Wobbel RS250

banonas

100% MOTOBRAIN
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
CCM 644 SUPERMOTO ´03
Jag kör en Aprilia 250 leonardo "scooter" som wobblar så fort jag släpper styret. Allt är ok, däck, bromsar, styr- hjullager, osv. Däremot är variatorremmen i behov av ett byte men kan det orsaka wobbel ? ? ?
Tacksam för svar, Banonas.

Ok så hjulen spårar och är rätt inställd bak? Och bakhjulet är inte max slitet? Ramsne? Du kan kolla om styrlagret hugger eller tjärvar,. Upp med maskinen och vrid styret höger vänster och känn effer hugg o tröghet.

Släpp inte styret !

Good thinking:tummenupp

Förörigt: Läser en topic "wobbel" och förväntar mig en rolig/tragisk video på en sporthoj som får styrwobbel efter en wheelie och reder ut situationen/kraschar......MEN jag får läsa om en moppe som wobblar när han släpper styret...

Vart är vi på väg :va

PS. Detta är inte speciellt riktat mot trådstartaren, utan en allmän reflektion om att detta forum har allt för många sidospår!

Ungefär som när "Sportbil.net" startade.
Det var ju kul tänkte jag eftersom jag då ägde en S2000...men när det mestadels disskuterades om Saab eller Volvo var bäst så svalnade mitt intresse för den sidan rätt snabbt!

Länge sedan jag åkte vespa.
Men:
De små hjulen och den veka ramen gör att dessa konstruktioner aldrig blir riktigt stadiga.
Detta är inget problem så länge man använder dem till det de är avsedda för.
Slutsats:
Håll i styret.

Ok

Känns onödigt att skriva, trimmad från 250cc till 400cc, insprut samt turbo. Den toppar 230 km/h men inte fan är det i den hastigheten jag släpper styret.
Är stunt ett trist sidospår så kanske du ska köpa tillbaks din 4:hjuls honda:arsele

Förörigt: Läser en topic "wobbel" och förväntar mig en rolig/tragisk video på en sporthoj som får styrwobbel efter en wheelie och reder ut situationen/kraschar......MEN jag får läsa om en moppe som wobblar när han släpper styret...

PS. Detta är inte speciellt riktat mot trådstartaren, utan en allmän reflektion om att detta forum har allt för många sidospår!

Det var ju kul tänkte jag eftersom jag då ägde en S2000...men när det mestadels disskuterades om Saab eller Volvo var bäst så svalnade mitt intresse för den sidan rätt snabbt![/QUOTE]

Good thinking:tummenupp

Det var ju kul tänkte jag eftersom jag då ägde en S2000...men när det mestadels disskuterades om Saab eller Volvo var bäst så svalnade mitt intresse för den sidan rätt snabbt!

Allt jag tänkte säga finns i citatet ovan!

Är inte emot fler medlemmar MEN fiddys, moppar och atv är inte ens klassade som mc och absolut inte sporthojar !

Moped ?

Kan vi få en video på en 200+ körning med mopeden?

Har själv ingen film men prova sök "freestyle aprilia leonardo racing" på tuben.

Hade uppskattat tips om mitt wobbelproblem istället för nedlåtande kommentarer.

Fälgskada så däcket inte ligger spikrakt?
"Kastande" fälg?
Kolla med referens hållen mot fast ramdel och med snurrande hjul.

Kan vi få en video på en 200+ körning med mopeden?

Har själv ingen film men prova sök "freestyle aprilia leonardo racing" på tuben.

Hade uppskattat tips om mitt wobbelproblem istället för nedlåtande kommentarer.

Jaha, nu har jag kollat den videon, och just den mopeden, som skulle vara ovanligt vass, kanske en av dom vassaste i världen når 160 på mätaren.
(som ingen vet hur rätt den visar)

Var är filmen på din som går ännu fortare?

Jaha, nu har jag kollat den videon, och just den mopeden, som skulle vara ovanligt vass, kanske en av dom vassaste i världen når 160 på mätaren.
(som ingen vet hur rätt den visar)

Var är filmen på din som går ännu fortare?

Är det MilesPerHour så är det TUFFT. Är det km/h så tja säkert tufft när man sitter på skotern.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman