Winamp drar cpu

Username

:-)
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
Suzuki DR650 SE, i ett dike nära dig.
När jag använder winamp på min bärbara dator så startar fläkten och går på maximal hastighet. Och programmet drar mellan 95-100% av cpu:n, även om man inte lyssnar på någon låt. Vad kan problemet bero på?

jag kör på version 2,72 och den spelar MP3 och startar assnabbt.
I nya versionerna av winamp finns browser, videospelningsmöjlighet, microugn, kaffebryggare, massagstav, eltandborste, rakapparat och en hel drös andra helt onödiga saker.

Mr K skrev:
2117093 jag kör på version 2,72 och den spelar MP3 och startar assnabbt.
I nya versionerna av winamp finns browser, videospelningsmöjlighet, microugn, kaffebryggare, massagstav, eltandborste, rakapparat och en hel drös andra helt onödiga saker.
WORD winamp är för bloated, bättre att ha en spelare för varje sak istället, foobar för musik och vlc för film, det är allt som behövs (i stora drag)

Använder VLC media player nu, men är van att använda winamp ju :tomten Laddade ner nån ny version av winampen igår och valde bort allt onödigt som gick, men problemet kvarstår.

Username skrev:
2117382 Använder VLC media player nu, men är van att använda winamp ju :tomten Laddade ner nån ny version av winampen igår och valde bort allt onödigt som gick, men problemet kvarstår.
deet bästa är att byta program :)
btw vill du byta avatar? jag flipapr ut när jag ser den för den påminner mig om Mr.Robin/RF_Racing :lol

"Vanliga" Winamp har ju blivit alldeles för knöligt. Tar en evighet å starta och innehåller en förbaskat massa onödigt jox...

Jag testade Audioactive på min laptop och det funka kanon. Snabbt och litet som xsatan.
http://www.audioactive.com/download/default.htm

Har du provat "Winamp Lite". Det kör jag med nu och det funkar kanonbra! (Saknar då givetvis allt lull-lull man inte saknar ändå, typ video och baota-skins som ändå brukar vara så arbetade så de är totalt oanvändbara), men det kanske inte löser ditt cpu-problem :va

...men som sagt, får du inte Winamp å lira så testa Audioactive. Den spelar mp3 och....nä, den gör bara det - inget annat.

Mp3: Foobar2000 nu som spelare (dock ingen volymkontroll i det!?!?), förr winamp äldre version... typ 2.72
Video: VLC player och lite WMP
Internet: Firefox, senaste.

Vad gör man inte för att hålla ner cpu:n :)

-Rosen- skrev:
2117401btw vill du byta avatar? jag flipapr ut när jag ser den för den påminner mig om Mr.Robin/RF_Racing :lol
:rofl :rofl :argpådato

Finns annars Winamp lite, där du i installationen också kan välja bort lite ytterliggare saker. Då får du nyaste Winamp med samma gamla goda snabbhet o enkelhet.

/N

MikkE skrev:
2117853 Mp3: Foobar2000 nu som spelare (dock ingen volymkontroll i det!?!?), förr winamp äldre version... typ 2.72
Video: VLC player och lite WMP

Vad gör man inte för att hålla ner cpu:n :)

:rofl :rofl :argpådato
uTorrent istället för BitComet

Använder mig av VLC nu istället, det är ju mest en vanesak att man använt winamp. (Sen 97-98 nångång när mp3 blev poppis)

-Rosen- skrev:
2117401 deet bästa är att byta program :)
btw vill du byta avatar? jag flipapr ut när jag ser den för den påminner mig om Mr.Robin/RF_Racing :lol
Jo jag såg att vi hade liknande bilder :huvet Men jag var ju före, å MR.Robin är historia nu... :rofl

Username skrev:
2118315 Använder mig av VLC nu istället, det är ju mest en vanesak att man använt winamp. (Sen 97-98 nångång när mp3 blev poppis)

Jo jag såg att vi hade liknande bilder :huvet Men jag var ju före, å MR.Robin är historia nu... :rofl
oj flåt :rodnar jag såg inte ens att du har varit medlem länge :)

MikkE skrev:
2117853

Ursäkta trådstölden!
Får du också problem med Bon Echo när du råkar stänga inbäddade videoströmmar? Jag får starta om bon echo varje gång jag råkar göra misstaget att stäga fliken som rullar video =/

Username skrev:
2115583 När jag använder winamp på min bärbara dator så startar fläkten och går på maximal hastighet. Och programmet drar mellan 95-100% av cpu:n, även om man inte lyssnar på någon låt. Vad kan problemet bero på?

Min fläkt går alltid på (jag menar direkt)..och ganska högt varv också..trodde det var så med alla laptops? :va Sony Vaio..ca 16 månader gammal..skall man kolla upp det?

Nursey skrev:
2121820 Min fläkt går alltid på (jag menar direkt)..och ganska högt varv också..trodde det var så med alla laptops? :va Sony Vaio..ca 16 månader gammal..skall man kolla upp det?
kolla så den inte har sugit upp damm :tummenupp

btw vaion är en najs dator så den borde inte bli så belastad av att bara köras :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg