Wisdom of Kimi - tunga svar

Status
Ej öppen för fler svar.
Killen som jobbar med ett av världens eftertraktade yrke är helt uppenbart en insnöad idiot. Han står säkert vid flera tillfällen som många andra stjärnor ensam i någon skogsdunge och grinar som en fullblodsidiot mellan fiskelycka & påsättningar !

Där har du nog missat en hel del.
Han är egentligen inte otrevlig.
Däremot oerhört fokuserad, ärlig och fåordig.

Sorry,nej jag menade inte dig,han som heter nånting skrotnisse,han har ju väl ingen hoj o har varit passiv medlem 100 år....

Faast:
Jag ligger nog ganska högt i spamligan, samt äger för nuvarande fyra stycken motorcyklar av äldre modell.
Finnpajsare gnäller ofta om svensk storebrorsmentalitet, men det brukar ofta vara finsk lillasysteripubertetenmentalitet.
Det är inte (vad jag uppfattat) någon som varit kritisk till vare sig Mika, Kimmi eller Finland i tråden.
Föränn nu.

Kul med svenska avundsjuka!!!!Inte en enda svenne som kan köra F1 sen Ronnie P...men men ,skit samma

först av allt det heter SVENSK o inte svenne...:mad:

lill- lövis då, kunde inte han köra...4 andra platser o 8 tredjeplatser är väl inte att kimse av

gå in här o lär mer.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_"Lill-Lövis"_Johansson

det ska bli spändande att följa kimi dom 2 nästa år som han ska köra lotus det ju ingen top 3 bil direkt. vi får se va han kan göra med den..

först av allt det heter SVENSK o inte svenne...:mad:

lill- lövis då, kunde inte han köra...4 andra platser o 8 tredjeplatser är väl inte att kimse av

gå in här o lär mer.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_"Lill-Lövis"_Johansson

det ska bli spändande att följa kimi dom 2 nästa år som han ska köra lotus det ju ingen top 3 bil direkt. vi får se va han kan göra med den..
Hur i helvete kan du nämna nån som heter Lill-lövis när vi pratar om STJÄRNOR i F1?Säg Ronnie P istället,han va ju bra,tyvärr dog han ju i Monza,han hade iaf stake att bli världsmästare,lill-lövis,ja hej du!

Faast:
Jag ligger nog ganska högt i spamligan, samt äger för nuvarande fyra stycken motorcyklar av äldre modell.
Finnpajsare gnäller ofta om svensk storebrorsmentalitet, men det brukar ofta vara finsk lillasysteripubertetenmentalitet.
Det är inte (vad jag uppfattat) någon som varit kritisk till vare sig Mika, Kimmi eller Finland i tråden.
Föränn nu.
App app,finnbajsare är ju väl gränsen på rasist eller personligt påhopp,eller?Om jag säger svennebajsare då blir du kRänckT eller hur?Det kanske finns en liten rasist inom dig....?SD:are kanske?Skriv svartskalle ist,då får du se vilket jävla liv det bli här,ha haa vilken dubbelmoral det är här!

App app,finnbajsare är ju väl gränsen på rasist eller personligt påhopp,eller?Om jag säger svennebajsare då blir du kRänckT eller hur?Det kanske finns en liten rasist inom dig....?SD:are kanske?Skriv svartskalle ist,då får du se vilket jävla liv det bli här,ha haa vilken dubbelmoral det är här!

Finnpajsare heter det.
Ytterligare ett exempel på lillasystermentaliteten.
Jag tycker snarare att det är du som är löjligt lättkränkt.
Förklara gärna vad du menar med "dubbelmoral".

Finnpajsare heter det.
Varför kan du inte skriva nånting om Svartskallar ist finnpajsare,du kanske har nån svartskalle som granne o då vågar du inte skriva...?neger e neger,turk e turk,varför ska det vara så svårt för svennen att att skriva vad han eller hon tycker?Det är ju i Sverige vi lever,det är ju dina o mina skattepengar som går till "nysvennar"...så?

Finnpajsare heter det.
Ha haa va tyst det blev när vi pratar om svartskallar!!!Finnpajsare går ju bra...fy fan vilken jävla mes!!!

:-) Det är lite som intervjuerna med Ingemar Stenmark. Journalisterna får dra ut svaren och ändå är dom så raka korta on konsisa som det bara kan bli.

Gällande Lill-lövis så skulle han antagligen ha slagit Ronnie Pettersson 8 dagar i veckan på lika fordon. Det var liksom andra tider och kraven på en sportstjärna oavsett gren har ökat för varje år som gått. Ronnie var naturligtvis mer outstanding än någon annan svensk i f1 men kraven på en förare var också lägre på den tiden så man ska inte ringakta Lill-lövis.

:-) Det är lite som intervjuerna med Ingemar Stenmark. Journalisterna får dra ut svaren och ändå är dom så raka korta on konsisa som det bara kan bli.

Gällande Lill-lövis så skulle han antagligen ha slagit Ronnie Pettersson 8 dagar i veckan på lika fordon. Det var liksom andra tider och kraven på en sportstjärna oavsett gren har ökat för varje år som gått. Ronnie var naturligtvis mer outstanding än någon annan svensk i f1 men kraven på en förare var också lägre på den tiden så man ska inte ringakta Lill-lövis.
Mycket bra sagt!!Tummen upp,äntligen nån som fattar!!7 dagar i veckan ;-)

Lill-lövis var tveklöst en duktig förare, men Ronnie tillhörde absoluta världseliten. Förmodligen en av historiens bästa förare. Men alltid bromsad av otillräckligt material och teampolitik.
Det finns en intressant dokumentär om honom på P3 (tror jag, kan ha varit P1 också).
Edit: Gefunden: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2519&artikel=2292019

En annan svensk som jag först nu insett storheten hos är Kenny Bräck.
Karusellkörning i amerkatt intresserar mig föga, men att efter en sådan (framgångsrik) karriär komma hem och vinna midnattsolsrallyt imponerar på mig.
Tyder på mångsidighet.

Last edited:
Ha haa va tyst det blev när vi pratar om svartskallar!!!Finnpajsare går ju bra...fy fan vilken jävla mes!!!

Buhu, vad synd det är om dig.
Jag har varit ute och saltat vägar och fann det inte lämpligt att medföra komputter för att mata troll.
Förklara gärna vad svartskallar (samlingsnamn för en stor del av världens befolkning) har för relevans i tråden.

Roliga citat! :D
Personligen tycker jag det är skönt med personer som vågar vara sig själva och inte bara svara "korrekt" på alla frågor. Sen att han inte kan engelska ordentligt gör det bara roligare!

Privat tror jag att han är en hur skön snubbe som helst. Han brukar hänga här i södra Finland (på sin lilla jolle...:gnissla) ibland på somrarna med andra före detta F1 stjärnor. Förra sommaren så när han och Häkkinen hade tröttnat på all uppmärksamhet i gästhamnen så skaffade de sig varsin gorilladräkt och fortsatte partaja i dem :rofl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla