wlan och XP sp2

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Nån som sitter på hemligheten för att få det att snurra?
XP sp1 inga problem... Men sen sket det sig.

Om du skriver vad det är för problem/symptom/scenario så kanske det är lite lättare att hjälpa till :7peta

Eftersom vi är ett antal som har haft samma problem trodde jag "alla" hade problem. Ok, jag blir bara nästan uppkopplad. Pillade med säkerhetsinställningar igår och försökte köra allt på lägsta. Ev. kan det vara ett dhcp problem. Jag ska testa mot en annan router strax.

Per skrev:
Om du skriver vad det är för problem/symptom/scenario så kanske det är lite lättare att hjälpa till :7peta

farmerlip skrev:
Eftersom vi är ett antal som har haft samma problem trodde jag "alla" hade problem. Ok, jag blir bara nästan uppkopplad. Pillade med säkerhetsinställningar igår och försökte köra allt på lägsta. Ev. kan det vara ett dhcp problem. Jag ska testa mot en annan router strax.

Jag har deployat sp2 på flera företag och en herrans massa användare.
Förutom en viss customisering av fw-inställningar och att vissa program kan behöva patchas upp före, så har det inte varit något som helst problem.
I de fall folk har haft bekymmer så verkar det handla om hem-pc grejer, kanske inte prylarna varit helt friska från början då?

Men lycka till :)

Jobbar på, host host, it-avdelning själv..Har sp2 på den burk jag sitter på nu och den har fungerat klockrent. 2 burkar hemma. Båda fungerade w-lanet med sp1. Slängde på sp2 på bärbara och "allt" fungerar utom w-lan. Har skiten med mig till jobbet idag så man slipper sitta obetald och labba. Det är väl nån jävla bock som ska i eller ur.
Per skrev:
Jag har deployat sp2 på flera företag och en herrans massa användare.
Förutom en viss customisering av fw-inställningar och att vissa program kan behöva patchas upp före, så har det inte varit något som helst problem.
I de fall folk har haft bekymmer så verkar det handla om hem-pc grejer, kanske inte prylarna varit helt friska från början då?

Men lycka till :)

farmerlip skrev:
Det är väl nån jävla bock som ska i eller ur.

Jo, det brukar vara så.. Satte in det själv förra veckan (jobb o hemma) funkade direkt, men SP2;an kände inte igen mitt Antivirus.. :va

Men men. Jag har en bättre brandvägg än det som finns med.. så jag kör på det jag använt tidigare och slog av SP2;ans säkerhetscenter

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back