Windows 8 pro uppgradering 279 kronor

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Tänkte tips om:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_Hero_Home_FPP_Null

Erbjudandet gäller från 26 oktober 2012 till och med 31 januari 2013 och är begränsat till fem uppgraderingslicenser per kund. För att installera Windows 8 Pro måste kunden ha Windows XP SP3, Windows Vista eller Windows 7

För dom som köpt dator i år 139 kronor.
Du måste köpa en berättigande dator med Windows 7 mellan den 2 juni 2012 och den 31 januari 2013 för att vara berättigad till det här erbjudandet. Sista dagen för att registrera dig och beställa din uppgradering till Windows 8 är 28 februari 2013.
http://www.windowsupgradeoffer.com/sv-SE

Mer information här:
http://www.idg.se/2.1085/1.468839/s...a-nu---eller-vanta/sida/1/inledning-windows-8

För eller emot behöver inte diskuteras i denna tråd.

Last edited:
Fast jag kanske var snabb där, jag har inte provat det på nån pekskärms-pc eller platta. (fast det lär jag inte göra heller.) :tummenupp
(Damn vad sh är segt, eller?)

Måste nog säga att jag är possetivt överaskad av Win 8. även på min gamla Macbook flyter det på bra, är snabbt och smidigt.

Dock tar det en stund att väja sig :)

Något som är bajs är att man inte kan få samma bra pris om man vill uppgradera fråm "standard" Win 8 till Pro.
Uppar jag från Win 7 eller XP får jag Win 8 Pro för 139kr eller 269kr.

...men för mig som gjorde "tabben" att köpa en dator med vanliga Win 8 får surt betala nästan 500:- för att uppa till PRO-versionen.

Någon som vet om det går att använda en ritbräda för touchen? :va

Något som är bajs är att man inte kan få samma bra pris om man vill uppgradera fråm "standard" Win 8 till Pro.
Uppar jag från Win 7 eller XP får jag Win 8 Pro för 139kr eller 269kr.

...men för mig som gjorde "tabben" att köpa en dator med vanliga Win 8 får surt betala nästan 500:- för att uppa till PRO-versionen.

Nåt som är ännu intressantare är om man köper en separat windows 8 pro oem och försöker installera den bryr den sig inte om att ens fråga vilken version du vill installera utan tar automatiskt licensen som tillhör datorn och installerar en vanliga windows 8, dvs inte pro.

I övrigt har jag visa problem att vänja mig vid systemet som känns väldigt annorlunda. Tyvärr är touchen lite för stor på min modell så kommer åt den hela tiden också. :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT