en (långsam) gammal gubbe på en BMW.

Hade jag bara en rc211v och....host.... ett uns av rossis talang då jävlar.

Trodde att det skulle hagla in :fatta! efter det första inlägget men nädå. Vad finns det mer att tillägga, Rossi regerar :bow

kajlyl skrev:

Rossi vobblar inte, han bromsar in hårt så bakhjuler lyfter lätt och glider åt sidan lite...

Inte bromsar han med bara frambromsen, han styr ju hojen med bakbromsen oxå. Den kontolleras med ena tummen om jag inte minns fel :crash

fastwheeler skrev:
Inte bromsar han med bara frambromsen, han styr ju hojen med bakbromsen oxå. Den kontolleras med ena tummen om jag inte minns fel :crash
Sa inte att han bara använde frambromsen :p
Men bakhjulet lättar ju iaf :fakta

Har oxxå hört det där med tum-bromsen :5sure

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...