Windows Vista, bra/dåligt? Tips?

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Tjena

På något sätt så blev det konflikt i datorn hemma inatt och allt ljud försvann, det har gått så långt att det lutar åt attt blåsa systemet helt.

Då tänkte jag på Vista, det borde ha blivit någurlunda stabilt nu. Det får för min del bli 32 bitars versionen som åker in... Någon som har installerat Vista och har några synpunkter på om det är så stabilt att det går att köra på en media center dator 24/7?
Fungerar tex guide funktionen? Fungerar alla nödvändiga program såsom Nero och daemon?

Andra synpunkter som bara kan ges via PM tas också väldigt gärna emot :)

Nope, men om man registrerade sig så fick man tanka hem en version av det för ett par veckor sedan! (Av Microsoft)

Jag skulle aldrig installera en beta av ett OS på en dator för daglig användning. Någonting kommer att skita sig, förr eller senare. Drivrutiner kommer sannolikt att strula. Varför göra sig besväret? Felsökning i flera timmar som ändå slutar med ominstallation. Men att testa är väl bra

lee skrev:
2362296 Jag skulle aldrig installera en beta av ett OS på en dator för daglig användning. Någonting kommer att skita sig, förr eller senare. Drivrutiner kommer sannolikt att strula. Varför göra sig besväret? Felsökning i flera timmar som ändå slutar med ominstallation. Men att testa är väl bra

Sant, har forskat idag och efter en massa tänk så kom jag på att jag kör IP telefoni med en Topcom telefon, vilken inte har Vista stöd... Suck... tillbaks till ruta MCE

Qvint skrev:
2362688 Sant, har forskat idag och efter en massa tänk så kom jag på att jag kör IP telefoni med en Topcom telefon, vilken inte har Vista stöd... Suck... tillbaks till ruta MCE

Jag testade vista 64 bits versionen då min dator stödjer det.
Jag upplevde det som mycket snabbare än xp men problemet för mig var att det inte fanns drivrutiner till allt samt att det för mig saknades några nödvändiga program.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti