Wildcard till Kalix?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tjena tjena, nu är jag ute å förvirrar mig igen. Jag vill köra kalixtävlingen (och kanske fler i SM), hur bör jag bära mig åt? Hoj och licens osv är kirrat å klart, utan det är bara den här anmälningsbiten som är kvar.

Spanat runt lite på div svenska motardsidor men hittar inte mer än att det skulle ha med inbjudan å göra förutom för wildcardförarna, vilket inte säger mig nånting :P

Kan jag ordna ett fast startnummer redan nu? Eller är det för sent? Eller går det helt enkelt inte?

Är det inte bara att anmäla sig?
Finns ju inbjudan ute i nyaste IB nu.
Tråkigaste är väl att det kommer kosta 1400:- för att bara få köra en tävling...anmälningsavgift + tv-avgift.

Sniff, sniff.

Ännu en unge som är redo att prova sina vingar. :)
Kom ihåg alla PM-lektioner nu bara... hehe

Och lycka till. Det borde bara vara att anmäla sig.
Vad i helvete är + TV-avgift förresten??? Och 1400:- är dom komplett galna?

Daniel

ypvs skrev:
Sniff, sniff.

Daniel

ja helt rätt..dom är tyvärr rätt galna.
för att inte rallycrossfolket skulle få betala hela tv-sändningsprylen själva så fick vi äran att betala en del detta år.
3000:- för hela SM eller 1000:- per race.

rejser skrev:
ja helt rätt..dom är tyvärr rätt galna.
för att inte rallycrossfolket skulle få betala hela tv-sändningsprylen själva så fick vi äran att betala en del detta år.
3000:- för hela SM eller 1000:- per race.

:kocko :fatta! :kulspruta :huvet

Det är "bara att anmäla sig" som är problemet :P Jag har inte fått IB!? (tog iofs ut licensen för någon vecka sen - RR B)

Tack åter igen ypvs :)

OlleR skrev:
Tjena tjena, nu är jag ute å förvirrar mig igen. Jag vill köra kalixtävlingen (och kanske fler i SM), hur bör jag bära mig åt? Hoj och licens osv är kirrat å klart, utan det är bara den här anmälningsbiten som är kvar.

Spanat runt lite på div svenska motardsidor men hittar inte mer än att det skulle ha med inbjudan å göra förutom för wildcardförarna, vilket inte säger mig nånting :P

Kan jag ordna ett fast startnummer redan nu? Eller är det för sent? Eller går det helt enkelt inte?

Det är bara att anmäla sig. Wildcard existerar inte i Supermotard i Sverige. Gå in på www.anmälan.nu (ja, det ska vara med ä. Nås annars via www.mx-results.com) och registrera dig som förare och välj vilken tävling du vill anmäla dig till.

Att TV-avgiften är som den är får vi leva med iår. Med rådande förutsättningar var det som att välja mellan pest och kolera när det gällde den biten. Förhoppningsvis blir det stor bättring till nästa år.

Magnus

ypvs skrev:
Sniff, sniff.

Daniel

PM-lektioner... Sånna skulle man nog behöva ett gäng nu inför första tävlingen i mitt korta liv. :)

1400:- Helt sjukt ju... Galet vad allt ska kosta här då... När man har lagt ut pengarna på delar o däck, så finns det ju inget kvar till sånna anmälningsavgifter...

Ha de gôtt!

//Ludde - 17-åring med raceambitioner, men taskig ekonomi...

Back