Windows media player

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Tjena, jag är inte helt haj på datorer så ursäkta denna fråga.
Många utav filmerna jag försöker köra, spelas endast upp i typ tre färger där den dominerande fägen är grönt :va
Varför och hur fan slipper jag denna kassa "grafik"?
Tackar på förhand

Ymmot skrev:
Tjena, jag är inte helt haj på datorer så ursäkta denna fråga.
Många utav filmerna jag försöker köra, spelas endast upp i typ tre färger där den dominerande fägen är grönt :va
Varför och hur fan slipper jag denna kassa "grafik"?
Tackar på förhand

Codecs behöver du troligtvis.
Kan ju testa att köra Windows Update, se om det hjälper (I Internet Explorer, ->Verktyg->Windows Update.

Annars funkar ju BSPlayer och Media Player Classic som spelare väldigt bra.

du kör väl inte med inställningen 16 eller 256 färger på grafikkortet...

Bifogat

• color.jpg
    color.jpg
    4 KB · Visningar: 293
Det saknas en codec. Då blir det bara färger o ingen bild. Försök med VLC player. Den tar det mesta.

Måste tyvärr medge att min windows-version ej är äkta vara så jag antar att köra update gentemot microsoft inte å rekommendera? Saknar giltig nyckel :va

Ymmot skrev:
Måste tyvärr medge att min windows-version ej är äkta vara så jag antar att köra update gentemot microsoft inte å rekommendera? Saknar giltig nyckel :va

drivrutiner till grafiken och codecs är gratis

Mickez77 skrev:
drivrutiner till grafiken och codecs är gratis
Tips om lämpligt ställe att ladda från? Sökte på codec och hm det blev en hel del träffar :confused:

Ymmot skrev:
Tips om lämpligt ställe att ladda från? Sökte på codec och hm det blev en hel del träffar :confused:

Allt du behöver är i princip ffdshow och möjligtvis xvid. Ta inte hem ngt färdigt codecpack, de har en förmåga att strula. Men som ngn skrev, har man VLC så slipper man oroa sig för rätt codec. För övrigt kommer VLC att förbjudas när EU:s mjukvarukonvention går igenom....

behöver du drivrutin så försök komma fram till märke på grafikkortet och modell och surfa sedan in på tillverkarens hemsida och hämta drivrutiner

Ahlstrom skrev:
Allt du behöver är i princip ffdshow och möjligtvis xvid. Ta inte hem ngt färdigt codecpack, de har en förmåga att strula. Men som ngn skrev, har man VLC så slipper man oroa sig för rätt codec. För övrigt kommer VLC att förbjudas när EU:s mjukvarukonvention går igenom....
Varför ska det förbjudas?

Solid snake skrev:
Varför ska det förbjudas?

Minns inte riktigt men det hade ngt med något förbud mot att kringgå dvd-krypteringen. Tydligen kan VLC göra det. Tror jag läste om det på Piratbyråns hemsida. Kanske bara är snack....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg