Windows validerings verktyg

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Som dom flesta vet så har ju mickrosoft skickat ut en "uppdatering" som man måste ha för att kunna uppdatera windows från win. uppdate.

Dom som vill kan ju stänga av den uppdateringen i tillägskomponenter där man inaktiverar "Windows Genuine Advantage Tool".

Nu har mickrosoft släppt ytterligare en uppdatering för att verifiera äktheten av windows cd nyckel! Är det någon i detta eminenta forum som vet hur man fixar bort det?

Hygglo skrev:
Som dom flesta vet så har ju mickrosoft skickat ut en "uppdatering" som man måste ha för att kunna uppdatera windows från win. uppdate.

Dom som vill kan ju stänga av den uppdateringen i tillägskomponenter där man inaktiverar "Windows Genuine Advantage Tool".

Nu har mickrosoft släppt ytterligare en uppdatering för att verifiera äktheten av windows cd nyckel! Är det någon i detta eminenta forum som vet hur man fixar bort det?

ge fan i att installera det kanske?

heimdal skrev:
ge fan i att installera det kanske?
Det går att avinstallera i lägg till ta bort program... men om man tar bort det då funkar inte windows update..
Det jag tror man måste ha är någon typ av crack eller patch för att få det att funka... Jag har letat på olika forum men inte hittat något än...

de e inte detta du letar efter då?

Bypass WGA (Windows Genuine Advantage) for Windows Update
Filed under: Technical, Hack, Operating systems — DjLizard @ 10:59

Before you click Express or Custom at Windows Update,
paste this into IE's address bar and hit enter:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

Testa h**p://hem.passagen.se/osa84/wgadisabler.zip eller h**p://free.pages.at/antiwpa/Generic%20Antiwpa-2.1.5-WinXP-2k3.zip

edit: Direkclänk borttagen.

Last edited:
1) Slå av Automatic Update i kontrollpanelen.

2) Stoppa "Security Center" i Kontrollpanelen->Admin->Tjänster. Sätt tjänsten till "manual".

3) Avinstallera Windows Genuine Advantage via kontrollpanelen "Lägg till/ta bort program".

4) Internet Explorer: Verktyg->Tilläggskomponenter, Inaktivera "Windows Genuine Advantage"

5) Kör fortsättningsvis endast "Windows Update" via Internet Explorer och välj ENDAST Anpassad Installation. Markera "dölj" på Windows Genuine Advantage".

6) Klart.

Dvs, det behövs inga hackelihacketi-program för att gå runt problemet.

/anders - som supportat hopers med folk idag...

Tjet skrev:
Ptja... Inte längre. Gumpa verkar ha mixtrat med mina länkar, varför vet jag inte.

Glömde skicka ett pm till dig :huvet
Jag slängde upp en sticky med regler för Datacentralen & där skrev jag lite om länkar till "olagligt" material, så jag tog det säkra före det osäkra & redigerade dina länkar lite (h**t istället för http),

Gumpa skrev:
Glömde skicka ett pm till dig :huvet
Jag slängde upp en sticky med regler för Datacentralen & där skrev jag lite om länkar till "olagligt" material, så jag tog det säkra före det osäkra & redigerade dina länkar lite (h**t istället för http),

Ok, misstänkte att det var något sådant. :)

andersbrink skrev:
1) Slå av Automatic Update i kontrollpanelen.

2) Stoppa "Security Center" i Kontrollpanelen->Admin->Tjänster. Sätt tjänsten till "manual".

3) Avinstallera Windows Genuine Advantage via kontrollpanelen "Lägg till/ta bort program".

4) Internet Explorer: Verktyg->Tilläggskomponenter, Inaktivera "Windows Genuine Advantage"

5) Kör fortsättningsvis endast "Windows Update" via Internet Explorer och välj ENDAST Anpassad Installation. Markera "dölj" på Windows Genuine Advantage".

6) Klart.

Dvs, det behövs inga hackelihacketi-program för att gå runt problemet.

/anders - som supportat hopers med folk idag...

Följde denna men punkt 3 och 4 hade jag ingen Windows Genuine Advantage :va

/Emil som jobbar på en helpdesk... :rodnar

Well... det förutsätter ju ATT man har fått dem installerade och vill bli av med dem. Har man ännu inte kört uppdateringen, antingen automatiskt eller manuellt, så har man ju inget att ta bort. Har man en äkta (enligt Mickeysoft) licens har man heller inga bekymmer med "Microsoft Genuine Advantage" uppdateringen.

Empa skrev:
Följde denna men punkt 3 och 4 hade jag ingen Windows Genuine Advantage :va

/Emil som jobbar på en helpdesk... :rodnar

Jag läste villkoren och tackade nej... det ska vara så att säkerhetsuppdateringarna får man oavsett om man har en "äkta" eller ej...

Däremot får man inte ladda hem "bonus"prylar som tex vintertemat till skrivbordet.

såg dock att någon hade hackat "testen" så man kunde ladda sånt oxå...

Jaha... Har inte istallerat det dära.... Men hur f*n bär jag mig åt för att tanka hem MS Media Connect nurå?

Använd anpassad installation via Internet Explorer's Update. Du avmarkerar (sätter bock på "dölj") på "Genuine Advantage" så slipper du få hem den.

så om man som vanligt bara klickade sig igenom uppdateringen som kom i slutet av november så är risken stor att windows lackar ur när man startar om?

körde automatisk uppdatering och har inte startat om på en dryg månad...börjar bli nervös för om jag kan nu.... :öl

Thomas.

Infamous skrev:
så om man som vanligt bara klickade sig igenom uppdateringen som kom i slutet av november så är risken stor att windows lackar ur när man startar om?

körde automatisk uppdatering och har inte startat om på en dryg månad...börjar bli nervös för om jag kan nu.... :öl

Thomas.

Nästan samma här hade inte startat om på en vecka blev lite paff när jag såg de...
Jag satt o vela om jag skulle installera eller inte :huvet

Bästa sättet ar att tanka hem en ny LegitCheckControl.dll (förslagsvis inte från microsoft) och ersätta den som ligger under win32 katalogen

hörde att det tydligen skulle poppa upp ngn gul grej jämte klockan om man inte hade rätt version....(innan man hade startat om, vilket jag ännu inte gjort...)

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa