Winamp problem....

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Kör fortfarande med gamla winamp 3.0 och varje gång man startar upp winamp så vill de att man ska ladda ner nya 5.0
Men om jag använder 5.0 versionen så får jag inte ut något ljud till min förstärkare och högtalare utan enbart hörlurarna. Fattar inte vad som är fel eller vilka inställningar man ska ändra. Har letat som en galning men hittar inget. Provat att installera om det osv men fungerar inte :huvet
Tips någon??
Kan ju tilläga att jag får ut ljud till förstärkaren genom winamp3, och alla andra program tex windows mediaplayer sov men inte genom winamp 5 :3freak

Last edited:
Konstigt.. men det finns ju någon inställning därinne (preferences) om vilken enhet som ljudet skall spelas upp på. Typ "Primär ljudenhet" eller ngt åt det hållet..

Vet tyvärr inte hur du ska kunna fixa problemet. Men jag kan ju rekomendera andra program som iTunes eller Foobar2000 istället för winamp.

Winamp rockar.
Har du laddat ner nyaste verisionen av Winamp så du inte fått tag på ngn Betaverision?
Jag testade Betan till 5an och den var inte att leka med!
Smäckfull med buggar.
Hittar inte nu vilken verre jag har, men den funkar iaf klockrent..
Ska kolla upp det senare ikväll vilken det är om jag kommer ihåg.
Annars vet säkert ngn annan här vilken serision du ska ha.
Måste pipa till jobbet nu.
//Tobbe

MikkE skrev:
jag kör med winamp 2.91 :)
är den bästa tycker jag
Japp, håller med..

Du kan förövrigt ställa in om winamp skall fråga efter/kolla efter uppdateringar..

Hultan skrev:
Japp, håller med..

Du kan förövrigt ställa in om winamp skall fråga efter/kolla efter uppdateringar..

Det där funkar inte alltid. När jag hade winamp 3.någonting, så ville den uppdatera hela tiden och det kvittade hur jag än gjorde. Så jag börajde använda Foobar2000 istället. Nu kör jag dock med Winamp 5. :tummenupp

The Doctor skrev:
Det där funkar inte alltid. När jag hade winamp 3.någonting, så ville den uppdatera hela tiden och det kvittade hur jag än gjorde. Så jag börajde använda Foobar2000 istället. Nu kör jag dock med Winamp 5. :tummenupp

Min Winamp 5 får spel ibland. Tuggar processorn i bitar. Händer oftast när man kör webradio och då kan den ligga på 50-70% CPU usage. Är klart bara att starta om den så är den nere på normala nivåer igen men lite jobbig är den. Funderar på att återgå till den hederliga 2.91 igen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back